تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 23 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799832544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه ۹۳ بدون لايحه فاز دوم هدفمندي «ناقص» است رئيس كميسيون برنامه و بودجه:


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بودجه ۹۳ بدون لايحه فاز دوم هدفمندي «ناقص» است رئيس كميسيون برنامه و بودجه:
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي از ادامه شناسايي خانوارهاي مرفه توسط دولت خبر داد و گفت كه لايحه بودجه ۹۳ بدون لايحه هدفمندي براي فاز دوم «ناقص» است.


غلامرضا مصباحي مقدم رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تصميم دولت براي تقديم لايحه هدفمندي يارانه ها در سال آينده گفت: آقاي دژپسند (معاون نوبخت) در جلسه اي كه با اعضاي كميسيون داشت، گفته: تلاش خواهيم كرد تا لايحه هدفمندي يارانه ها در سال 93 را به كميسيون تلفيق برسانيم و ما نيز دولت را براي انجام اين كار تأكيد و تشويق كرديم.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه لايحه بودجه بدون لايحه هدفمندي براي فاز دوم "ناقص" است، خاطرنشان كرد: به آقاي دژپسند گفتيم كه اگر بنا باشد لايحه جداگانه اي براي فاز دوم هدفمندكردن يارانه ها به مجلس ارائه شود، بودجه به دو بودجه تبديل مي شود و از وحدت و يك پارچگي بودجه كه اقتضاي اصل 53 قانون اساسي است، فاصله مي گيريم لذا بايد دولت پيشنهادات خود را ارائه دهد تا در كميسيون تلفيق آن را بررسي كنيم و انتظار داريم كه دولت لايحه هدفمندي يارانه ها را قبل از اينكه بررسي لايحه بودجه سال 93 در كميسيون تلفيق آغاز شود، به مجلس ارائه كند و اين يك خبر نيست بلكه يك انتظار است.

مصباحي مقدم در خصوص اينكه آيا يارانه اي براي توليد و صنعت در سال 93 نيز در نظر گرفته شده يا خير، گفت: اگر امسال مطابق اقدامي كه مجلس آغاز كرد، ولي ناكام ماند بنا را بر اين مي گذاشتيم كه بعضي دهك ها از دريافت يارانه حذف شوند، شايد يكي دو مشكل را حل مي كرد و براي سال آينده زمينه را براي اقدام بعدي فراهم مي كرد.

وي ادامه داد: يك مشكل اين بود كه ماهانه با كسري هزار ميليارد توماني روبه رو هستيم و از اين طريق مي شد آن را جبران كرد. مشكل ديگر نيز اين بود كه از اين منبع هيچ كمكي را نمي توانيم در اختيار صنعت و توليد قرار دهيم اما اگر بعضي دهك ها حذف مي شدند، منابعي را پيدا مي كرديم تا به توليد نيز كمك كنيم.

جلسه علني طوري مديريت شد كه حذف دهك ها در صحن رأي نياورد

رئيس كميسيون برنامه و بودجه با بيان اينكه اين كميسيون حذف دهك ها را در اصلاحيه بودجه 92 به تصويب رسانده بود، افزود: كميسيون برنامه و بودجه حذف برخي دهك ها را در پيشنهادات الحاقيه خود در بودجه سال 92 آورده بود اما جلسه علني طوري مديريت شد كه اين مورد رأي نياورد.

مصباحي مقدم تصريح كرد: خبرها حاكي از آن است كه دولت ماجراي شناسايي خانوارهاي مرفه را ادامه مي دهد و اگر اين مسئله را جدي بگيرند و اين كار انجام شود، بستر براي كاهش يارانه بگيران در سال 93 فراهم مي شود و مي توانيم شاهد اين اقدام باشيم و اگر اين اتفاق بيفتد، خيلي خوب است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا دولت چنين بنايي را دارد تا دهك هايي را حذف كند، گفت: نمي خواهم بگويم به صورت قاطع و جدي چنين بنايي را دارد، اما نگاه اين طور است و حركتي كه انجام مي دهد اين چنين است و نشان مي دهد كه دولت اين موضوع را رها نكرده است و اين نكته مثبتي است و ما نيز دولت را تشويق مي كنيم تا سراغ شناسايي خانوارهاي مرفه برود كه يا به صورت داوطلبانه و يا به صورت غيرداوطلبانه يارانه نگيرند چرا كه در شأن آنها هم نيست و در طرف مقابل بايد فاز دوم هدفمندي يارانه ها به نظر ما اجرا شود تا امكان حمايت از توليد به صورت جدي ناشي از منابع درآمدي يارانه ها فراهم شود.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه در پاسخ به اين سؤال كه آيا امكان دارد حذف دهك ها در لايحه هدفمندي يارانه ها توسط دولت ارائه شود، خاطرنشان كرد: همان طور كه عرض كردم اگر دولت پيشنهاد خود را ارائه كند، چنين كاري را خواهيم كرد و حتي شايد اقدام ديگري انجام شود.

مصباحي مقدم دراين باره كه با توجه به بناي مجلس براي آماده كردن بودجه تا 22 بهمن، اگر دولت حذف دهك ها را در لايحه هدفمندي يارانه ها ارائه ندهد، كميسيون چه اقدامي دراينباره انجام مي دهد، تأكيد كرد: ما به دنبال اين هستيم كه اين نقيصه را جبران كنيم و اگر با توافق دولت باشد، خيلي بهتر است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه اگر دولت حذف دهك ها را ارائه نكند، مجلس اقدامي انجام خواهد داد، گفت: احتمال اين مورد را شما بدهيد.(تسنيم)

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن