تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803288847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقلال سياسي ايران در كاخ سفيد هم پيدا نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: استقلال سياسي ايران در كاخ سفيد هم پيدا نمي شود
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران از استقلال سياسي كه در دنياي امروز حتي در كاخ سفيد نمي توان اثري از آن ديد برخوردار است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي فرد در مراسم تقدير از پژوهشگران برگزيده مركز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه هدف از آفرينش براساس آموزه هاي ديني را در راستاي ارتقا علمي و معرفتي انسان برشمرد و اظهار كرد: علم از نگاه دين مهمترين و تنها ابزار سير وسلوك بشر به سمت كمال است.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد براينكه تنها هدف از سير و سلوك انسان علم است، افزود: نظام جمهوري اسلامي نيز بايد با اين نگاه حركت خود را تنظيم كند و نقشه راه خود را تدوين نمايد آن زمان است كه به يك نظام ديني اسلامي تبديل مي شويم.

وي با اشاره به اينكه نظام ديني اسلامي وقتي محقق مي شود كه تمام تصميمات كلان مبتني بر مباني متقن و خلل ناپذير علمي باشد، تصريح كرد: اين در شرايطي است كه عرصه عمل و مديريت نيز مباني ديني را در تمام عرصه ها عينيت ببخشيم.

حجت الاسلام ابوترابي فرد دست يافتن نظام به آرمان هاي كليدي را منوط به استفاده از ابزار علمي و معرفتي براي تربيت انسان عنوان كرد و گفت: در اين نظام خروجي آن پرورش انسان هاي آراسته به علم و معرفت است.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد براينكه حقيقت علم در معرفت تحقق مي يابد، تصريح كرد: در نظام هاي سياسي متناسب با دنياي توسعه يافته 80درصد وقت مديران براي اصلاح تصميمات مديران سابق صرف مي شود و مديران آيند نيز اين مسير را طي مي كنند.

وي در توضيح راه رسيدن به جايگاه علم مديريت بيان كرد: براي رسيدن به جايگاه علم مديريت نيازمند زمان هستيم اما ظرفيت هاي استثنايي ايران، مجامع علمي و حوزوي برآمده از آموزه هاي ديني و هوش و استعداد ايراني ويژگي هاي استثنايي نظام جمهوري اسلامي است كه هيچ نظام سياسي از آن برخوردار نيست.

حجت الاسلام ابوترابي فرد تاكيد كرد: نظام جمهوري اسلامي از استقلال سياسي كه در دنياي امروز حتي در كاخ سفيد نمي توان اثري از آن ديد برخوردار است، نظامي كه در آن از يك بنيان، اساس قدرتمند و استقلال آفرين برخوردار باشد تصميمات كلان آن فقط در راستاي منافع ملي و مصالح امت اسلامي رقم زده شود اين نظام قادر است اهداف دور را نزديك و قابل دسترس كند.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان ظرفيت هاي موجود در حوزه هاي علميه قم و مجامع علمي ديني اظهار كرد: در بيان دلايل روشن براي وجود چنين سازوكاري در متن حوزه اجتهاد و حوزه انديشه هاي ديني را در آفرينش قانون اساسي به دست علما، مجتهدين و تربيت يافتگان حوزه دين است.

وي در بيان جايگاه قانون اساسي گفت: قانون اساسي نقشه راه روشن براي ادامه حيات سياسي يك ملت است كه حتي مي تواند مورد استفاده براي ملت هاي مسلمان نيز باشد كه با اين نقشه راه در زمان كوتاهي به دست علماي فاخر، فرهيخته وبرجسته تربيت شده در حوزه دين تدوين شده است.

حجت الاسلام ابوترابي فرد با تاكيد براينكه با گذشت بيش از 3دهه از تولد قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي افزود: در دنيايي كه تجارب زيادي در بحث قانونگذاري دارند نظام جمهوري اسلامي اينك به عنوان يك انديشه، فكر برجسته و ناظر قابل طرح است كه علاوه بر مباني نظري در صحنه اجرا نيز خود را نشان داده است.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي وجود ظرفيت تدوين قانون اساسي را يكي از مهمترين مسائل سياسي دنيا عنوان كرد و گفت: آثار علمي و عملي اجراي قوانين براي گشودن گره ها بيش از گذشته مشاهده مي شود و راه براي حضور موثر دين در عرصه زندگي بشر هموار شده است.

وي در تحليل و بررسي مباني طرح ها در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: حضور شايسته دانش مبتني بر اجتهاد و آموزه هاي ديني در عرصه قانون گذاري بايد تداوم يابد تا قوانيني كه به عنوان خروجي مجلس براي گشودن گره ها در عرصه مديريت تصويب نهايي مي شود نه تنها مخالف شرع نباشد بلكه در انطباق كامل با آموزه هاي ديني باشد./س

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن