تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804503813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيمارستان دولتي نهاوند در خانه نبود اعتبار درجا مي زند/ دردي كه درمان ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بيمارستان دولتي نهاوند در خانه نبود اعتبار درجا مي زند/ دردي كه درمان ندارد
نهاوند - خبرگزاري مهر: مشكل شهرستان نهاوند در حوزه بهداشت و درمان تنها به كمبود كادر پزشكي و پرستاري آن محدود نمي‌شود بلكه كمبود مراكز درماني و روند بيمارگونه احداث بيمارستان بزرگ دولتي در اين شهر نيز از نارسايي‌هاي نهاوند در حوزه بهداشت و درمان است چراكه قرار بود اين پروژه تا پايان عمر دولت دهم به بهره برداري برسد اما همچنان در خانه نبود اعتبار درجا مي زند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورود امام جمعه نهاوند به مسئله كمبود پزشك و امكانات پزشكي و نارضايتي مردم از وضعيت خدمات رساني پزشكي شهرستان نهاوند و اعتراض و گلايه چند ماه گذشته رئيس شبكه بهداشت و درمان نهاوند از كمبود پزشك و امكانات پزشكي موجود در شهرستان نهاوند موجب شد براي مشخص شدن موضوع به بررسي بپردازيم.

براساس بررسي ها كمبود پزشك و امكانات پزشكي در چند سال گذشته اعتراضات و شكايات زيادي از ناحيه مردم به همراه داشته و موجب شده امام جمعه و فرماندار نهاوند و نماينده سابق شهرستان و رئيس شبكه بهداشت نيز وارد موضوع شوند تا اين معضل را به شكلي حل كنند.

شهرستان نهاوند با جمعيت بيش از 190 هزار نفر داراي چهار مركز شهري، 9 دهستان و 169 روستاي داراي سكنه است كه در آن دوبيمارستان با 183 تخت ثابت، هشت مركز بهداشتي درماني شهري و 9 مركز بهداشتي درماني روستايي و 76 خانه بهداشت فعال است.

شهرستان نهاوند با داشتن 20 مركز درماني در حالي كه بايد 35 پزشك عمومي در اين شهرستان فعاليت داشته باشند تنها از حضور فقط 13 پزشك بهره مند است كه اين امر بر گلايه هاي مردم افزوده است.

تعداد پزشكان شهرستان نهاوند جوابگوي نيازها نيست

براساس آمار جمع اوري شده شهرستان نهاوند داراي 30 پزشك متخصص،13 پزشك عمومي در اورژانس و 90 پرستار است كه با توجه با جمعيت 190 هزار نفري شهرستان جوابگوي نيازهاي پزشكي مردم نيست.

وضعيت تنها بيمارستان شهرستان نهاوند نيز مطلوب نيست و اين بيمارستان با مشكلات مختلفي دست و پنجه نرم مي كند و در ارائه خدمات كامل به مردم داراي مشكلات و كمبودهاي متعدد است.

مهمترين مشكلات بيمارستان عليمراديان نهاوند عدم پرداخت مطالبات بيمه‌اي بيمارستان آيت‌الله عليمراديان توسط سازمانهاي بيمه‌گر در پرداخت مطالبات پرسنلي، كارانه پزشكان، خريد لوازم پزشكي و مصرفي، تعمير و نگهداري بيمارستان، تعمير آمبولانس‌ها و خريد وسايل راديولوژي و ساير تجهيزات پزشكي فرسوده بودن تجهيزات و تاسيسات بيمارستان و به ويژه اتاق عمل است.

با توجه به اينكه بيمارستان آيت الله عليمراديان اين شهرستان ظرفيت 128 تخت را دارد اما خدمات رساني در آن با 168 تخت صورت مي گيرد و پرستار به تعداد كافي براي خدمات رساني به بيماران وجود ندارد.

در اين شرايط مردم بخش گيان و شهر گيان، بخش خزل و شهر فيروزان و بخش زرين دشت و شهر برزول هم از نداشتن درمانگاه و داروخانه و كمبود پزشك ناراحت هستند و تمام اميد آنها تاكنون به وعده هاي عمل نشده مسئولين ختم شده است.

استمرار مشكلات فوق و مصاحبه هاي پي در پي رئيس شبكه بهداشت و درمان نهاوند و انتقادهاي امام جمعه شهر نهاوند در نماز جمعه و نارضايتي مردم و پيگيري فرماندار موجب شد رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان همدان به شهرستان نهاوند سفر كند و ضمن بازديد از بيمارستان عليمراديان نهاوند از نزديك در جريان مشكلات و كمبودهاي حوزه بهداشت و درمان نهاوند قرار گيرد اما تا كنون راه حلي ارائه نشده است.

مشكلات حوزه درمان نهاوند بارها به مسئولان اعلام شده است

رئيس شبكه بهداشت و درمان نهاوند در گفتگو با مهر با انتقاد از وضعيت حوزه بهداشت و درمان نهاوند گفت: درجلسات مختلف به صورت كتبي و شفاهي مشكلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان اعم از نبود پزشك و پرستار جهت پوشش دادن اورژانس بيمارستانها و مراكز بهداشتي درماني شهري و روستايي باستحضار مسئولين رسيده ولي تاكنون به نتيجه نرسيده است.

عباس سلگي ادامه داد: كمبود شديد پزشك عمومي در بيمارستانهاي شهيدحيدري و آيت الله عليمراديان منجر شده نتوانيم در شيفت هاي صبح و عصر روزهاي غيرتعطيل اورژانس بيمارستان شهيدحيدري را پوشش دهيم كه اين موضوع باعث نارضايتي كاركنان و مراجعين به اورژانس بيمارستان شهيد حيدري شده است.

سلگي بيان داشت: به علت كمبود نيروي بهورز در خانه هاي بهداشت و مراكز بهداشتي درماني روستايي با چالش مواجه شده ايم و خدمت رساني به مردم و روستاها با كندي صورت مي گيرد.

امام جمعه نهاوند نيز با تأئيد وضعيت بحراني بهداشت و درمان نهاوند با بيان اينكه مانند همه مردم درخواست حل و برطرف كردن مشكلات مردم را داريم، گفت: مسئولين استاني و كشوري به خاطر كم توجهي و كم لطفي به شهرستان نهاوند يك ذهنيت منفي در مردم ايجاد كرده اند كه همه امكانات و خدمات در مركز كشور و يا مركز استان متمركز شده و شهرستان نهاوند بعلت دوري از همدان هميشه بايد با چنين مشكلاتي دست و پنجه نرم كند.

حجت الاسلام مغيثي به خبرنگار مهر اظهار داشت: غير از درخواست و تمنا و تقاضا چه كاري مي توان كرد، رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان با معاونين خود به نهاوند آمدند از نزديك مشكلات را ديدند و دردهاي دل مردم را شنيدند اما تا كنون هيچ اقدام موثري صورت نگرفته است.

مغيثي اوج ناراحتي خود و مردم نهاوند را با يك مثال قديمي بيان كرد و گفت: قديمي ها يكي از دعاهايشان اين بود كه خداوند سر و كار هيچ بنده اي را به حكيم و طبيب و دادگاه نيندازد ما از اين وضع موجود و بي تفاوتي مسئولين استان و كشوري ناراحتيم ناراحت.

اگر مسئولين توان حل اين مشكلات را ندارند صادقانه به مردم اعلام كنند

وي با بيان اينكه دسترسي به تجهيزات و امكانات پزشكي حق مسلم مردم است كه متأسفانه توسط مسئولين به اين حق بي توجهي مي شود، گفت: شايد مسئولين نيز توان حل اين مشكلات را ندارند پس لااقل صادقانه به مردم اعلام و از آنها عذر خواهي كنند.

وي با بيان اينكه اگر مردم به اين نتيجه برسند كه مسئولين توان تامين امكانات و تجهيزات لازم براي درمان و مداواي آنها در بخش سلامت و درمان را ندارند، نظام و كشور زير سئوال مي رود، گفت: حوزه بهداشت و درمان و موضوعات آن براي مردم حياتي و حساس است و از كمبود امكانات و كمبودها در اين بخش كه نارضايتي گسترده مردم را به همراه دارد، احساس خطر مي كنم.

امام جمعه نهاوند اضافه كرد: بهداشت و درماني كه توان اداره و مديريت يك بيمارستان كوچك مانند بيمارستان شهيد حيدري را ندارد چگونه مي خواهد بيمارستان در دست ساخت 160 تختخوابي نهاوند را مديريت و اداره كند.

اين مشكلات و كمبودها در شرايطي است كه امروز اهميت حوزه بهداشت و درمان بر كسي پوشيده نيست و يكي از اولويتهاي دولت نيز توجه ويژه به بخش بهداشت است زيرا در صورت تامين نمودن امكانات بهداشتي مردم، ديگر بخشها نيز بهبود پيدا مي كند.

فرماندار نهاوند نيز با تأئيد كمبودها و مشكلات شهرستان نهاوند در حوزه بهداشت و درمان در گفتگو با مهر عنوان كرد: در بخش خزل و شهر فيروزان كه داراي جمعيت بيش از 30 هزار نفر است با كمبود پزشك عمومي روبرو هستيم كه با فوت يكي از پزشكان اين منطقه اين مشكل حادتر شده است.

مجتبي مولوي با بيان اينكه با رايزني و مكاتبه با مسئولين استان همدان مقرر شد كمبود پزشك عمومي در بخش خزل و شهر فيروزان برطرف شود، افزود: درمانگاه فعلي شهر بروزل بعلت فرسودگي و قديمي بودن ساختمان تخريب و ساختمان جديدي به جاي آن احداث مي شود.

مولوي ادامه داد: امكان تحقق صد درصدي مشكلات همواره ممكن نيست اما اشراف مسئولان نسبت به موضوع موجب دستيابي به نتيجه مطلوب است.

وي با بيان اينكه در بودجه و اعتبارات شهرستاني مبلغ مناسبي براي مجموعه بهداشت و درمان شهرستان اختصاص يافته است از مسئولان دانشگاه علوم پزشكي استان خواست براي حل مشكلات نگاه ويژه به اين شهرستان داشته باشند.

بيمارستان 160 تختخوابي نهاوند سال آينده در صورت تأمين اعتبار تكميل مي شود

فرماندار نهاوند در خصوص علت كامل نشدن بيمارستان 160 تختخوابي نهاوند نيز به خبرنگار مهر گفت: بيمارستان 160 تختخوابي نهاوند نيمه نخست سال آينده در صورت تأمين اعتبار تكميل مي شود.

مجتبي مولوي ادامه داد: قرار بود بيمارستان مذكور در نيمه نخست امسال به بهره برداري برسد اما به دليل مشكلات و كمبود منابع اعتباري روند ساخت بيمارستان از برنامه پيش بيني شده عقب افتاد.

مولوي با بيان اينكه هم اكنون نما كاري بيروني بيمارستان 160 تختخوابي نهاوند در حال اتمام است، ابراز داشت: عمليات نصب كاشي و سراميك، برق كشي، سيستم لوله كشي آب و سيستم روشنايي در حال انجام است كه در مجموعه اين بيمارستان 60 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

وي عنوان كرد: با راه اندازي بيمارستان 160 تختخوابي نهاوند مشكلات بهداشت و درمان منطقه نهاوند رفع خواهد شد و شهرستان نهاوند داراي دو بيمارستان استاندارد با تجهيزات كامل پزشكي خواهد بود.

اما صحبت هاي رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان همدان بعد از بازديد بيمارستان عليمراديان نهاوند و آگاه شدن از مشكلات و كمبودهاي بهداشت و درمان نهاوند نيز تامل برانگيز است.

براي حل اين مشكل در شهرستان نهاوند كاري از دست من بر نمي آيد

رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان همدان در خصوص مشكلات اين شهرستان اظهار داشت: مشكل كمبود پزشك عمومي در كل كشور مطرح است و براي حل اين مشكل در شهرستان نهاوند كاري از دست من بر نمي آيد مگر رايزني و فشار به مسئولين بالاتر كه اين كار انجام شده است.

حبيب الله موسوي بهار گفت: بعضي كارها و اقدامات غير تخصصي سالهاي گذشته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند باعث شده بعضي از مشكلات امروز ظهور كند بطوري كه تاكنون 500 ميليون تومان از محل درآمد بيمارستان بعثت همدان به حوزه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند كمك شده تا مقداري از مشكلات و كمبودهاي بيمارستان عليمراديان نهاوند حل شود اما در حال حاضر نهاوند به حوزه بهداشت و درمان همدان بدهي دارد.

در صحبت هاي موسوي بهار به رفع مشكلات و تدبير براي حل آنها اشاره نشد و اين چيزي است كه امام جمعه شهر نهاوند نيز بارها بدان اشاره كرده است چراكه هيچ گونه اقدام اساسي و مفيدي براي حل مشكل بهداشت و درمان نهاوند انجام نشده است.

در ميان مردم نهاوند رفتيم و جوياي نظرات آنها شديم اما حرفهاي مردم شهرستان نهاوند نيز تكان دهنده و حكايت از دردهاي زياد داشت.

علي سهرابي با بيان اينكه اين روزها مشكلات درماني شهرستان نهاوند تبديل به قصه پرغصه اي شده كه تمامي ندارد و مسئولان نيز با عدم پاسخگويي به مشكلات اين حوزه رنج بيماران را دوچندان كرده اند، به كمبود تجهيزات و امكانات پزشكي نهاوند اشاره كرد و گفت: نهاوند مركز ام آري اي ندارد و براي انجام ام ار آي از يك ماه پيش در يكي از شهرستانهاي همجوار نوبت گرفته ام اما متاسفانه به خاطر اينكه دو روز ديرتر مراجعه كردم مجددا نوبت گرفتم كه تا يك ماه آينده به من نوبت نمي دهند، الحق كه نهاوند از حيث درماني وضعيت خوبي ندارد.

نهاوند سونوگراف زن ندارد

وي از نبود پزشك انتقال خون و مكان مناسب براي اهدا خون، نبود سونوگراف زن و نداشتن مركز ام آر آي اظهار تأسف كرد و گفت: ظاهرا در سطح استان و كشور هيچ فردي نيست كه صداي مردم و مسئولين نهاوند را در مورد وضعيت بهداشت و درمان بشوند.

با اين اوضاع، خبر ساخت بيمارستان دولتي 162 تختخواب نهاوند كه قرار بود تا پايان دولت دهم به بهره برداري برسد مردم شهرستان نهاوند را اميدوار كرد كه با تأسيس اين بيمارستان قسمتي از مشكلات حوزه و بهداشت انها حل خواهد شد اما اين بيمارستان نيز بعلت كمبود بودجه در اما و اگرهاي مسئولين روزها را به اميد اقتتاح سپري مي كند.

آنچه مسلم است اينكه شهروندان حق دارند از محيط زندگي و كاري ايمن و عاري از آسيب‌هاي جسمي و روحي به آنان، برخوردار باشند و دولت موظف است زمينه بهره‌مندي تمامي شهروندان از امكانات را فراهم كند كه اميدواريم بزودي اين مهم در شهرستان نهاوند محقق شود.

كد خبر: 2197183

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۲:۰۶

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن