تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803971612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزينه‌هايي كه در فوتبال مي‌شود وحشتناك است


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: هزينه‌هايي كه در فوتبال مي‌شود وحشتناك است


محمد بنا بعد از يك سال دوري از كشتي به قول خودش به خانه‌اش بازگشت تا بچه‌هايش را دوباره دور هم جمع كند. خودش مي‌گويد كه مي‌داند كار سختي پيش‌رو خواهد داشت اما چشم به آينده دارد و با اميد از قهرماني صحبت مي‌كند.
آقاي خاص كشتي فرنگي از دلايل بازگشتش مي‌گويد؛ از بي‌عدالتي مي‌گويد؛ بي‌عدالتي كه سالها در ورزش ما ريشه دوانده و سهم ناچيز رشته‌هاي غيرفوتبالي از بودجه ورزش را مصداق و محصول آن مي‌داند.مي‌گويد از سياست خوشش نمي‌آيد، اما نمي‌تواند از آن سخن نگويد؛ سياستي كه در ورزش هم رخنه كرده و ريشه دوانده است.
چه شد كه بعد از يك سال دوري از كشتي دوباره به فكر بازگشت افتاديد؟ آيا شرايط تغيير كرده است؟
در اين روزها بارها و بارها به اين سؤال جواب داده‌ام، اما واقعاً خودم هم نمي‌دانم چرا مي‌روم و چرا برمي‌گردم. (با خنده) رفتن من براي اين بود تا تأثير مثبتي روي شرايط كشتي فرنگي داشته باشد، اما وقتي ديدم عدم حضورم نه تنها تأثير مثبتي ندارد بلكه برخي از چيزهاي ديگر را هم داريم از دست مي‌دهيم، گفتم برگردم، بهتر است تا حداقل اصول را هم از دست ندهيم. رفتن من براي گرفتن حق و حقوق بچه‌هايم بود كه تا به حال هم عملي نشده است، اما اميدوارم بعد از مشخص شدن وزير ورزش و روشن شدن تكليف فدراسيون كشتي و اختصاص بودجه مناسب شرايط بهتري ايجاد شود.
با توجه به فاصله نزديك بازي‌هاي آسيايي و مسابقات جهاني به نظر مي‌رسد امسال كار سختي پيش‌رو داشته باشيد آيا قبول مسئوليت در اين شرايط ريسك نبود؟
در اين مدت حرف‌هاي زيادي شنيدم و صحبتي نكردم؛ جواب هيچ كس را ندادم. وقتي بعد از المپيك رفتم گفتند كه بنا چون ديده قانون تغيير كرده است و نمي‌تواند با قانون جديد نتيجه بگيرد، به خاطر ترس از باخت رفته است. در زمان مربيگري من ۵ تا ۶ مرتبه قوانين كشتي عوض شده است، اما كشتي فرنگي را با كمك همكارانم در بالاترين سطح نگه داشته‌ايم. حالا هم اين‌ طور فكر مي‌كنيم. رفتن من به نوعي استراحت اجباري بود؛ به خاطر خواسته‌هايي بود كه براي كشتي مي‌خواستم نه خودم. مي‌دانم سال سختي خواهيم داشت، اما اهميتي ندارد چون مي‌دانم شايستگي و لياقت بچه‌هاي من آنقدر بالا است كه در آخر سال چه در مسابقات جهاني و چه در بازي‌هاي آسيايي نفرات خوبي خواهيم داشت كه با تدبيري مناسب موفقيت‌هاي گذشته را تكرار خواهيم كرد.
خيلي از فرنگي‌كاران المپيكي در اين مدت از شرايط آرماني دور بودند به طوري كه برخي‌ها تصميم به تغيير وزن گرفتند؛ مانند اميد نوروزي و شايد قاسم رضايي. آيا با شرايط موجود چنين تصميماتي را به صلاح آنها مي‌دانيد؟
به تمام بچه‌ها اين موضوع را گفته‌ام؛ آنها بيش از يك سال از كشتي دور بوده‌اند و در اين زمان هيچ موقع تمام بچه‌هاي المپيكي در اردو در كنار هم تمرين نكردند. به تمام آنها گفته‌ام كه ابتدا بايد كار را شروع كنيم و با يكدلي و اتحاد براي رسيدن به شرايط مطلوب تلاش كنيم؛ درباره اين مسائل هم در آينده تصميم خواهيم گرفت. نوروزي براي تغيير وزن ابراز تمايل كرده است؛ ممكن است من هم از اميد در جام جهاني در يك وزن بالاتر استفاده كنم. در گذشته هم هر زماني نوروزي وزنش زياد بود در مسابقات تداركاتي يك وزن بالاتر كشتي مي‌گرفت و زماني كه به اوج آمادگي و شرايط مطلوب مي‌رسد در وزن خودش روي تشك مي‌رفت. كسب مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي، مسابقات جهاني و المپيك لندن نشان مي‌دهد كه برنامه‌هاي ما درست بوده است. حالا كارشناسان به من بگويند كدام قهرمان جهان بدون زجر مي‌تواند قهرمان شود؟ قرار نيست همواره با مطلوب‌ترين شرايط قهرمان شد.
به هر حال تصميم در اين خصوص به عوامل مختلفي از جمله شرايط سني، شرايط فيزيكي و شرايط روحي كشتي‌گير بستگي دارد. در گذشته به طالب نعمت‌پور گفته بودم بايد روزي در ۸۴ كيلو كشتي‌ را ادامه دهد؛ به امير علي‌اكبري هم زماني كه در رده سني جوانان در ۸۴ كيلوگرم كشتي مي‌گرفت گفته بودم كه روزي بايد در ۱۲۰ كيلو روي تشك برود. حميد سوريان سالهاست در ۵۵ كيلو كشتي مي‌گيرد؛ حالا هم مي‌گويم بايد در اين وزن ادامه دهد. كشتي‌گيراني مانند نازاريان و يوردانف هم با سختي و با مداومت به مدال‌هاي بي‌شمار جهان و المپيك رسيدند. هر تصميمي در زمان خودش نيازمند شرايط خاصي است و اين طور نيست كه هر وقت خواستيم تصميم بگيريم و آن را اجرا كنيم بلكه بايد ابتدا به شرايط آرماني رسيده و سپس تصميم گرفت.
پديده دوپينگ در اين سال‌ها در ورزش ما قرباني‌هاي فراواني گرفته است؛ برنامه كادر فني براي برخورد با اين پديده شوم چيست؟
زماني كه من فرياد مي‌زدم بايد امكانات در اردوها فراهم شود به خاطر همين مسائل بود تا ورزشكار خودش براي تأمين كالري از دست رفته و براي تأمين نيازهايش در خارج از فدراسيون اقدام نكند. وقتي در خصوص خوردن عدس پلو در اردوها صحبت مي‌شد من خجالت مي‌كشيدم. سال‌هايي كه من بودم تمام تلاشم را براي اين موضوع گذاشتم از اين به بعد هم تمام تلاش‌مان فراهم كردن امكانات و دور نگه داشتن بچه‌ها از اين موضوع است. بايد تلاش كنيم با آموزش صحيح و فراهم كردن شرايط جلوي ارتكاب به دوپينگ را بگيريم.
به نظر مي‌رسد بعد از چيزي حدود دو سال قرار است انتخابات فدراسيون كشتي برگزار و رئيس مشخص شود.
اقدام خوبي است كه بعد از دو سال بلاتكليفي قرار است فدراسيون كشتي رئيس خود را بشناسند اميدوارم فردي اصلح انتخاب شود و با برنامه‌اي چهار ساله كار خود را آغاز كند. البته مسئله تنها انتخابات فدراسيون نيست؛ رئيس فدراسيون با ۷ ميليارد بدهي چه كاري مي‌تواند بكند؟ بايد شرايط مهيا شود. قبول داريم سال سختي داريم و ورزش ما با كاهش بودجه مواجه است، اما در حد معقول بايد با در اختيار گذاشتن امكانات، شرايط را براي موفقيت‌هاي بيشتر فراهم كنيم. در دوره قبل در بازي‌هاي آسيايي كشتي ۷ مدال طلا گرفت، اما قول مي‌دهم اگر ۴ سال پيش ۴ مدال طلا در كشتي فرنگي گرفتيم در صورت حمايت اين شانس را داريم كه امسال ۵ طلا بگيريم، اما مستلزم حمايت مسئولان هستيم. متأسفانه خيلي مواقع سياست‌مداران ورزش را جزء مي‌گيرند. هيچ چيزي در دنيا به اندازه لحظه‌اي كه در المپيك پرچم يك كشور به اهتزاز درمي‌آيد نمي‌تواند مردم را خوشحال كند. هم اقتدار ملي است و هم باعث افزايش نشاط جامعه مي‌شود. پس هيچ چيزي مانند ورزش نمي‌تواند مردم را خوشحال كند به همين دليل مي‌گوييم كه ورزش جزء نيست بلكه كل است.
سلامت جامعه ما با ورزش تأمين مي‌شود. در ورزش عمومي نيازمند الگو هستيم كه اين الگو همان قهرماني است كه در المپيك مي‌درخشد. تا زماني كه در جامعه الگو نداشته باشيم فرزندان ما به ورزش روي نمي‌آورند هرچه در ورزش هزينه كنيم هزينه بيماران ما كمتر مي‌شود. متأسفانه مردم را با فوتبال سرگرم كرده‌ايم هزينه‌هايي كه در فوتبال مي‌شود وحشتناك است. در كشور ما شخصي مانند علي كريمي محبوب تمام مردم است، اما كمتر كسي «مايكل فلپس» كه در تاريخ ورزش دنيا ستاره‌ است را مي‌شناسد. بايد تمام اين پازل از نوع چيده و در جاي خودش قرار گيرد تا يك ويترين خوشگل مقابل كشور ما قرار گيرد و به تمام دنيا معرفي شود.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن