تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803987246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيام دهكردي در گفتگو با ايلنا از حمايت قاطع معاونت هنري گفت: براي حفظ جشنواره اميد رنج دوران برده‌ام


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: پيام دهكردي در گفتگو با ايلنا از حمايت قاطع معاونت هنري گفت: براي حفظ جشنواره اميد رنج دوران برده‌ام
طبق مذاكره‌هاي صورت گرفته با مسئولان، قطعا سال آينده بخش‌هاي شعر، موسيقي، فيلم، گرافيك، عكاسي و... كه از ديگر زيرمجموعه‌هاي موردنظر محسوب مي‌شوند را فعال مي‌كنيم. پيام دهكردي در گفتگو با ايلنا از حمايت قاطع معاونت هنري گفت: براي حفظ جشنواره اميد رنج دوران برده‌ام
ايلنا: بسياري از جشنواره‌هاي مستقل هنري ازجمله تئاتر، طي ۸ سال گذشته با مخاطرات فراواني مواجه شدند و متاسفانه امكان ادامه فعاليت از آن‌ها سلب شد. آنچه جاي اين جريان‌ها را گرفت؛ چيزي جز شبه جشنواره‌هاي دولتي نبود كه تجربه نشان داد نه تنها ظرفيت معرفي استعدادهاي جديد به جريان اصلي تئاتر كشور را نداشتند، بلكه با سوء‌استفاده از بودجه‌ بيت‌المال كه قطعا بايد صرف آموزش و ايجاد زيرساخت‌هاي درحال احتزار و حمايت از آن‌ها مي‌شد، تنها به ارائه آمار پرداختند. جشنواره تئاتر اميد از معدود رويدادهايي است كه طي چهارسال گذشته با سخت‌‌كوشي بنيانگذار آن طي طريق كرد و سال‌هاي سخت را پشت سر گذاشت. با پيام دهكردي درباره اين رويداد گفتگو كرديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، ‌پيام دهكردي درخصوص برگزاري دوره جديد جشنواره اميد بيان كرد: معاونت هنري جديد برخلاف چهارسال گذشته رفتار حمايتي غيرقابل انتظاري داشت و رويكرد معاونت به قدري دوستانه بود كه براي ما عجيب و دور از انتظار به نظر مي‌رسيد. با وجود اينكه دوره جديد جشنواره با حمايت كامل معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود، اما همچنان سرفصل‌هاي خود را تمام و كمال ذيل يك حركت خصوصي و مستقل دنبال خواهد كرد و در اين راستا هم ما و هم دولت به اجماع كاملي رسيده‌ايم؛ يعني حمايت دولت با حفظ استقلال همه جانبه اين جريان فرهنگي، با تكيه بر قانون مداري. بر همين اساس جا دارد از تدبير و فراست آقاي مرادخاني تشكر كنم، چون يقينا مي‌توان گفت چنين رويكردي در سياره ايران اتفاق نادري محسوب مي‌شود.

بنيان‌گذار جشنواره اميد ضمن اشاره به رفتار‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي سليقه‌اي كه همواره موجب آسيب جدي بعضي هنرمندان و جريان‌هاي تئاتري شده است، ادامه داد: كم نداريم جشنواره‌هايي كه با چشم‌اندازهاي درخشان كار خود را آغاز كردند و جشن يك‌سالگي آن‌ها به مراسم عزا تبديل شد و چنان آسيب ديدند كه ديگر امكان ادامه مسير براي آن‌ها محقق نشد.

وي با تاكيد بر اينكه سود حمايت قاطع معاونت هنري وزير ارشاد براي برگزاري جشنواره اميد تنها متوجه اين رويداد نمي‌شود و نفع كليت تئا‌تر ايران را دربردارد، تصريح كرد: اصل ۴۴ قانون اساسي، مبني بر خصوصي‌سازي مدت‌ زيادي است تصويب شده و عزم مسئولان از تصويب اين قانون هم بر اجرايي شدن چنين اصلي بوده و ما شادمانيم و شاكر كه سرانجام اگر چه با تاخير اما به طور جدي در دستور كار قرار گرفته و در حال انجام است.

دهكردي همچنين با ابراز خوشحالي از حمايت مسئولان و شروع روند خصوصي‌سازي به صورت عملي اظهار كرد: طي سال‌هاي گذشته براي حفظ جشنواره اميد رنج دوران برده‌ام تا به سرنوشت ديگر رويدادهاي فرهنگي مشابه دچار نشود كه انصافا كار طاقت‌فرسا و دشواري بود. اما در دوره جديد آقاي مرادخاني اين جريان را شخصا پي‌گيري كردند كه جاي خوشحالي دارد و بسيار اميد دارم اين رويكرد تنها انجام نباشد، بلكه آغازي باشد براي هرچه فراگير‌تر شدن چنين حركت‌هايي.

وي با تاكيد چندباره بر اهميت حركت به سوي خصوصي‌سازي گفت: رفتن به اين سمت بدون شك يكي از راه‌هاي رفع مشكلات هنرمندان تئا‌تر محسوب مي‌شود. وقتي مديران با ارائه تسهيلات، از گروه‌هايي كه به خصوصي‌سازي علاقه‌مند هستند حمايت مي‌كنند، گروه‌ها نيز خود به خود متعهد مي‌شوند زيرنظر قوانين عمل كرده و اين تفاهم‌ها مسئوليت سنگيني را روي دوش آن‌ها مي‌گذارد.

اين هنرمند در توضيح گفته خود عنوان كرد: بنده به عنوان رئيس جشنواره اميد و خانم افسانه ماهيان به عنوان دبير جشنواره، وقتي با اعتماد مسئولان و جريان‌هاي دولتي مواجه مي‌شويم مسئوليت سنگيني را بر شانه‌هاي خود احساس مي‌كنيم كه بي‌شك اين امر هم كميت و هم كيفيت نظارت و ارزشيابي آثار متقاضي شركت در جشنواره را ارتقا مي‌بخشد.

وي افزود: ايمان دارم اعتماد مسئولان جريان زيرساختي بسيار ارزشمندي را رقم مي‌زند كه پيوند آن با جريان‌هاي فرهنگي تاثيرات بسياري بر تئا‌تر ما خواهد داشت.

بنيان‌گذار و رئيس جشنواره اميد با اشاره به گسترده بودن اهداف فرهنگي هنري اين رويداد اظهار داشت: جشنواره اميد تنها به تئا‌تر اختصاص ندارد ولي به دلايل شرايط سخت گذشته تنها بخش تئا‌تر آن فعال شده كه تا امروز چهار دوره از آن برگزار شده است. طبق مذاكره‌هاي صورت گرفته با مسئولان، ما قطعا سال آينده بخش‌هاي شعر، موسيقي، فيلم، گرافيك، عكاسي و... كه از ديگر زير مجموعه‌هاي موردنظر محسوب مي‌شوند را فعال مي‌كنيم و كوشش خواهيم كرد با يك برنامه‌ريزي منسجم به سمت حرفه‌اي‌تر شدن و ارتقاي سطح كيفي آثار گام برداريم.

دهكردي در پاسخ به اين سوال كه به نظر او آيا دولت براي خصوصي‌سازي برنامه‌ريزي دقيق دارد يا مسئولان وزارت ارشاد به دليل كاستي‌هاي مالي موجود ناچار به اتخاذ چنين رويكردي هستند، گفت: واقعيت اين است كه مسئولان اجرايي جديد، دولت را در شرايط نا‌مساعدي تحويل گرفتند كه گمان مي‌كنم خود شما هم به عنوان يك خبرنگار در جريان هستيد كه مثلا وزارت ارشاد با چه كاستي‌هاي وحشتناك مالي دست و پنجه نرم مي‌كند. بر همين اساس وقتي در اين شرايط حمايتي صورت مي‌گيرد بايد به عنوان فرصتي مغتنم با آن مواجه شويم و تا آن هنگام كه فرصت وجود دارد با تلاشي بي‌دريغ و همبستگي سنگ بناي محكمي براي آيندگان به يادگار بگذاريم.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن