تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804014326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت هزاران افسر جدا شده به ارتش سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: بازگشت هزاران افسر جدا شده به ارتش سوريه
سرويس خارجي: شبكه خبري المنار در گزارشي از بازگشت هزاران تن از افسران و سربازان جدا شده از ارتش سوريه در جريان بحران اخير، به محل خدمت خود خبر داد و افزود: در پي صدور عفو عمومي رياست جمهوري سوريه، هزاران تن از افرادي كه از ارتش اين كشور جدا شده بودند؛ به محل خدمت خود در استان‌هاي مختلف سوريه بازگشتند. اين شبكه با پخش تصاويري از گروهان‌هاي نظاميان ارتش سوريه، تأكيد كرد اين طور نيست كه همه كساني كه از ارتش سوريه جدا شده‌اند به مخالفان پيوسته باشند بلكه بسياري از آنها به دلايل و مشكلات مختلف از جمع همقطاران خود بازمانده بودند و اكنون صدها تن از آنها در استان حسكه به محل خدمت خود بازگشتند.

در ساير استان‌هاي سوريه نيز وضعيت مشابه اين استان است. اين گزارش، شمار نظاميان بازگشته به ارتش سوريه در همه استان‌هاي اين كشور را هزاران تن برشمرد و به نقل از يكي از افسران سوريه از تشكيل كميته‌هايي براي استقبال و رسيدگي به امور اين نيروها سخن گفت. اين گزارش حاكي است افزايش تروريسم و قطع راه‌ها توسط افراد مسلح، بازگشت اين افراد به محل خدمت خود را با مشكلاتي مواجه كرده بود و به خاطر نگراني از احتمال مجازات شدن، از ادامه خدمت باز مانده بودند اما صدور عفو عمومي از سوي رئيس جمهوري سوريه، زمينه بازگشت اين افراد به ارتش سوريه را مهيا كرد.

خبر ديگر اينكه گروه تروريستي جبهه اسلامي در سوريه مذاكره با مقامات آمريكايي را لغو كرد. پيشتر منابع وابسته به مخالفان مسلح سوريه اعلام كرده بودند شماري از فرماندهان گروه موسوم به جبهه اسلامي مذاكراتي را با مسئولان آمريكايي در روزهاي آينده در تركيه برگزار خواهند كرد. جبهه اسلامي كه متشكل از 7 گروه سلفي تندرو است با هدايت عربستان سعودي متحد شده‌اند كه اخيراً در اقدامي غير منتظره يكي از مقرهاي اصلي ارتش آزاد را در منطقه باب الهوي به اشغال خود درآوردند. در اين حال جان كري وزير خارجه آمريكا نيز گفت تنها در شرايطي كه جبهه اسلامي زير نظر شوراي نظامي مخالفان سوري باشد، با آنها گفت‌وگو مي‌شود. در چنين شرايطي منابع اروپايي از تلاش رهبران مخالف سوري براي اخذ پناهندگي سياسي در كشورهاي اروپايي خبر دادند. اين منابع اعلام كردند: در 10 روز گذشته سه تن از شخصيت‌هاي مخالف سوري كه هم‌اكنون در يكي از كشورهاي عربي مجاور سوريه مقيم هستند در حال رايزني با سفارتخانه‌هاي كشورهاي اروپايي جهت اخذ پناهندگي در اين كشورها هستند.

هشدار درباره قحطي

همزمان با درخواست ‌سازمان ملل براي جمع آوري 5/6 ميليارد دلار به عنوان بالاترين ميزان كمك براي مردم سوريه، سازمان جهاني غذا نسبت به خطر قحطي در سوريه هشدار داد و اعلام كرد: تا يك سال ديگر ?? درصد سوري‌ها به كمك‌هاي خارجي وابسته خواهند بود. سازمان جهاني غذا اوضاع سوريه را وخيم‌ترين بحران انساني دهه‌هاي اخير توصيف و اعلام كرد: حدود نيمي از جمعيت سوريه در مرز گرسنگي قرار دارند و حدود يك سوم مردم به طور مبرم و فوري به كمك غذايي نيازمند هستند. به نظر اين نهاد بين‌المللي سازمان‌هاي امدادرسان بايد حدود هفت ميليون سوري را زير پوشش بگيرند و به ويژه به وضعيت كودكان و دانش‌آموزان رسيدگي كنند. در اين حال ديويد ميليبند وزير پيشين خارجه انگليس و رئيس كنوني «كميته بين‌المللي نجات» هشدار داد كه جهان بايد از تبديل شدن سوريه به افغانستاني ديگر جلوگيري كند. وي گفت پس از وقوع اولين كولاك زمستاني در سوريه، گرسنگي و قحطي تعداد زيادي از سوري‌ها را تهديد مي‌كند. ميليبند در گفت‌وگو با بي‌بي‌سي گفت: سوريه با يك فاجعه قطعي روبروست و اين كشور در مقابل چشمان ما در حال نابودي است.

وي تاكيد كرد كه جامعه جهاني در قبال سوريه كوتاهي كرده است و از رهبران جهان خواست براي رسيدگي به نيازهاي گسترده بشردوستانه در سوريه، اقدامات گسترده‌اي را اتخاذ كنند. از طرفي يكي از مقام‌هاي ارشد دولت آمريكا، دمشق و مخالفان راديكال سوري را به ممانعت از ارسال كمك‌هاي بشردوستانه به اين كشور جنگ‌زده متهم كرد. سيمون هنشاو، از مقام‌هاي آمريكايي مستقر در آنكارا در امور آوارگان و مهاجران به خبرنگاران گفت: دولت سوريه بدترين متهم در اين مورد است و پس از آن مخالفان تندرو سوري در مظان اتهام قرار دارند و نمي‌گذارند كمك‌هاي بشردوستانه به دست مردم برسد.

انتقاد روسيه از آمريكا

نماينده روسيه در سازمان ملل متحد اعلام كرد، آمريكا با پرونده‌سازي عليه دولت سوريه، به فيلتر كردن پيچيده اطلاعات و فريب اذهان عمومي از طريق صدور بيانيه‌هاي غير مستدل اقدام مي‌كند. ويتالي چوركين گفت: درخواست ما براي ارائه اطلاعات بيشتر كه مي‌تواند دست داشتن دولت سوريه در استفاده از تسليحات شيميايي را ثابت كند، از سوي واشنگتن رد شد. چوركين اظهار داشت: حمله شيميايي 21 اوت در سوريه اقدامي تحريك‌آميز از سوي شورشيان بود. وي خاطرنشان كرد: تيم اعزامي سازمان ملل متحد نتايج به دست آمده از سوي كارشناسان روسي را در اين موضوع رد نكرده است. در تحولي ديگر بان كي مون دبيركل سازمان ملل گفت بايد تا پيش از برگزاري مذاكرات ژنو درگيري‌ها در سوريه پايان يابد. رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز با اشاره به تلاش‌هاي اين اتحاديه براي برگزاري ژنو 2 گفت: به حمايت از مردم سوريه ادامه مي‌دهيم. كاترين اشتون تصريح كرد: ما از همان ابتدا تاكيد كرديم كه بايد به دنبال راهكاري سياسي در خصوص بحران سوريه بود و نقشه راهي را براي آينده اين كشور ترسيم كرد.

در اين حال وزراي خارجه اتحاديه اروپا با تعديل تحريم‌هاي اعمال شده عليه سوريه با هدف حمايت از تلاش‌هاي سازمان مپع استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در سوريه موافقت كردند. آنها اعلام كرد هدف از تعديل تحريم‌ها تحقق اهدافي چون اجازه به كشورهاي عضو اتحاديه روپا براي حمايت از تلاش‌هاي سازمان منع استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در اجراي قطعنامه 2118 و كمك به سازمان ملل براي ارسال كمك‌هاي انساني به سوريه است.



سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن