تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819232205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قول شفاهي دولت براي حذف يارانه يك دهك


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: قول شفاهي دولت براي حذف يارانه يك دهك
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس از رشد موجودي خزانه در تير و مرداد، خالي نبودن خزانه، وارد شدن ۲۰ميليارد دلار درآمد نفت به كشور طي امسال، قول شفاهي دولت براي حذف يارانه يك دهك و منتفي بودن شناسايي درآمد مردم از حساب بانكي خبر داد.
تسنيم: غلامرضا مصباحي مقدم رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس درباره وضعيت خزانه خالي كشور، لايحه هدفمندي يارانه‌ها و حذف دهك‌ها پاسخ داد.

* بعضي اظهارات رئيس جمهور را جدي نمي گيريم

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا طبق گزارش‌هاي دريافتي مجلس از وضعيت خزانه كشور و ريز دخل و خرج‌هاي دولت واقعاً حساب خزانه آنطور كه رئيس جمهور اعلام كرده خالي است؟ افزود: بعضي از حرف‌ها را ممكن است رئيس جمهور بگويد ولي بازتاب وسيعي داشته باشد اما ما (مجلس) اين اظهارات را جدي نمي گيريم.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اينگونه اظهارات آنهم در شرايط مذاكره با خصم در صورت واقعيت هم به صلاح كشور نيست چراكه خصم را جسورتر مي كند.

وي با بيان اينكه خزانه كشور شامل درآمدهاي واريزي و هزينه‌هاي دولت مي‌شود تصريح كرد: درآمدهاي كشور به صورت روزانه به خزانه واريز و هزينه‌هاي آن نيز به صورت روزانه برداشت مي‌شود؛ خزانه انبار نيست بلكه حساب جاري است كه روزانه از آن برداشت مي‌شود.

* موجودي خزانه كشور تير و مرداد بالا مي رود

مصباح مقدم ضمن تاكيد بر اينكه در برخي مواقع از جمله در ماه‌هاي تير و مرداد حساب خزانه موجودي بالايي را دارد، ادامه داد: بعد از تشكيل مجامع عمومي و واريز سود شركت‌ ها و ماليات به حساب خزانه موجودي خزانه كشور رشد صعودي مي‌گيرد؛ درباره درآمدهاي نفت اينطور نيست كه درآمدها به صورت روزانه واريز شود بلكه اين درآمدها با تاخير به حساب خزانه واريز مي‌شود.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واريز پيش‌بيني درآمد نفتي توسط بانك مركزي در سه ماهه اول هر سال اظهار داشت: بنابراين در آغاز هر سال دولت درآمد بيشتري دارد اما درباره اظهار نظر رئيس جمهور درباره خزانه خالي مي‌توانم اين را بگويم كه شايد مراد رئيس جمهور اين بوده است كه دولت قبل تا توانسته از اين خزانه برداشت كرد و به دنبال آن هزينه‌ها افزايش يافته است.

مصباحي مقدم با بيان اينكه كشور داراي پشتوانه‌هاي بالاي ارزي است گفت: بانك مركزي بيش از 100 هزار ميليارد دلار و صندوق توسعه ملي بيش از 34 ميليارد دلار ذخيره ارزي دارد همچنين بسياري از منابع كشور در بانك‌هاي خارجي هستند؛ بنابراين وضعيت خزانه كشور مطلوب است و نبايد به اين مسئله حساسيت نشان داد؛ اي‌كاش چنين سخني در زبان رئيس جمهور نمي‌آمد.

* 20 ميليارد دلار فقط امسال وارد كشور شد/ وضع خزانه خوب است

خبرنگار تسنيم گفت: طبق گزارش وزارت نفت به كميسيون برنامه و بودجه طي هفت ماه گذشته 20 ميليارد دلار از محل درآمدهاي نفتي امسال و سال قبل به خزانه كشور واريز شده بنابراين مي‌توان گفت كه حساب خزانه آنطور كه رئيس جمهور اعلام كرده خالي نيست.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: بله، امسال 20 ميليارد دلار وارد كشور شده بنابراين وضعيت خزانه اصلاً نگران كننده نيست .

وي درباره اينكه ظاهراً تيم اقتصادي دولت با مديريت محمد نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور اداره مي‌شود و تصميم‌گيري‌ها زير نظر نهاونديان است، آيا مي‌توان گفت نهاونديان سرتيم اقتصادي دولت يازدهم شده است تصريح كرد: چنين چيزي را نشنيدم اما بارها به دولتها توصيه كرده ام كه ارشد اقتصادي تعيين كند ولي هنوز در جريان نيستم كه چه كسي ارشد اقتصادي دولت يازدهم است.

خبرنگار تسنيم گفت: طي روزهاي اخير خبرهاي مختلفي از جلسات مشترك دولت و مجلس درباره بودجه و هدفمندي يارانه‌ها به گوش مي‌رسد و به دنبال آن مطرح شد كه دولت و مجلس درباره حذف ده درصد يارانه بگيران به توافق رسيده‌اند، آيا واقعا دولت و مجلس سال آينده ده درصد يارانه بگيران را حذف خواهند كرد؟

* توافقات شفاهي دولت با مجلس/ 10 درصد يارانه بگيران احتمالاً حذف مي شوند

مصباحي مقدم در پاسخ با اشاره به اينكه اين موضوع در جلسات مشترك دولت و مجلس مطرح شده است ، گفت: البته در كميته اقتصادي كميسيون برنامه و بودجه به طور مفصل در اين باره بررسي‌هايي صورت گرفت و به آقاي نوبخت پيشنهاد مشخص كميسيون برنامه و بودجه ارائه شد. آنها هم اين مقدار را قبول كرده‌اند البته به صورت شفاهي نه رسمي.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: دولت در گفت‌وگوهاي شفاهي اعلام كرده كه امكان شناسايي ده درصد يارانه‌بگيران را براي سال آينده دارد. اما اينكه بگوييم دولت و مجلس به توافق رسيده‌اند حرف بسيار بزرگي است و نمي‌توان فعلا آن را گفت.

وي با بيان اينكه گشايش‌هايي در زمينه شناسايي دهك‌هاي درآمدي توسط دولت صورت گرفته است، افزود: دولت مي‌تواند از طريق اطلاعات نيروي انتظامي ، ثبت اسناد و املاك، سامانه بانك مركزي و غيره دهك‌هاي درآمدي را شناسايي كنند و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.

نماينده مردم تهران درباره شناسايي اطلاعات مردم از طريق حساب‌ هاي بانكي گفت: حساب‌هاي بانكي زماني مطرح بود ولي رئيس جمهور واكنش نشان داد و منتفي شد؛ نبايد سراغ اطلاعاتي برويم كه حساسيت برانگيز است .

وي درباره وجود قانون ممنوعيت استفاده از اطلاعات از حساب بانكي خاطرنشان كرد: قانون مي‌گويد نبايد به حساب‌هاي بانكي سركشي كرد چرا كه حساب‌هاي مردم محرمانه است و اين حق آنها است كه كسي از اطلاعات بانكي‌شان آگاه نباشد؛‌ اين اصلي پذيرفته شده است كه بايد دارايي‌هاي مردم براي خودشان محرمانه تلقي شود.

* دولت قولي درباره تحويل لايحه هدفمندي قبل از آغاز بررسي بودجه نداده است

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به اين پرسش كه آيا دولت قولي به مجلس مبني بر ارائه لايحه هدفمندي يارانه‌ها قبل از اجراي بررسي بودجه 93 در صحن علني مجلس داده است ، يا خير؟ گفت: دولت ابتدا اعلام كرد كه قبل از پايان سال جاري اين لايحه را به مجلس مي‌رساند اما تاكيد نمايندگان اين است كه قبل از آغاز بررسي كليات لايحه بودجه در كميسيون تلفيق مجلس لايحه هدفمندي به بهارستان برسد.ولي هنوز دولت قولي در اين باره نداده است.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن