تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821132479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازي با مهره‌هاي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: بازي با مهره‌هاي جديد
دشمنان مقاومت در حالي در سوريه با شكست مواجه شده‌اند كه براي نابودي اين كشور طرح‌هاي جديدي از جمله تشكيل گروه‌هاي جديد تروريستي را آغاز كرده‌اند.
سوريه همچنان از اصلي‌ترين تحولات منطقه است كه دشمنان مقاومت با ايجاد گروه‌هاي تروريستي جديد به دنبال ادامه بحران و نابودسازي سوريه هستند. در اين چارچوب به رغم شكست‌هاي گسترده در برابر ارتش سوريه، دشمنان طرح ايجاد گروه‌هاي جديدي با عنوان جبهه الاسلاميه را آغاز كرده اند.
گزارش‌ها نشان مي‌دهد عربستان گروهي از سلفي‌ها به تعداد ۷۵ هزار نفر را در اين قالب سازماندهي كرده و به دنبال جلب حمايت غرب از آنها است با توجه به شكست‌هاي ارتش آزاد، النصره و داعش اكنون دشمنان سوريه برآنند تا با ايجاد جبهه اسلاميه اين گروه را برگرفته از جريان‌هاي ميانه رو معرفي نمايد تا رضايت غرب براي حمايت از اين گروه‌ها را جلب نمايد و از سوي ديگر طرح نابود‌سازي سوريه را اجرايي نمايد.
اين گروه برگرفته از چند گروه تروريستي است كه براي حفظ ظاهر و ميانه‌رو نشان دادن خود حملاتي به ساير گروه‌هاي تروريستي داشته‌اند. اين امر هر چند برگرفته از حس قدرت‌طلبي آنها است اما در نهايت آنها با متحدانشان به دنبال قانوني و مردمي نشان دادن خود مي‌باشند.
منابع خبري از ديدار سران اين گروه با مقامات آمريكايي در تركيه خبر داده‌اند. با توجه به پيروزي‌هاي ارتش سوريه، آمريكا سعي دارد تا از سياست جريان‌سازي براي تحميل نظرات خود به سوريه و جهان بهره گيرد.
آنها در حوزه سياسي گروه‌هايي با محوريت الجربا را مورد توجه قرار داده و ساير گروه‌ها غير‌قانوني عنوان كرده‌اند و در حوزه نظامي نيز جبهه الاسلامي را گروهي مردمي و متعادل معرفي مي‌كند تا در هر دو حوزه طرح جريان‌سازي را اجرايي كند.
بر اساس اين طرح آمريكا با ايجاد پرونده‌اي پاك براي آنها به دنبال آوردن آنها به مذاكرات ژنو ۲ درباره سوريه است تا در نهايت طرخ تقسيم قدرت در سوريه را اجرايي سازد.
اين در حالي است كه پيشروهاي ارتش سوريه اين رويكرد را با ناكامي همراه ساخته بگونه‌اي كه منابع خبري از پاكسازي سوريه از گروه‌هاي تروريستي در ماه‌هاي آتي خبر داده‌اند.
عربستان تلاش دارد با استفاده از اين گروه‌ها همچنان فضاي بحران در سوريه را حفظ نمايد در حالي كه كشورهاي غربي نيز از شرايط موجود براي به چالش كشاندن منطقه بهره مي‌گيرند در حالي كه با ادعاي محور بودن عربستان نقش خويش را كم رنگ و حتي چهره‌اي صلح طلب از خود به نمايش مي‌گذارند.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن