تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819408236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه هايي با 75 درصد پيشرفت اعتبار مي گيرند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پروژه هايي با 75 درصد پيشرفت اعتبار مي گيرند
زنجان -خبرگزاري مهر: استاندار زنجان، با اشاره به وضعيت واحدهاي توليدي صنعتي، كشاورزي و خدماتي در استان گفت: پروژه‌هايي كه بيش از 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارند مشمول تخصيص بودجه در سال مالي آينده مي‌شوند تا در مدت يك سال به بهره برداري برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشيد انصاري شامگاه سه شنبه در نشست خبري با خبرنگاران استان،با اشاره به اينكه بخش 70 درصدي فعال صنعت استان زنجان با 60 تا 65 درصد ظرفيت فعاليت مي‌كند افزود: دليل اصلي اين ظرفيت خالي كمبود نقدينگي و مشكل بازار است.

وي اظهار داشت: بعضي شركت‌ها به دليل تعطيل شدن پروژه‌هاي عمراني دولت با ظرفيت پايين فعاليت مي كنند.

استاندار زنجان راهكار مقابله با مشكلات موجود را فراهم كردن امكانات براي فعاليت با ظرفيت اسمي كامل براي واحدهاي صنعتي استان زنجان اعلام كرد و گفت: بايد منابع اعتباري بانك‌ها براي حل مشكلات ظرفيت‌هاي خالي اين واحدها هزينه شود.

انصاري گفت: واحدهاي توليدي استان زنجان فقط با 45 درصد ظرفيت خود فعاليت مي‌كنند.

انصاري در ادامه افزود: پروژه‌هايي كه بيش از 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارند مشمول تخصيص بودجه در سال مالي آينده مي‌شوند تا در مدت يك سال به بهره برداري برسند.

وي گفت: اعتبار براي پروژه‌هاي جديد در نظر گرفته نمي‌شود و اين پروژه‌ها فقط مي‌توانند به توان مالي خود صاحبان شركت اكتفا كنند.

استاندار زنجان تاكيد كرد: با توجه به اينكه قدرت خريد مردم كاهش يافته محصولات واحدهاي توليدي هم به فروش نمي رسد و در استان ما درست ترين كار اين است كه واحدهاي موجود را به ظرفيت اسمي برسانيم و يا اينكه واحدها را فعال كنيم.

انصاري افزود: اگر قرار است سيستم بانكي به رونق فضاي اقتصادي بيايد منابع را نبايد به احداث واحدهاي توليدي جديد هزينه كنيم چرا كه دو يا سه سال طول مي كشد كه اين كار در اقتصاد استان تاثير خود را نشان دهد.

وي يادآورشد: بايد منابع بانكي را به واحدهاي كه تكميل هستند اختصاص دهيم.

استاندار زنجان تصريح كرد: نرخ بيكاري استان 47 هزار نفر است و همچنين در بخش صنعت در استان 80 هزار نفر معادل يك چهارم مشغول به فعاليت هستند بنابراين بايد 25 هزار نفر در اين حوزه را در استان مشغول به كار كنيم.

استاندار زنجان افزود: از طريق سيستم بانكي برنامه ريزي را به گونه اي بكار گيريم كه نرخ بيكاري را مهار كنيم.

انصاري به ارائه لايحه بودجه در زمان مقرر توسط دولت به مجلس اشار كردوگفت: در اين راستا به دليل در اختيار نبودن جداول هنوز مبلغ بودجه استان مشخص نيست و در اين راستااحتمال تغييرات جدي در بودجه توسط مجلس وجود دارد.

وي، بودجه تنظيم شده توسط دولت را انقباضي اعلام كرد و گفت: حجم بودجه نسبت به سال مالي جاري هم كاهش يافته است.

استاندار زنجان گفت: بودجه عمراني ارائه شده به مجلس 65 درصد بودجه سال جاري است كه 35 درصد كاهش داشته است.

استاندار زنجان يادآور شد: هدفگذاري تدوين شده در برنامه پنجم در استان هدفگذاري واقعي نيست و در اين راستا براي تجديد نظر برنامه عملياتي استان و شناسايي زمينه هاي درست توسعه استان و ارائه راهبردهاي مناسب در بخشهاي مختلف كار گروه تخصصي و مشورتي شكل گرفت و در اين كار گروه كارشناسان و صاحب نظران در بخشهاي مختلف علمي، تحقيقاتي و فني و بخش خصوصي شركت خواهند داشت و نظرات ارزشمندي براي توسعه استان ارائه خواهند داد.

انصاري گفت: اگر نيروي كارشناسي هم ارتقاء پيدا كند و ما 7 كار گروه مشورتي صنعتي، معدني، كشاورزي ، خدماتي ، گردشگري ، عمران و زيربنايي و فرهنگي و اجتماعي و آب و كشاورزي را تشكيل دهيم و اين افراد تجارب خود را در سازمانها براي ارتقاي سازمانها خود عملياتي خواهند كرد.

استاندار زنجان با مهم عنوان كردم كلنگ زني پالايشگاه گفت:تامين خوراك نكته مهم احداث يك پالايشگاه است و تا زماني كه موضوع تامين خوراك پالايشگاه كلنگ زني شده زنجان حل نشود احداث آن بي ارزش است.

انصاري با اشاره به افت توليد نفت خام در كشور تصريح كرد: تضمين تامين سوخت روزانه پالايشگاه شرط اصلي براي احداث پالايشگاه است.

وي تأمين سوخت از طريق سوآپ كشورهاي آسياي ميانه را از راهكارهاي موجود براي تضمين تامين سوخت پالايشگاه كلنگ زني شده زنجان ياد كرد و افزود: اگر اين كار انجام شود با توجيه اقتصادي مي‌توان در مورد احداث خط لوله انتقال نفت هم تصميم گرفت.

استاندار زنجان به گزارش 100 روزه رياست جمهور اشاره كرد و افزود: كشور در 4 حوزه ركود در فضاي اقتصادي كشور،بيكاري ،نرخ بالاي تورم و حجم بالاي نقدينگي مشكل اساسي و جدي دارد.

انصاري بيكاري را از پيامدهاي ركود و تورم دانست و تصريح كرد: راهكار مقابله با تورم كاهش حجم نقدينگي در كشور است.

وي با بيان اينكه راهكار مشكلاتي مانند حجم بالاي نقدينگي و همچنين به تبع آن كاهش نرخ تورم نيازمند برنامه‌ريزي كشوري است گفت: برخي خارج شدن از ركود و ايجاد رونق در استان بايد برنامه ريزي كرد.

انصاري تأكيد كرد: اگر اقتصاد را رونق دهيم مشكل بيكاري حل مي شود.

وي به پيگيري‌هاي انجام شده براي تقويت فضاي رسانه‌اي در كشور اشاره و گفت: بر همين اساس همه شكايت‌هاي واصله به مجموعه دولت از رسانه‌ها پس گرفته مي‌شود.

انصاري ادامه داد: فعالان حوزه فرهنگ و هنر مطمئن باشند كه از فعاليت هاي عرصه هنر حمايت خواهيم كرد.

استاندار زنجان در ادامه همچنين به وضعيت حال حاضر احداث كارخانه پتروشيمي زنجان اشاره كرد و گفت: بانك صادرات حاضر نيست 16.5 درصد از سهام پتروشيمي زنجان را بابت طلب خود قبول كند كه در ارديبهشت ماه گذشته بابت بدهي دولت به آن‌ها واگذار شده است،

انصاري ادامه داد: 60 درصد سهامداران پتروشيمي زنجان مردم هستند و مابقي در اختيار ساير سهامداران قرار دارد و اين درصد از سهام پتروشيمي زنجان در حال حاضر بلاتكليف است.

استاندار زنجان با اشاره به اينكه اقداماتي براي بازپس‌گيري سهام واگذار شده شركت ملي پتروشيمي انجام شده است افزود: اگر شركت ملي پتروشيمي در اين شركت سهامدار نباشد امكان عملياتي شدن آن تقريبا منتفي است.

انصاري : مردم به اعتبار دولت اقدام به خريد سهام پتروشيمي زنجان كرده‌اند و بايد مسئوليت شركت ملي پتروشيمي در آن اعاده شود.

كد خبر: 2197939

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۰:۵۱

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن