تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803899320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقيلي و صادقي از عشق به ايران خواندند/ شب همكاري موسيقي سنتي و پاپ


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عقيلي و صادقي از عشق به ايران خواندند/ شب همكاري موسيقي سنتي و پاپ
سالارعقيلي و رضا صادقي در كنسرت دو روزه "عشق من ايران من" كه با ميزباني موسسه "شكوه موسيقي ايرانيان" روزهاي 3 و 4 مهرماه در برج ميلاد برگزار شد، منتخبي از ترانه هاي ملي ميهني خود را براي علاقه مندان موسيقي اجرا كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اين دو خواننده كه به رهبري اركستر عباس لطيفي در اين كنسرت به اجراي برنامه پرداختند، بيش از 13 قطعه منتخب از آهنگ هاي ملي ميهني خود را براي مخاطبان موسيقي ارائه دادند.

در قسمت اول برنامه كه با پخش نماهنگي از فعاليتهاي موسسه "شكوه موسيقي ايرانيان" به عنوان برگزار كننده كنسرت "عشق من ايران من" همراه بود، گروه كر "ناميرا" به سرپرستي فرهاد هراتي و گروه نوازندگان وارد صحنه شدند. كوك سازها توسط ميلاد عالمي كنسرت مايستر برنامه، نشان داد كه بخش نخست برنامه اختصاص به اجراي رضا صادقي دارد.

بعد از استقرار گروه نوازندگان اين رضا صادقي بود كه مانند هميشه با ورود خود به صحنه، شور و هيجان مضاعفي را به تماشاگران تزريق كرد و اين نويد را به آن‌ها داد كه شب پيش‌رو براي آن‌ها شب خاطره انگيزي خواهد شد. صادقي طبق اجراهاي ماه‌هاي اخيرش با جمله " من رضا صادقي عاشق شما هستم"، كار خود را در اين كنسرت آغاز كرد.

فقط 5 ثانيه به افتخار موزيسين ها دست بزنيد

وي قبل از اجراي قطعه اول كنسرت كه مربوط به تيتراژ پاياني سريال "دودكش " با ترانه اي از روزبه بماني و آهنگ آريا عظيمي نژاد بود، گفت: خيلي خوشحالم كه ايراني‌زاده شده‌ام و امشب در اين ميهماني ايراني حضور دارم و بسيار اميدوارم كه يك شب ايراني همراه شما داشته باشم. حالا همراه شما اين آهنگ را تقديم مي كنم به همه ايراني هايي كه همواره پشت و پناه هم هستند.

اين خواننده بعد از اجراي اين قطعه ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي 8 سال دفاع مقدس و آرزوي سلامتي براي جانبازان و هنرمندان پيشكسوت، از مقام هنري هنرمندان و نويسندگاني چون ناصر عبداللهي ، پرويز مشكاتيان، همايون خرم، فروغ فرخ زاد، احمد شاملو تجليل كرد و گفت: يكي از اتفاقات خوب امشب حضور يك صدايي است كه صداي او من را ياد لحظات قدرتمند وطنم مي‌اندازد و او كسي نيست جز سالار عقيلي.

صادقي حين اجراي قطعات "نقطه ته خط" و " مبتلا " با بيان اينكه يكي از ويژگي هاي جماعت ايراني به هم خنديدن نيست بلكه باهم خنديدن است، تصريح كرد: تمام اين گروه با زمان بسيار كمي كه در اختيار داشتند توانستند يك شب خاطره انگيز و ايراني براي شما رقم بزنند. پس از شما مي خواهم به افتخار كساني كه براي تحقق روياهايمان از اتفاقات خوب خود گذشتند و امشب به عنوان نوازنده در كنار شما هستند فقط 5 ثانيه دست بزنيد.

وقتي عباس لطيفي طرفداران ياني را خوشحال مي كند

در بين تشويق تماشاگران بود كه صادقي صحنه را ترك كرد و سالار عقيلي جايگزين او براي بخش اول اجراي قطعات ملي و ميهني خود شد. بخشي كه با اجراي ترانه پرطرفدار "وطنم اي شكوه پابرجا" همراه و با اجراي قطعات "عشق ديرين" و "خاك مهر آيين" ادامه يافت.

با پايان بخش اول اجراي سالار عقيلي، عباس لطيفي رهبر اركستر كنسرت "عشق من ايران من" با همراهي اركستر برنامه يكي از قطعات پرطرفدار ياني را براي مخاطبان اجرا كرد. تنظيم مناسب و اجراي قابل قبول اركستر زهي و سازهاي كوبه اي اين قطعه را تبديل به يكي از پر طرفدارترين قطعه هاي كنسرت كرد.

بعد از اجراي اين قطعه رضا صادقي دوباره روي صحنه آمد و بلافاصله ترانه "لب دريا" را براي مخاطبان اجرا كرد. اين قطعه نيز به دليل فضاي ريتميك و شادي كه داشت با استقبال تماشاگران و طرفداران رضا صادقي مواجه شد.

اين خواننده بعد از اجراي قطعه "لب دريا" گفت: در اين لحظه ها كه حال‌مان خوب است، عزيزاني هستند كه در فاصله كمي از ما در بيمارستان بستري شده‌اند. من از شما مي خواهم با اين لبخندي كه همراه شماست بيماران را دعا كنيد تا آنها نيز در شب ايراني همراه ما باشند.

تكرار ستاره باران شدن كنسرت رضا صادقي با نور تلفن‌هاي همراه

وي به تبعيت از كنسرت هاي اين چند ماهه خود به حضورش در فيلم "بي خداحافظي" به كارگرداني احمد اميني اشاره كرد و گفت: نمي دانم چه شد كه چند وقت پيش جو ما را گرفت و ما در اين فيلم بازي كرديم. اما بدون اغراق مي گويم كه اين فيلم براي من در كنار تجربه ارزشمندي كه به همراه داشت، رقم زننده چند كار موسيقايي خوب بود كه همه آنها را دوست دارم و حالا من از شما مي خواهم كه در اين دوست داشتن با من شريك باشيد و براي اجراي يكي از قطعه هاي موسيقايي اين فيلم به افتخار تمام ايراني ها كه هميشه پرچم شان بالاست موبايل ها را بالاي دست قرار دهيد و در تاريكي سالن اينجا را با نور آنها ستاره باران كنيد.

صادقي بعد از اجراي اين قطعه در حاليكه از تماشاگران مي خواست وي را براي خواندن آهنگ ترانه "مشكي رنگ عشقه" همراهي كنند، قطعه "ايراني" را براي مخاطبان اجرا كرد.

وي قبل از اجراي اين قطعه گفت: اين ترانه مربوط به يك بانوي يزدي است كه با شور و هيجان فراواني نوشته شده است، اگر چه بسياري از دوستان بر اين باورند كه اين ترانه اغراق آميز است اما من در جواب آنها مي گويم كه ايراني اصيل يعني همين ترانه. ترانه‌اي كه به همه ما مي گويد ايراني هر جا باشد بهترين است.

اشتباه نكنيد ما با موسيقي پاپ دشمني نداريم

بعد از پايان بخش مربوط به رضا صادقي، سالار عقيلي براي اجراي قطعات باقيمانده اين كنسرت روي صحنه آمد و در ميان استقبال پرشور تماشاگران قطعات ملي ميهني ديگري را اجرا كرد.

وي قبل از اجراي اين بخش از برنامه گفت: همانطور كه مي دانيد در بسياري از مناطقي كه اين كنسرت را تبليغ كردند، خيلي ها اينطور استنباط داشتند كه اين كنسرت تلفيقي از موسيقي سنتي و پاپ است و اتفاقا خيلي هم از اين موضوع انتقاد كردند كه چرا من با رضا صادقي اين برنامه را اجرا كرديم.

عقيلي افزود: من هميشه كارهاي نو را دوست دارم. اين كار هم براي من يك تجربه جديد است و اگر رضاد صادقي در آن حضور نداشت هرگز اجراي در آن را قبول نمي كردم چراكه من علاقه فراواني به منش اين هنرمند دارم و همواره دوست داشتم دنبال همكاري مشتركي با وي باشم.

اين خواننده موسيقي ايراني با بيان اينكه هنرمندان فعال در شاخه موسيقي سنتي ايراني هيچ دشمني با هنرمندان موسيقي پاپ ندارند، يادآور شد: من خودم از طرفداران موسيقي پاپ خوب هستم، حتي در سفر و يا هر جايي ديگر در اتومبيل خود آهنگ پاپ گوش مي كنم. بنابراين حتم دارم با برگزاري چنين برنامه هايي هيچ اتفاقي براي هر كدام از ما نمي افتد زيرا هر دوي ما كار خود را انجام مي دهيم. به قول رضا صادقي ما امشب براي مادري به نام ايران مي خوانيم، من موهاي مادر را شانه مي زنم و رضا چشمان مادر را سرمه مي كشد. افتخاري كه امشب با حضور مادرم در اين نوبت از اجرا، خوشحالي و هيجان من را دو چندان كرده است.

رضا صادقي هم بعد از اجراي قطعات "چله به چله "، "خوشه چين" و "وطنم" توسط سالار عقيلي خطاب به تماشاگران گفت: انسان ممكن است دوستان خوبي در زندگي خود داشته باشد كه من هم از اين قاعده مستثني نيستم. اما دوستي با سالار عقيلي براي من در يك طرف ديگر قرار دارد كه به شدت علاقمند اين حضور هستم. او جزو معدود خوانندگاني است كه اشراف كاملي به موسيقي دارد و خوب يادم هست وقتي صداي او را گوش مي دادم مي ديدم هرگاه براي وطن مي خواند و از ايران حرف مي زند صدايش مي لرزد. او وقتي مي خواند، چيزي را مي خواند كه مي ماند.

در بخش پاياني كنسرت "عشق من ايران من" نيز دو قطعه "ايران ، ايران" و سرود "اي ايران، اي مرز پرگهر" به صورت مشترك توسط سالار عقيلي و رضا صادقي خوانده شد. نكته جالب توجه در اجراي اين دو قطعه تصاوير مستندي از مقاومت رزمندگان در جبهه ها و 8 سال دفاع مقدس بود.

اين كنسرت طي روزهاي 3 و 4 مهرماه توسط موسسه "شكوه موسيقي ايرانيان" به سرپرستي فريبرز صفردوست در مركز همايش هاي برج ميلاد برگزار شد.

كد خبر: 2143607

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۷/۵ - ۱۲:۲۲

جمعه 5 مهر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن