تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819232971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه و پيشرفت‌ صنايع، دليل ركوردشكني بورس تهران


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: توسعه و پيشرفت‌ صنايع، دليل ركوردشكني بورس تهران


رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه توسعه و پيشرفت‌ صنايع دليل ركورد شكني‌هاي بورس است، گفت: ارزش بازار سرمايه كه در ابتداي سال 220 هزار ميليارد تومان بود، اكنون از 530 هزار ميليارد تومان فراتر رفته است.

دكتر علي صالح‌آبادي در اختتاميه نهمين جشنواره قهرمانان صنعت از رشد 500 درصدي ارزش معاملات در بازار سرمايه خبر داد و گفت: ارزش معاملات در بازار سرمايه از ابتداي سال تاكنون به حدود صد هزار ميليارد تومان رسيد كه در مقايسه با دوره مشابه رشد 5 برابري را نشان مي‌دهد.

وي ‌تأكيد كرد: ارزش بازار سرمايه كه در ابتداي سال 220 هزار ميليارد تومان بود، هم اكنون از 530 هزار ميليارد تومان فراتر رفته است.

صالح آبادي افزود: تعداد دفعات معاملات نيز هم اكنون به 12 ميليون دفعه رسيده است، در حالي كه در دوره مشابه سال 91 تعداد دفعات معاملات 3 ميليون دفعه بوده است.

وي همچنين گفت: ‌در ماه‌هاي اخير حضور سهامداران حقيقي 70 درصد ارزش معاملات بازار سرمايه و اشخاص حقوقي 30 درصد ارزش اين معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

وي افزود: اين افزايش ها نشانگر اين واقعيت است كه توسعه، پيشرفت و حركت در بازار سرمايه در سايه زحمات صنعتگران و تلاشگران اين حوزه بوده است.

رئيس سازمان بورس اوراق بهادار، خاطرنشان كرد: البته ما بسترها را فراهم كرده‌ايم، تا مردم با سرمايه‌گذاري در بازار صنعت از نتيجه زحمات صنعتگران استفاده كنند.

همچنين از سوي اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمايه‌اي سازمان بورس، نحوه انجام افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌ها اعلام شد.

طبق اطلاعيه رسمي سازمان بورس اوراق بهادار كه در سيستم جامع اطلاع رساني ناشران (شبكه كدال) درج شده، آمده است:

با عنايت با ابلاغ آيين‌نامه اجرايي ماده 17 قانون حداكثر استفاده از توان توليدي و خدماتي در تأمين نيازهاي كشور ، در سيصد و هفدهمين جلسه هيئت مديره سازمان مقرر شد افزايش سرمايه شركت‌هاي سهامي عام ثبت شده و مشمول ثبت نزد سازمان از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌ها با رعايت شرايط زير انجام شود:

1- ارزيابي دارايي‌هاي هر طبقه توسط هيات كارشناسي متشكل از حداقل سه كارشناس رسمي دادگستري يا مركز امور مشاوران حقوقي، وكلا و كارشناسان قوه قضاييه كه بايد منتخب كانون يا مركز مربوطه باشند، انجام شود.

2- براي هر طبقه از دارايي‌ها بايد از هيئت كارشناسي داراي تخصص مرتبط با دارايي‌هاي مورد ارزيابي استفاده شود.

براي ارزيابي زمين و ساختمان يك هيات كارشناسي كافي است. (بر اساس آيين‌‌نامه اجرايي مصوب هيئت وزيران، كارشناس بايد درباره عمر مفيد دارايي‌هاي استهلاك‌پذير تجديد ارزيابي شده اظهار‌نظر كند.)

3- در مواردي كه دارايي‌هاي موجود در يك طبقه متعدد و در شهرهاي مختلف باشد، شركت مي‌تواند براي ارزيابي دارايي‌هاي آن طبق در هر استان، از يك هيئت كارشناسي استفاده كند و يا هر كدام از كارشناسان عضو هيئت كارشناسي در مورد يك يا چند قلم از دارايي‌هاي موجود در طبقه مورد بررسي گزارش كارشناسي به صورت انفرادي ارائه كند. ليكن اظهارنظر نهايي در مورد كل دارايي‌هاي موجود در آن طبقه در قالب گزارش واحدي ارائه شده و به امضاي حداقل سه نفر از كارشناسان ارزيابي‌كننده برسد.

4- استفاده از خدمات مشاوران عرضه براي افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي‌ها الزامي نيست.

5- ساير موارد مندرج در آيين‌نامه اجرايي مصوب هيئت وزيران الزامي است.



سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن