تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802504751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسيب‌شناسي حمله كاربران ايراني به صفحه فيسبوك يك بازيكن فوتبال و يك مجري؛ از تئوري توطئه تا عدم مديريت هيجان جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: آسيب‌شناسي حمله كاربران ايراني به صفحه فيسبوك يك بازيكن فوتبال و يك مجري؛ از تئوري توطئه تا عدم مديريت هيجان جوانان
نمي‌توانيم همه چيز را سانسور كنيم يا مردم دنيا را براساس سيستم خودمان تنظيم كنيم بلكه بايد با بالا بردن سطح آگاهي مخاطب نگرش او را تغيير دهيم تا رفتارهايي كه از او انتظار مي‌رود را نشان دهد. آسيب‌شناسي حمله كاربران ايراني به صفحه فيسبوك يك بازيكن فوتبال و يك مجري؛ از تئوري توطئه تا عدم مديريت هيجان جوانان
ايلنا: پس از مراسم قرعه‌كشي جام جهاني برزيل و هم گروه شدن ايران با آرژانتين در مرحله مقدماتي، شاهد حمله كاربران ايراني و توهين به "ليونل مسي" بازيكن تيم ملي فوتبال آرژانتين و باشگاه بارسلونا در صفحه فيسبوك‌اش بوديم. اين اقدام انعكاس بسياري در رسانه‌هاي خارجي يافت و به آن پرداخته شده و حتي دستاويزي براي سوء استفاده برخي از آنها شد فارغ از تمام اين مسائل به نظر مي‌رسد اين اقدام از ابعاد گوناگون نيازمند آسيب‌شناسي است.

اما واكنش كارشناسان در اين ميان متفاوت است از يك سو برخي معتقدند كه اين رخ‌داد به علت عدم مديريت هيجان در ميان جوانان رخ داده است و برخي ديگر معتقدند اين اتفاق ممكن است تعمدي بوده و دستاني پشت پرده باشد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، جمعه ۱۴ آذر ماه پس از برگزاري مراسم قرعه كشي جام جهاني فوتبال اتفاق عجيبي افتاد. ناگهان بيش از ۵۰ هزار نفر از كاربران ايراني شبكه اجتماعي فيسبوك به صفحهٔ ليونل مسي بازيكن تيم ملي آرژانتين كه در جام جهاني با ايران همگروه است و مجري برنامه هجوم بردند و به فحاشي و هتاكي به اين دو نفر پرداختند.

"بيتا شاه‌منصوري" كار‌شناس ارتباطات و عضو هيات علمي دانشكاه آزاد؛ در اين باره معتقد است: در رسانه‌هاي جمعي نظارت و كنترل فقط به صورت مقطعي مفيد است و در درازمدت اثري ندارد. اين اتفاق پيش آمده يك بحث روان‌شناسي و اجتماعي است.

وي افزود: ما مديريت بحران خشونت و مديريت هيجان و سرگرمي براي جوانان نداريم. كاربران فيسبوك بيشتر جوان هستند نبود مديريت براي سرگرم سازي و كنترل هيجان سبب شده است كه اين هيجانات به اين شكل بروز كند.

شاه منصوري ادامه داد: همانند همجمه‌اي كه عليه مسي راه افتاد براي مجري برنامه نيز رخ داد اما چون او خانم بود هتاكانه با او برخورد شد و اين مساله به فرهنگ مردسالار ما برمي‌گردد.

اين كار‌شناس ارتباطات ادامه داد: ما نمي‌توانيم همه چيز را سانسور كنيم يا مردم دنيا را براساس سيستم خودمان تنظيم كنيم بلكه بايد با بالا بردن سطح آگاهي مخاطب نگرش او را تغيير دهيم تا رفتارهايي كه از او انتظار مي‌رود را نشان دهد. مشكل از بچه‌هاي ما نيست. مشكل از فرهنگ ماست.

وي افزود ما نمي‌توانيم هيجان جوانان را مديريت كنيم مثلاً بعد از انتخابات، جوانان به خيابان‌ها آمدند و شادي كردند آيا مي‌توانيم بگوييم اين به آن معناست كه همهٔ اين افراد پيگير و تحليلگر مسائل سياسي هستند؟ اين جوانان همانهايي هستند كه براي محرم هم به خيابان مي‌آيند اين هيجان چه براي انتخابات چه براي قرعه كشي يكسان است و بايد مديريت و فرهنگسازي شود.

شاه منصوري ادامه داد: فيسبوك نيز تنها يك ابزار ارتباطي است و تنها راهي بوده است كه جوانان توانستند اين هيجان را در آنجا نشان دهند.

اين صحبت‌ها در حالي است كه موسوي چلك، آسيب‌شناس اجتماعي نظر ديگري در اين باره دارد: يكي از راههاي ايجاد ارتباطات فرهنگي و اجتماعي بين المللي در مراسم مهم ورزشي است و بين ورزش‌ها فوتبال از همه محبوب‌تر و جام جهاني فوتبال از همه مهم‌تر است ما نتوانستيم از اين فرصت براي معرفي فرهنگ غني ايراني استفاده كنيم و فرصت سوزي كرديم.

وي ادامه داد: انشاالله كه اين اتفاق سهوي باشد و تعمدي براي تخريب افكار عمومي در اين زمان كه بحث مذاكرات هسته‌اي انرژي زيادي از كشور گرفته است؛ نباشد.

اين آسيب‌شناس اجتماعي افزود: اميدواريم اين مساله سياسي نبوده باشد و قصد بر اين امر نباشد كه در ميان افكار عمومي دنيا؛ ايرانيان خشن و بي‌ادب نشان داده شوند.

وي ادامه داد: چند كامنت اول محتوايي مثبت داشت اما ناگهان كامنت‌هاي منفي زيادي در ادامه نوشته شد تا محتواي كامنت ابتدايي را از چشم دور كند من حكم صادر نمي‌كنم اما اميدوارم اين بحث سياسي نباشد.

"موسوي چلك" اظهار داشت: نبايد مي‌گذاشتيم كار به اينجا بكشد و شايد بايد سفير هم در اين زمينه نامه‌اي مي‌نوشت. مسي در نظرسنجي برنامه نود در بين ايرانيان محبوب‌ترين بود. همين طور او بازيكن بسيار بي‌حاشيه‌اي است و ما دقيقاً دست روي او مي‌گذاريم و با اين كار خودمان را زير سوال برديم.

وي در پايان اظهار داشت: اگر قصد سياسي در كار نبوده باشد يا اين افراد دچار خودكم بيني شده‌اند و يا بايد به سلامت رواني اين افراد شك كرد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن