تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819367518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتصاب غذاي نمايندگان كرد پارلمان تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اعتصاب غذاي نمايندگان كرد پارلمان تركيه
چهار نماينده كرد پارلمان تركيه در اعتراض به اقدام دستگاه قضايي اين كشور در رد درخواست آنها براي آزاد كردن پنج نماينده زنداني هم زبان خود،اعتصاب غذا كردند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ ارتوغرول كوركچوErtugrul Kürkçü در گفتگو با خبرنگاران گفت:« ما اعتصاب غذاي خود را از ساعت 13 به وقت محلي ،11 به وقت گرينويچ در محوطه مجلس ملي آغازكرده ايم.»

نمايندگان اعتصاب كننده با اين اقدام مي خواهند به تصميم دادگاهي در شهر بيشتر كردنشين دياربكر در جنوب شرقي تركيه اعتراض كنند كه با ناديده گرفتن حكم دادگاه قانوني اساسي كشور، راي به ادامه مجازات زندان پنج نماينده كرد داد. دادگاه قانون اساسي تركيه هفته گذشته اعلام كرد طولاني شدن مجازات هاي زندان موقت بر خلاف قانون است. بدين ترتيب دادگاه دياربكر تصميم به ادامه مجازات زندان براي اين پنج زنداني كرد عضو حزب صلح و دموكراسي گرفت كه محافل كرد آن را برخوردي دوگانه و تبعيض آميز مي دانند.

اين پنج نماينده كرد از سال 2010 به اتهام ارتباط با حزب كارگران كردستان(پ ك ك) در زندان بسر مي برند. اين گروه شبه نظامي ، مبارزه مسلحانه جدايي طلبانه خود را در مناطق جنوب شرقي تركيه آغاز كرده است . تركيه ،اتحاديه اروپا و آمريكا ، حزب كارگران كردستان را سازماني تروريستي مي دانند. مصطفي بالبي، يكي ديگر از نمايندگان كرد پارلمان تركيه كه از پنج سال پيش تاكنون به اتهام توطئه عليه دولت در زندان بود به موجب همين حكم دادگاه قانون اساسي تركيه كه نبايد مجازات موقت متهمان طولاني شود آزاد شد.

ارتوغرول كوركچو عضو حزب كردي دموكراسي خلق درهمين باره به خبرنگاران گفت دستگاه قضايي تركيه سياست يك بام و دو هوا را به اجرا گذاشته است با اين توضيح كه هنگامي كه پرونده كردها در ميان باشد اين نهاد تبعيض آميز برخورد خواهد كرد.

حزب دموكراسي خلق با انتشار گزارشي درهمين باره اعلام كرد ادامه روند زنداني شدن نمايندگان كرد به روند صلحي كه بين آنكارا و پ ك ك در سال 2012 آغاز شد ضربه خواهد زد. آنكارا و نمايندگان حزب كارگران كردستان يك سال پيش براي پايان دادن به مناقشه اي كه از سال 1984 آغاز شده و در نتيجه آن بيش از 45 هزار نفر كشته شده اند،مذاكراتي را آغاز كردند.

اما اين مذاكرات بعد از تصميم پ ك ك در توقف روند خروج شبه نظاميان خود ازمناطق كوهستاني تركيه در اعتراض به عمل نكردن دولت تركيه به وعده هاي خود در قبال كردهاي اين كشور ، مختل شد.شبه نظاميان پ ك ك در بهار سال 2013 به دستور عبدالله اوجالان،رهبر زنداني اين گروه، روند خروج از خاك تركيه را به سوي مناطق كوهستاني شمال عراق در ازاي گرفتن امتيازاتي درباره رعايت حقوق اقليت كرد تركيه از دولت اين كشور، آغاز كردند. اما چون هيچ گونه پيشرفتي در اين مذاكرات مشاهده نشد شبه نظاميان كرد نيز روند خروج از خاك تركيه را متوقف كردند.

انتهاي پيام /

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن