تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819841516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه پژوهش نيازمند احصاء مشكلات است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توسعه پژوهش نيازمند احصاء مشكلات است
زنجان -خبرگزاري مهر: معاون فناوري و پژوهش دانشگاه زنجان ، توسعه پژوهش را منوط بر احصاء مشكلات عنوان كرد و گفت: پژوهش زماني مسير توسعه را داشته كه براساس نيازها و مشكلات انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال صبا ظهر سه شنبه در مراسم تجليل از پژوهشگران استان،افزود: هفته پژوهش در استان و كشور به اين علت است كه ما در راستاي توسعه اين حوزه فعاليتهاي گسترده اي را انجام دهيم و پژوهش را وارد زندگي كنيم.

وي اظهار داشت: اولين كار افزايش تقاضاي پژوهش است چرا كه ما بايد اين فرهنگ را جا بيندازيم كه پژوهش چيزركلاسيك و دور از دسترس مردم نيست و عادي تقلي شود و در اين راستا متقاضيان مي توانند نيازها ود را به مراكز علمي مطرح كنند.

معاون فناوري و پژوهش دانشگاه زنجان گفت: در دانشگاه زنجان به روي همه باز است و همه آحاد مردم مي توانند در همه حوزه ها نيازهاي خود را با دانشگاه در ميان بگذارند و در راستاي اين نيازها تحقيقات و پژوهش هاي لازم در دستور كار قرار گيرد.

صبا تاكيد كرد: توجه به امر پژوهش توسعه پايدار در كشور را به دنبال دارد بنابراين بايد پژوهش در استان تقويت و زير ساخت هاي لازم براي پژوهش مهيا شود.

وي افزود: امسال در هفته پژوهش ابتكاري كه استانداري زنجان ايجاد كرد اين بود كه ميزگرد تخصصي در حجم وسيع را در هفته پژوهش براي 30 دستگاه اجرايي در دستور كار قرارداد و در اين ميزگردها 50 نفر از پژوهشگران حضور داشتند.

معاون فناوري و پژوهش دانشگاه زنجان يادآور شد: در اين ميزگردها نيازها مطرح شد و براي اين نيازها هم اقدمات لازم در دستور كار قرار گرفت.

صبا گفت: اين ميزگردها الگويي براي استانهاي ديگر است و استانهاي ديگر هم از اين الگو استفاده مي كنند.

وي تصريح كرد: دومين كار ابتكاري كه اين دانشگاه در هفته پژوهش انجام داد حضور منتخبين پيش دانشگاهي در دانشگاه زنجان بود كه اين ها با دانشجويان و اساتيد چهره به چهره با هم گفتگو داشتند تا فاصله بين دانشجويان و دانش آموزان كم شود آنها با مراكز علمي و پژوهشگران آشنا شوند.

معاون فناوري و پژوهش دانشگاه زنجان به چالش هاي فراروي پژوهش در كشور اشاره كرد و افزود: كمبود اعتبار چالش ديگر فراروي پژوهش است كه بايد مشكل اعتباري حل شود چرا كه مانع توسعه پژوهش مي شود.

صبا گفت: پژوهش نباشد دانش نيست و دانش سكون و امور آموزش از پويايي لازم برخوردار نخواهد بود بنابراين توسعه علمي در كشور بدون پرداختن به پژوهش با موفقيت همراه نخواهد بود.

وي ادامه داد: پژوهش موتور محرك پيشرفت محسوب مي شود و بدون پرداختن به آن توسعه پايدار ايجاد نخواهد شد بنابراين پژوهش مسير مطمئن ترقي را نشان مي دهد.

كد خبر: 2197564

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۵:۰۵

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن