تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819661759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‌براي رفع مشكلات روستاي نيگنان چه اقداماتي انجام شده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ‌براي رفع مشكلات روستاي "نيگنان" چه اقداماتي انجام شده است؟
نيگنان در پنجاه كيلو‌متري شمال بشرويه در خراسان جنوبي واقع شده است. شغل عمده مردم روستا كشاورزي و ‌دامداري است و محصولات عمده كشاورزي اين روستا گندم، جو، زعفران وپنبه است كه بصورت آبي كشت مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران‌(ايسنا)، منطقه خراسان جنوبي در بشرويه، فرماندار و جمعي از مسئولين از بند خاكي عشق آباد نيگنان، مشكلات محله دامداري، تقاضاي واگذاري زمين­‌هاي مسكوني به متقاضيان روستا، جابه­‌جايي تيرهاي برق بازديد كردند كه در گفت و گو با مسئولين اقدامات هر كدام را در خصوص مشكلات اين روستا مورد بررسي قرار داده‌­ايم.

فرماندار بشرويه در بازديد از بند خاكي عشق آباد اظهار كرد: روستاي نيگنان يكي از روستاهايي است كه بدليل مجاورت به كوير، روان آب­ها به راحتي از دسترس كشاورزان خارج مي­‌شود كه اجراي طرح‌هاي آبخيزداري كمك شاياني در جذب و ذخيره سازي روان آب هاي اين منطقه دارد.

رضا مقيميان هوش، رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بشرويه در گفت و گو با خبرنگار ايسنا اعلام كرد:

زيرساخت­‌هاي توسعه طرح آبخيزداري روستاي نيگنان آماده شده و طرح توجيهي براي 155 كيلومتر حوزه با حجم آبگيري 5 ميليون و 600 هزار ميليمتر مكعب روان آب نوشته شده كه منتظر ابلاغ اعتبارات هستيم.

وي افزود: بند خاكي عشق آباد در سال 89 با حجم خاكريزي 8هزار متر مكعب و با اعتباري معادل 20 ميليون تومان احداث شده كه با توجه به ظرفيت­‌هاي موجود در روستاي نيگنان براي ذخيره ‌سازي روان­‌آبها، طرح ملي توسعه حوضه آبخيزداري روستاي نيگنان ارائه شده كه در صورت موافقت و تخصيص اعتبار، بند خاكي عشق آباد نگنيان نيز به حجم خاكريزي 11 هزار متر مكعب با آبگيري 100 هزار روان آب‌، با اعتباري بالغ بر 76 ميليون تومان گسترش خواهد يافت.

وحيد ميرمصعبي، سرپرست بنياد مسكن بشرويه نيز به ايسنا گفت: محله­‌هاي دامداري روستاي نيگنان خارج از محدوده روستايي احداث شده كه نمي‌­توانند از امكاناتي از قبيل اعطاي سند، برق و تسهيلات كشاورزي بهره‌­مند شوند.

وي قول پيگيري براي ورود دامداري­‌ها به محدوده خدمات روستايي را داد‌.

ميرمصعبي درخصوص واگذاري زمين به متقاضيان ساخت مسكن نيز گفت: رئيس شوراي روستايي ليستي از نيازمندي‌هاي روستاي خود اعم از مكان‌­هاي ورزشي، فرهنگي، مذهبي، مسكوني، فضاي سبز و ... را به بنياد مسكن ارسال كند تا با بررسي و استعلام از وضعيت اراضي، زمين­‌هاي مورد نياز به روستائيان واگذار شود.

سرپرست بنياد مسكن شهرستان بشرويه همچنين در خصوص جابه­‌جايي تيرهاي برق روستاي نيگنان گفت: استعلامات مورد نظر از ادارات مربوطه اخذ شده و به محض تخصيص اعتبارات، عمليات جابه‌جايي 5 تير برق اين روستا انجام خواهد شد.

بيش از 70 درصد روستاي نيگنان داراي بافت فرسوده است

وي از ارائه تسهيلات ‌مقاوم سازي بافت­‌هاي فرسوده خبر داد و گفت: بيش از 70 درصد روستاي نيگنان داراي بافت فرسوده است كه روستائيان مي‌توانند با استفاده از تسهيلات در نظر گرفته شده در بخش مقاوم سازي بافت فرسوده‌، اقدام به مقاوم سازي و بازسازي منازل خود كنند.

محسن زيبائيان رئيس اداره راه و شهرسازي بشرويه نيز در خصوص عمليات بازگشائي جاده روستايي نيگنان به روستاهاي چهنو و كجه شهرستان فردوس گفت: عمليات بازگشايي اين جاده آغاز شده، اما با كمبود اعتبارات مواجه شده و 4 كيلومتر ديگر از اين جاده باقي مانده است كه با پيگيري­‌هاي شايسته فرماندار شهرستان و بخشدار مركزي، در حد بازگشايي روستايي در حال ‌انجام است.

معرفي بافت تاريخي روستاي نيگنان به عنوان بافت فرهنگي-تاريخي روستايي

هاشم اتفاقي سرپرست ميراث فرهنگي،گردشگري و صنايع دستي شهرستان بشرويه نيز از پيگيري بافت تاريخي روستاي نيگنان به عنوان بافت فرهنگي تاريخي روستايي خبر داد و گفت: طرح معرفي روستاي نيگنان به عنوان بافت فرهنگي تاريخي روستايي در دستور كار قرار گرفته و پيشنهاد شده كه اگر اين طرح مورد قبول واقع شود، اعتبارات ملي براي بازسازي بافت تاريخي آن لحاظ خواهد شد‌.

وي در خصوص بناهاي تاريخي نيگنان نيز يادآورشد: در سال 91 بام سازي و استحكام بخشي ‌كاروانسراي قديمي و مسجد تاريخي نيگنان انجام شد كه براي تكيمل مرمت اين بناهاي تاريخي نيازمند اعتبارات است، اما بام‌سازي مسجد قديمي در دست اقدام است.

انتهاي پيام

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن