تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802741102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفجار در محدوده تحت كنترل حزب‌الله لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: انفجار در محدوده تحت كنترل حزب‌الله لبنان
بيروت پايتخت لبنان بارديگر عرصه تاخت و تاز تروريست‌ها شد. آژانس خبر ملي لبنان (NNA) گزارش داد وقوع انفجار در نزديكي يك ايست بازرسي حزب‌الله در شرق لبنان چند كشته و زخمي برجاي گذاشت اما آمار دقيقي از تلفات آن مخابره نشد. روستاي صوبا در بعلبك كانون اين حمله بود.
شبكه المنار اعلام كرد انفجار تلفات جاني نداشت اما شبكه الجزيره گفت كه 10 نفر از جمله 2 عضو حزب‌الله زخمي شدند.
به گزارش المنار منطقه انفجار تحت كنترل كامل حزب‌الله قرار گرفت و خودرو بمب‌گذاري شده در فاصله 2 كيلومتري يك مركز اصلي اين حزب منفجر شده است.
بنابراين گزارش نيروهاي حزب‌الله توانستند قبل از رسيدن خودرو بمب‌گذاري شده به مناطق مسكوني، آن را در خارج از شهر و در يكي از ايست‌هاي بازرسي خود منهدم كنند. بنا به گفته منابع محلي، اين خودرو براي انجام عمليات تروريستي در مناطق حساس تحت كنترل حزب‌الله بمب‌گذاري شده بود كه با يكي از ايست‌هاي بازرسي حزب‌الله مواجه شد. نيروهاي حزب‌الله كه شاهد تحركات مشكوك راننده خودرو بودند به سوي آن آتش گشودند و احتمال مي‌دادند اين امر سبب انفجار خودرو شده باشد اما امكان منفجر شدن آن نيز توسط راننده انتحاري وجود دارد. پيش از اين نيز دو خودرو مشكوك در اين منطقه كشف و متوقف شده بود.
شاهدان عيني به خبرنگار ايرنا گفتند پس از اين انفجار، تيراندازي‌هايي در منطقه صورت گرفت و پس از آن خودروهاي كمك‌رساني و آمبولانس به سوي محل حادثه اعزام شدند. دادستاني كل لبنان، پليس اين كشور را مسئول تحقيق اين انفجار كرد.
اواسط تابستان نيز وقوع انفجار در منطقه ضاحيه بيروت كه پايگاه اصلي اجتماعي حزب‌الله در پايتخت لبنان است را هدف قرارداد كه طي آن 24 تن كشته و حدود 200نفر زخمي شدند. يك ماه پيش نيزدر حمله مرگبار ديگري در لبنان، به سفارت ايران در بيروت حمله شد كه طي آن بيش از 20 نفر ازجمله ابراهيم انصاري رايزن فرهنگي ايران در بيروت شهيد و حدود 150 نفر زخمي شدند. ناظران مي‌گويند گروه‌هاي تروريستي كه از حمايت ايران و حزب‌الله از سوريه ناخشنود هستند دست به اين حملات مي‌زنند.

ژاپن راهبرد امنيتي جديد تدوين كرد

دولت ژاپن يك راهبرد امنيت ملي جديد به منظور افزايش تدابير دفاعي در محافظت از قلمرو خود اتخاذ كرد. خبرگزاري كيودو گزارش داد: طبق اين راهبرد امنيتي جديد كه به تصويب كابينه ژاپن رسيد، اين كشور در پي نقشه امنيتي پيشگيرانه‌اي براي نيروهاي تدافعي خود خواهد بود و برنامه جديدي را درباره صدور تسليحات تدوين خواهد كرد.
با توجه به اهداف شينزوآبه نخست وزير ژاپن در جهت ارتقاي موضع نظامي توكيو اين اقدام‌ها حاكي از تغييري عمده در سياست‌هاي قبلي ژاپن است.
با توجه به نفوذ فزاينده چين در اين منطقه، استراتژي جديد ژاپن بر اهميت يك ائتلاف امنيتي محكم بين ژاپن و امريكا به‌عنوان موازنه‌اي جهت از ميان بردن تهديدهاي امنيتي عليه ژاپن تأكيد كرده و همچنين خواستار اتخاذ تدابيري جهت از ميان بردن تهديدها در فضاي سايبري است. كابينه ژاپن همچنين طرح‌هاي دفاعي ميان مدت و درازمدتي را تصويب كرد كه نظارت بر جزاير تحت كنترل ژاپن در درياي چين شرقي را تشديد كرده و قابليت‌هاي نيروهاي دفاعي آن را افزايش خواهد داد.
چين و ژاپن همواره بر سر مالكيت جزاير واقع در درياي چين شرقي كه در زبان ژاپني «سنكاكو» و به چيني «ديائويو» خوانده مي‌شود، اختلاف دارند. چين بر فراز اين منطقه يك ناحيه دفاع هوايي ايجاد كرده كه با انتقادات زيادي مواجه شد. درياي شرق چين و درياي جنوب چين در منطقه بسيار حساسي است كه در آن‌ها پكن اختلافات ارضي زيادي با همسايگانش دارد. وانگ‌يي وزير خارجه چين، اختلافات در درياي شرقي را فزاينده توصيف كرد و گفت: ژاپن باعث افزايش تنش‌ها در درياي شرقي شده است.
وزير خارجه چين در همين حال احتمال برخورد قدرت‌هاي بزرگ از جمله چين و امريكا با يكديگر را منتفي ندانست. امريكا مي‌گويد: 60درصد از نيروي دريايي خود را راهي اقيانوس آرام خواهد كرد و چين در اقدامي پيش‌دستانه رزمايش‌هاي خود را در اين منطقه افزايش داد. در همين حال جان كري وزير خارجه امريكا در سفر به ويتنام وعده داد، امريكا 5/32 ميليون دلار ديگر به اعضاي سازمان كشورهاي جنوب شرق آسيا (آ.سه.آن) كمك كند تا از آب‌هاي مرزي خود و آزادي دريانوردي در درياي چين جنوبي محافظت كنند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن