تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819465785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كتاب «راه و راهنماشناسي معارف قرآن» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كتاب «راه و راهنماشناسي معارف قرآن» منتشر شد
مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از چاپ نهم كتاب «راه و راهنماشناسي معارف قرآن» خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد روحاني امروز با اشاره به كتاب راه و راهنماشناسي معارف قرآن اظهار داشت: راه و راهنماشناسي معارف قرآن اثر مصباح‌يزدي از سري كتب معارف قرآن است كه بخش‌هاي اول، دوم و سوم اين كتاب به معارف قرآن، خداشناسي، كيهان‌شناسي و انسان‌شناسي مربوط مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: ‌از نكات مهم اين كتاب در باب بحث هدف‌شناسي ادراك حسي و عقلي، نبوت در قرآن، اهداف بعثت انبيا، هدايت تشريعي مردم،‌ بشر بودن پيامبران و معجزه است.

مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ادامه داد: در اين كتاب به معجزات انبيا از جمله معجزات حضرت موسي (ع)، عيسي (ع)، ابراهيم (ع)، زكريا (ع) و معجزات ساير انبيا اشاره شده و در نهايت به معجزه جاويد يعني قرآن اشاره دارد كه از نشانه‌هاي پيامبر اسلام (ص) و اهل كتاب است.

وي عنوان كرد: در ادامه كار به وجوه اعجاز قرآن در هفت راهبرد مانند بلاغت،‌ عدم اختلاف از جانب پيامبر اميد،‌ جامعيت و اظهار خبرهاي غيبي اشاره دارد و در نهايت به شبهات پيرامون عصمت انبيا در مورد مباحث مختلف مي‌پردازد.

مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني خاطرنشان كرد: در ابتداي كتاب به ادراك حسي و عقلي اشاره شده كه ادراك حسي ادراكي است كه به وسيله حواس ظاهري و در اثر ارتباط با جهان مادي و خارجي حاصل مي‌شود و ادراك عقلي شامل مباحثي است كه عقل به تنهايي صرف نظر از تجربه خارجي درك مي‌كند.

روحاني يادآور شد: در بحث راهنماشناسي اشاره‌اي به مهم‌ترين مباحث از جمله محور مباحث تاريخي در قرآن، دسته‌بندي آيات مربوط به پيامبران در قرآن و سپس اوصاف عمومي پيامبران در قرآن اشاره مي‌شود و اين اوصاف شامل فرق رسول و نبي،‌ تعداد پيامبران،‌ كلمه امت، فراواني تعداد پيامبران و جنسيت پيامبران است.

وي خاطرنشان كرد: موضوع ديگر كتاب درباره پيامبران است كه انگيزه مخالفت با پيامبران و مباحثي كه در صدر اسلام اشاره شده در اين كتاب مطرح شده است.

مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني عنوان كرد: موضوع ديگر رفتار مردم در برابر پيامبران است كه انواع مختلف آن مانند استهزا، تمسخر،‌ بهانه‌جويي و تهديد تبيين شده است.

وي يادآور شد:‌ در نهايت مبحث خاتميت كه نكته بسيار مهمي بوده تبيين شده كه به مسائلي مانند بررسي شبهات در اين باره و علت ختم نبوت و مقامات پيامبر اسلام (ص) و امامان معصوم اشاره شده است.

روحاني مباحث تاريخي در قرآن و دسته‌بندي آيات مربوط به پيامبران در قرآن را از موضوعات ديگر ذكر كرد و افزود: مباحث تاريخي در قرآن چه شئوني دارد و دسته‌بندي آيات مربوط به پيامبران داراي چه وضعيتي است، در كتاب راهنماشناسي به آن پرداخته مي‌شود.

گفتني است، چاپ نهم جلد چهارم و پنجم كتاب «راه و راهنماشناسي معارف قرآن» در قالب يك كتاب به عنوان اثري از آيت‌الله مصباح‌يزدي در تيراژ يك‌هزار عدد و قيمت 14 هزار تومان به همت انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني منتشر شد./س

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن