تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804054498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت الله علوي گرگاني :روحانيت چراغ هدايت جامعه در زمان كنوني است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت الله علوي گرگاني :روحانيت چراغ هدايت جامعه در زمان كنوني است
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه روحانيون به عنوان راهنما در جامعه حضور دارند گفت: پس از ائمه اطهار (ع) در زمان كنوني روحانيت هدايت جامعه را به عهده دارند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله سيد محمد علي علوي گرگاني ظهر امروز در ديدار با جمعي از دانشجويان كشور اظهار داشت: خداوند همه ما را براي مورد لطف قرار دادن دعوت كرده است.

وي بشر را موجودي آزاد و سركش دانست و گفت: همواره بشر علاقه‌مند است كه به صورت مطلق آزاد باشد و متوجه نمي‌شود كه اين آزادي ممكن است براي او خطر آفرين باشد.

مدرس خارج فقه و اصول حوره علميه قم، با تاكيد بر اينكه پيامبران براي هدايت و راهنمايي بشر نازل شده‌اند تصريح كرد: همانگونه كه والدين نسبت به سلامت و تربيت فرزندان احساس مسئوليت مي‌كنند ائمه اطهار (ع) نيز نسبت به هدايت و تربيت انسان‌ها مسئوليت دارند.

وي ابراز داشت: اگر والدين مراقب فرزند نباشند كودك آسيب مي‌بيند به همين دليل اگر كودكي دچار آسيب شود پدر و مادر او را مورد مواخذه قرار مي‌دهند زيرا كه مسئوليت و حضانت كودك با والدين است.

آيت‌الله علوي گرگاني با تاكيد بر اينكه انسان به خودي خود متوجه راه درست از نادرست نمي‌شود اذعان كرد: به همين دليل ائمه اطهار (ع) نازل شده‌اند تا بشر را به طرف راه درست هدايت كنند.

وي با بيان اينكه انسان نبايد اعضاي بدن خود را آزاد بگذارد گفت: اگر كسي چشم خود را آزاد نگه دارد دچار آسيب مي‌شود ولي در صورتي كه به راه و روشي كه ائمه (ع) توصيه كرده‌اند پايبند باشند از اين آسيب‌ها مصون مي‌ماند.

استاد حوزه علميه قم به شگفتي پزشكان در مقابل دستوارت بهداشتي اسلام اشاره و بيان داشت: پزشكان پس از مطالعات فراوان و تحصيلات عالي، تازه به دلايل بخشي از دستوراتي كه اسلام داده است دست يافته‌اند.

وي با بيان اينكه اسلام منشا علم است عنوان كرد: حضرت علي (ع) باب علم بود ولي جاهلان اين منبع علم را 25 سال خانه نشين كرده بودند.

آيت الله علوي گرگاني اضافه كرد: ائمه اطهار (ع) براي اينكه جامعه بشريت را از نابودي نجات دهند آنان را به راه درست هدايت مي‌كردند و به همين دليل جاهلان از اين موضوع نگران بوده و ايشان را به شهادت مي‌رساندند.

وي علما را در زمان غيبت امام زمان (عج) بهترين راهنما براي مردم دانست و گفت: دشمنان براي اينكه مردم به آگاهي نرسند آنان را از علما و روحانيت دور مي‌كنند كه مردم بايد در اين راستا آگاه بوده و با بصيرت عمل كنند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم در بخش پاياني سخنان خويش خاطرنشان كرد: بايد سنين جواني را فرصتي غنيميت شمرد و در اين سن به دنبال كمال رفت.

انتهاي پيام/78005

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن