تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819160572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولايتي: سياست ايران ادامه مذاكره است


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ولايتي: سياست ايران ادامه مذاكره است
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آنچه مربوط به سياست جمهوري اسلامي ايران در رابطه با مذاكرات مي‌شود، ادامه مذاكره و پايبندي به آن چيزي است كه توافق كرده است.
به گزارش ايسنا،‌ علي‌اكبر ولايتي در حاشيه همايشي كه به مناسبت هفته پژوهش در سالن آفتاب مركز تحقيقات استراتژيك برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد حواشي اخير توافقنامه ژنو اظهار كرد: بدون ترديد اگر طرف‌هاي مقابل از جمله آمريكا خلاف توافق عمل كنند، خود را در نظر جامعه بين‌الملل رسوا كرده‌اند.

وي با اشاره به اينكه "قرار نبود تحريم‌هاي جديد اجرا شود"، تصريح كرد:‌ برخي اعضاي 1+5 مثل روسيه به اين اقدام (اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران) اعتراض كردند و مطمئناً برخي ديگر از كشورها هم همين نظر را دارند.

ولايتي با بيان اينكه "آ‌مريكايي‌ها ناچارند به تعهد خود پايبند باشند"، خاطرنشان كرد:‌ آمريكايي‌ها پس از تجربه شكست در عراق و افغانستان، لبنان و سوريه حتماً نمي‌خواهند وضعيتشان در اين منطقه با ايران به سمتي رود كه به مصلحت آنها نيست.

رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه "آمريكا بيش از ايران نياز دارد كه در موضوع هسته‌اي فكري كند"، تصريح كرد: ايران بر سر توافق خود راجع به استفاده صلح آميز در چارچوب قرار‌دادهاي بين‌المللي از جمله ان‌.پي‌.تي تاكيد دارد و هيچ‌چيز مانع ايران نخواهد شد، چون كار غيرقانوني نمي‌كند و اين موضوع مورد پذيرش اكثريت كشورهاي دنيا از جمله اكثريت 1+5 است.

وي در ادامه گفت: آمريكا تناقض‌گويي كرده است. در زمان مذاكرات، آمريكا توافق خود را ابراز كرد اما بعد از آن براي آنكه بتواند صهيونيست‌ها و برخي مرتجعان منطقه را راضي كند، حرف‌هاي خلاف آن را زد و دنيا نيز شاهد آن است.

ولايتي همچنين خاطرنشان كرد:‌ ايران براي ادامه استفاده صلح‌آميز از امكانات هسته‌اي كه به دست پژوهشگران خود فراهم كرده است، از هيچ‌كس اجازه نخواهد گرفت.

ولايتي در پايان در برابر پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه "آيا شرايط را براي رسيدن به توافق، فراهم مي‌بينيد؟" پاسخ داد: شرايط فراهم است.

نظر شما:
------------

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن