تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819171354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افخم : خطر افراطي گري، منطقه و جامعه جهاني را تهديد مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: افخم : خطر افراطي گري، منطقه و جامعه جهاني را تهديد مي كند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/26
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: به برخي كشورهاي منطقه هشدار مي دهيم كه خطر افراطي گري، منطقه و جامعه جهاني را تهديد مي كند و جامعه بين الملل بايد در انديشه راهكار جديدي در اين زمينه باشد.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر ؛ خانم مرضيه افخم در جلسه هفتگي با خبرنگاران ضمن محكوم كردن اقدام تروريستي تكفيري هاي عراقي در به شهادت رساندن مهندسان ايراني و تني چند از زائران ايراني و عراقي گفت: با دولت و ملت عراق ابراز همدردي مي كنيم و معتقديم تروريست ها وحدت و يكپارچگي در عراق را نشانه گرفته اند از اين رو مردم عراق را به حفظ وحدت دعوت مي كنيم.
وي در پاسخ به سوالي به حضور وزير امور خارجه كشورمان در اجلاس دي هشت اشاره كرد و گفت: دكتر ظريف روز پنج شنبه براي شركت در شانزدهمين نشست كشورهاي عضو دي هشت عازم پاكستان مي شود.
خانم افخم با اشاره به اين كه دكتر ظريف در اين سفر علاوه بر ديدار با مقامات پاكستاني با ديگر همتايان خود از ساير كشورهاي اسلامي نيز گفتگو خواهد كرد گفت: دي هشت يك سازمان منطقه اي اسلامي است كه با هدف فعاليت اقتصادي بسياري از كشورهاي منطقه و تأثيرگذاري بر اقتصاد جهان برگزار مي شود.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص محتواي مذاكره تلفني وزراي امور خارجه ايران و آمريكا تصريح كرد: همه اخبار اين مذاكره تلفني قابل انتشار نيست اما مهمترين موضوع درباره تحولات آخر هفته گذشته بود.
خانم افخم با اشاره به اين كه اين تماس تلفني از سوي جان كري انجام شده است ، اضافه كرد: در اين مذاكره ،‌ نارضايتي جمهوري اسلامي ايران از آمريكا در خصوص روند كارشناسي و جزئيات برنامه اقدام مشترك ابراز شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين از تماس تلفني دكتر ظريف با مسئول سياست گذاري اتحاديه اروپا خبر داد و گفت: اين تماس ها يك رويه كاملاً عادي است و تماس آقاي ظريف و خانم اشتون در جهت هر چه اجرايي تر شدن توافق نامه ژنو است.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي به سفر معاون حقوقي و امور بين الملل وزارت امور خارجه كشورمان به آلمان اشاره كرد و گفت: امروز آقاي عراقچي با خانم اشتون ديدار خواهد كرد.
خانم افخم خاطر نشان كرد: اين ديدار در چارچوب مذاكرات كارشناسي و چگونگي ادامه برنامه اقدام مشترك و نيز گفتگوهاي اوليه درباره دور بعدي مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي 1+5 خواهد بود.
وي همچنين به از سرگيري مذاكرات ايران و 1+5 اشاره كرد و گفت: تماس ها و رايزني ها برقرار است و زمان بندي بعدي مذاكرات با توافق و تفاهم طرفين مشخص مي شود و اميدواريم در همين راستا مذاكرات كارشناسي سريعتر از سر گرفته شود.
خانم افخم در پاسخ به اين سوال كه چنانچه 1+5 توافق نامه ژنو را نقض كند اقدام جمهوري اسلامي ايران چه خواهد بود؟ تصريح كرد: مهمترين توافق ، مبادرت نكردن به هرگونه تحريم جديد است و ما اعلام كرديم هرگونه تحريم جديد به منزله مرگ توافق نامه است و بارها از طرف مقابل خواسته ايم در حفظ برنامه اقدام مشترك جدي باشند.
صدا و تصوير دارد
---

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن