تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820203804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافقنامه ژنو دچار سكته شده اما نمرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توافقنامه ژنو دچار سكته شده اما نمرده است
يك كارشناس مسائل بين الملل در خصوص مواضع مختلف مبني بر نقض روح يا متن توافقنامه ايران و 1+5 بعد از اقدام امريكا در وضع تحريم هاي جديد عليه ايران گفت: توافقنامه ژنو دچار سكته شده اما نمرده است.

حشمت الله فلاحت پيشه فعال سياسي در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدام اخير آمريكا در تحريم چند شركت ايراني وتاثير آن بر توافقنامه ژنو گفت: تحريمهاي جديد به هر دليلي كه شكل گرفته باشد با روح موافقتنامه ژنو 3 در تباين است در ژنو 3 تاكيد شده تا در 6 ماه آينده و زمان مقرر براي توافقها تحريم تازه اي شكل نگيرد و در مقابل ايران نيز برنامه هسته ايش را بر اساس توافقنامه به پيش ببرد.

وي با بيان اينكه ايران با آژانس توافقهاي لازم را انجام داد افزود: آژانس حركت ايران بر اساس توافقنامه ژنو را تاييد كرد و تكليف ايراني به خوبي انجام شد.

فلاحت پيشه ادامه داد: اما در تكليف انجام شده توسط 1+5 هم نوسان ديده شده و هم بازي به طوري كه در تكليف گفتاري ديديم كه آنها در موضع گيري هاي متفاوت گفتند كه حق غني سازي ايران مورد تاييد قرار نگرفته و در تكليف عملي هم مشاهده كرديم تحريمهاي جديد را بر عليه كشورمان تصويب كردند.

اين فعال سياسي با بيان اينكه دامنه تحريمهاي اعمال شده وسيع نيست ادامه داد: اين تحريمها در مقابل تحريمهاي عليه ايران عمده نيست ولي با روح توافقنامه تناقض دارد. و اين اقدام آنها اين تئوري ايراني كه نمي شود به غرب اعتماد كرد را تقويت كرد.

فلاحت پيشه با بيان اينكه تحريمهاي جديد اعمال شده تحريمهاي جديدي است افزود: اين تحريمها ربطي به تحريمهاي گذشته ندارد و به نوعي تحريم جديدي است درواقع دولت آمريكا با تصويب اين تحريمها سعي كرد هزينه توافق كنگره و دولت آمريكا را ايران بپردازد.و به نوعي آمريكا در صدد اين بود تا به كنگره بفهماند دولت آمريكا استراتژي تحريم در مقابل ايران همچنان حفظ كرده است.

وي با بيان اينكه تحريمها علاوه به روح توافقنامه اصل توافقنامه را نيز به چالش كشيده است ادامه داد: به نظر من توافقنامه ژنو دچار يك سكته شده ولي با مرگ آن مخالفم و تنها راه احياي آن اقدامات اعتماد ساز دولت آمريكاست تا بتواند روح تازه اي در توافقنامه ژنو بدمد تا توافقنامه را بازسازي كند.

اين فعال سياسي در واكنش به اين مساله كه گفتگوي تلفني ظريف و كري آيا تاثيري در احياي توافقنامه ژنو خواهد داشت يا نه گفت: جان كري سعي دارد توجيهات خودش را براي اين رفتار بگويد و تلاش مي كند طرف ايراني مقتضيات دولت آمريكا را در نظر بگيرد اين در حالي است كه دولت آمريكا هم بايد مقتضيات ايران را در نظر بگيرد زيرا مردم و به خصوص به فرضيه عدم اعتمادبه آمريكا اعتقاد دارند.

فلاحت پيشه در پايان با بيان اينكه آمريكا رفتارهاي مثبت را در دستور كار قرار بدهد افزود: آمريكاييها كمتر از ايران به توافقنامه ژنو نيازمند نيستند و به همان اندازه به موفقيت اين توافقنامه نياز دارند.

كد خبر: 2197423

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۰۱:۰۹

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن