تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802729137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قنبري: رفع مشكلات اقليت‌هاي ديني، پرستيژ ايران را در دنيا بالا مي‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قنبري: رفع مشكلات اقليت‌هاي ديني، پرستيژ ايران را در دنيا بالا مي‌برد
يك عضو شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري با اشاره به برخي مشكلات اقليت‌هاي ديني در كشور، اظهار كرد: مهم‌ترين اقدامي كه دولت در ارتباط با اقليت‌هاي ديني بايد انجام دهد، اين است كه با شناسايي موانعي كه موجب عدم تحقق كامل حقوق اقليت‌هاي ديني در كشور مي‌شود، در جهت رفع آنها كوشش كند.

داريوش قنبري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه "برخي برخوردها با پيروان اقليت‌هاي ديني با آنچه كه در قانون اساسي آمده است، فاصله دارد"، تاكيد كرد: در كشور نه تنها در برخورد با اقليت‌هاي ديني، بلكه با ساير حوزه‌ها و قوميت‌ها و اقليت‌ها نيز به طور كلي هيچگاه نبايد فراتر از قانون اساسي عمل شود.

وي اضافه كرد: گاه صحبت‌هايي را مي‌شنويم كه حكايت از بي‌عدالتي در امور استخدام‌ي پيروان اديان الهي دارد. متاسفانه شاهد هستيم كه در مقام عمل و اجرا آنچنان كه در قانون اساسي آمده است عمل نمي‌شود و با قانون فاصله‌هاي زيادي وجود دارد.

اين نماينده پيشين مجلس با اشاره به اصول 19 و 20 قانون اساسي، افزود: در قانون اساسي اصولي وجود دارد كه همه را در برابر آن قانون يكسان تلقي مي‌كند. به طور مثال اصل 20 قانون اساسي صراحتاً بيان مي‌كند كه همه افراد تحت حمايت يكسان قانون اساسي قرار دارند و با رعايت موازين اسلام از همه حقوق انساني برخوردار هستند.

اين عضو شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري درباره اصل 19 قانون اساسي اظهار كرد: در اين اصل نه تنها هيچ اشاره‌اي به تفاوت‌هاي ديني و نژادي نشده، بلكه تاكيد شده است كه همه افراد از حقوق مساوي و برابر برخوردارند.

قنبري با بيان اينكه "برخوردهاي تبعيض‌آميز با اقليت‌هاي ديني، جزو جمهوري اسلامي نيست"، گفت: متاسفانه امروز مشاهده مي‌كنيم كه بخشي از آنچه در قانون اساسي آمده است مورد بي‌تفاوتي قرار مي‌گيرد و گاه تبعيض‌هايي نه تنها در ارتباط با اقليت‌هاي ديني، بلكه در ارتباط با ساير آحاد ملت نيز صورت مي‌گيرد.

وي با اشاره به راي بالاي حسن روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري اخير در بين اقليت‌هاي ديني كشور، تصريح كرد: در شرايط كنوني مهم‌ترين اولويت و اقدامي كه دولت بايد در برخورد با اقليت‌هاي ديني و مذهبي مورد توجه قرار دهد اين است كه زمينه‌هايي كه مانع از ايجاد برابري در مورد اقليت‌هاي ديني مي‌شود را برطرف كند. دولت بايد در مقام اجرا و عمل موانعي كه به عنوان ترمز در مسير تحقق حقوق اقليت‌هاي ديني وجود دارد شناسايي و برطرف كند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه "از دولت روحاني انتظار مي‌رفت كه در مقام‌هاي بالايي كشور از اقليت‌هاي ديني استفاده مي‌كرد"، اظهار كرد: امروز بسياري از اقليت‌هاي ديني بويژه اهل سنت اين گِله را از رييس‌جمهور دارند كه از هيچ‌كدام از آنها در سمت‌هاي بالايي كشور استفاده نشده است. من اين گله‌مندي را وارد مي‌دانم. با وجود تلاش‌هايي كه دولت در زمينه رفع مشكلات و محدوديت‌هاي اقليت‌هاي ديني انجام مي‌دهد، فشارهايي نيز بر آن وارد است اما هيچ‌كدام از اين فشارها نمي‌تواند توجيه كند كه دولت به اين امور توجه نكند.

قنبري در ادامه با اشاره به بحث وحدت شيعه و سني در ساليان اخير، اظهار كرد: يكي از زمينه‌هاي ايجاد وحدت ميان شيعيان و اهل سنت در كشور، رعايت شأن و احترام اهل سنت است. به نظر من از اهل سنت بايد در موقعيت‌هاي اداري بالايي استفاده شود و وقتي چنين نمي‌شود، با شعار وحدت شيعه و سني منافات دارد؛ چراكه مي‌تواند دستاويزي براي يكسري مخالفان و گروه‌هاي افراطي كه تلاش دارند وحدت ميان شيعه و سني را در كشور از بين ببرند، باشد.

وي، رفع سوءتفاهم‌ها و مشكلات اقليت‌هاي ديني را در مناسب نشان دادن چهره كشور در عرصه بين‌الملل تأثيرگذار دانست و خاطرنشان كرد: عمل كردن به چارچوب وحدت‌آفرين قانون اساسي و رعايت حقوق همه اقوام و اقليت‌هاي مذهبي در كشور نه تنها موجب ايجاد وحدت و همدلي در داخل كشور و افزايش ضريب امنيت در داخل كشور مي‌شود، بلكه چهره جمهوري اسلامي را نيز در محافل بين‌المللي بهبود مي‌بخشد.

اين عضو شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري در پايان اظهار كرد: حل مشكلات و رفع كدروت‌ها و سوء تفاهم‌هاي مربوط به اقليت‌هاي ديني و مذهبي، مي‌تواند قدرت و پرستيژ ما را در عرصه بين‌الملل افزايش دهد.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن