تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819546881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار آوج گفت: تحول در نظام آموزشي كشور روحيه تحقيق را به جامعه تزريق مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: فرماندار آوج گفت: تحول در نظام آموزشي كشور روحيه تحقيق را به جامعه تزريق مي‌كند
فرماندار آوج گفت: اساسي‌ترين اقدام براي ايجاد روحيه تحقيق و پژوهش در جامعه تحول اساسي در نظام تعليم و تربيت كشور است.


به گزارش خبرگزاري برنا از قزوين؛ سيدعبداله موسوي در مراسم تجليل ازپژوهشگران و نخبگان شهرستان آوج افزود: براي انجام اقدامي بنيادين و ريشه‌اي جز از طريق آموزش و پرورش و تحول اساسي نظام آموزش به سوي پژوهش محوري نمي‌توان به اين هدف ارزشمند و حياتي رسيد.

وي افزود: مقام معظم رهبري يكي از اساسي‌ترين مسايلي كه در سال‌هاي اخير عنوان نموده و برآن پافشاري داشته‌اند بحث جنبش نرم‌افزاري است و اين نشان از اهميت جايگاه تحقيق و پژوهش دركشور دارد.

‌وي ادامه داد:البته اين درست است كه كساني متناسب با رشته خاص تحصيلات عالي خويش به فعاليت‌هاي تحقيقاتي مي‌پردازند و بسياري از اساتيد دانشگاه‌ و معلمان كار تحقيقي انجام مي‌دهند اما اين قشر نسبت به كل جامعه تحصيل كرده بسيار كم و قليل هستند.

فرماندار آوج در ادامه افزود:اهميت و جايگاه پژوهش و تحقيق در توسعه همه جانبه بركسي پوشيده نيست، تحقيق و پژوهش شاهراه ورود به خودكفايي و استقلال همه جانبه است تا جامعه‌اي از نظر علمي جايگاه مورد قبولي در جهان كنوني نداشته باشد نمي‌تواند از استقلال سخن بگويد.

وي تاكيدكرد: در جهان كنوني جامعه‌اي مستقل است كه در داد و ستد اطلاعاتي تنها گيرنده و مصرف كننده نتايج تحقيق و پژوهش ديگران نباشد زيرا در اين صورت آ‌نچه لازم دارد در اختيار او براي يك زندگي سعادتمند قرار نمي‌دهند بلكه آنچه ديگران مي‌خواهند و با منافع ملي آنها سازگار است ارايه مي‌دهند.

موسوي با اشاره به تنوع و سطح فعاليت‌هاي پژوهشي كه امروزه در سطح جامعه وجود دارد از آن بعنوان يكي از شاخص‌هاي اصلي توسعه و پيشرفت يادكردودر ادامه گفت: موفقيت در تمام فعاليت‌هاي مربوط به توسعه صنايع، كشاورزي، خدمات به گونه‌اي به گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي بستگي دارد.

وي يادآور شد :اگر پژوهشي نشود، دانش بشري افزايش نخواهد يافت و دچار سكون و ركود خواهد شد و بدون انجام پژوهش امور آموزشي نيز از پويايي و نشاط لازم نيز برخوردار نخواهد بود.

موسوي افزود: همه آنچه به عنوان پيشرفت علوم در دوره‌هاي گوناگون تاريخ مي‌شناسيم، حاصل تلاش افرادي است كه در كار خود رويكردي پژوهشي داشته‌اند و ذهن پرسشگرشان همواره محركي براي فعاليت‌هاي پژوهشي آنان بوده است.

موسوي همچنين از زحمات وتلاش هاي نخبگان شهرستان تقدير وتشكر كرد وگفت: مقام معظم رهبري درخصوص لزوم توجه ويژه به نخبگان تاكيد ويژه‌اي دارند كه درهمين زمينه فرمودند: در مورد نخبگان بايد يك حركت شبكه‌اي درون زا بوجود آيد كه مرحله اول آن، شناسايي و پرورش آنان و در مراحل بعد، شامل انتخاب بهترين‌ها، و سپس حفظ و ارتقاء نخبگان به رتبه‌هاي بالاتر است و در نهايت اين نخبگان، بايد خود زمينه ساز پرورش نخبگان جديد شوند.

در پايان اين برنامه از پژوهشگران نمونه شهرستان با اهدا جوائزي تقدير شد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن