تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819199953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمد هاشمي:شيوه ارائه گزارش روحاني شبيه احمدي‌نژاد بود/ بعضي از وزرا با هاشمي مشورت مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محمد هاشمي:شيوه ارائه گزارش روحاني شبيه احمدي‌نژاد بود/ بعضي از وزرا با هاشمي مشورت مي‌كنند
مسئول دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: از نظر من شيوه گزارش روحاني شبيه شيوه‌اي كه احمدي‌نژاد در ارائه گزارش داشت، بود.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، محمد هاشمي در بخشي از گفت و گوي خود با ايسنا، درباره دلايل سفر احتمالي آيت الله هاشمي رفسنجاني به عربستان به دعوت ملك عبدالله با بيان اين‌كه هدف دعوت كنندگان از آقاي هاشمي صرفا انجام يك سفر زيارتي نيست، گفت:دعوت از حاج آقا مسبوق به سابقه است و در سه سال گذشته چندين بار از ايشان براي سفر به عربستان دعوت شده است.

وي با اشاره به اخبار اخير مبني بر دعوت دوباره ملك عبدالله براي سفر آيت الله هاشمي به عربستان توضيح داد: دوباره دعوتي فرستاده نشده است، بلكه براساسي دعوت هايي كه از قبل شده است، به حاج آقا (آيت الله هاشمي رفسنجاني )پيغام مي‌دهند كه زماني را براي سفرتان مشخص كنيد.

مسوول دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اوضاع سوريه، لبنان ، عراق و نقش ايران و عربستان در معادلات منطقه‌اي، تصريح كرد: با توجه به احترامي كه سعودي ها و شيوخ عرب از گذشته تا به امروز براي آقاي هاشمي قائل هستند، باور عمومي براين است كه آيت الله هاشمي و ملك عبدالله مي‌توانند مشكلات منطقه اي و روابط دو جانبه را حل كنند كه البته اين موضوع مشروط به شرايطي است.

* هاشمي براي سفر به عربستان ملاحظاتي دارد

وي در ادامه توضيح داد: آيت الله هاشمي براي انجام اين سفر ملاحظاتي دارند؛چرا كه ايشان در شرايط فعلي قدرت اجرايي ندارند در صورت مذاكره با ملك عبدالله و اتخاذ تصميمات در رابطه با اجرايي شدن آن ضمانت اجرايي وجود ندارد.

رييس دفتر هاشمي رفسنجاني با اشاره به اين‌كه انجام سفر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در قالب يك سفر صرفا زيارتي نه مورد نظر ايشان و نه هدف كشورهاي دعوت كننده است، افزود:در پيام هاي مقامات اكثر كشورهاي منطقه و يا حتي سفر به ايران و ملاقات با آيت الله هاشمي از جمله ملاقات اخير نبيه بري ، رييس مجلس لبنان ، بر اين اعتقادند كه با توجه به شرايط منطقه مذاكرات آقاي هاشمي در رسيدن به توافقات مي‌تواند موثر باشد، بنابراين در صورتي كه شرايط مناسب پيش آيد سفر ايشان عملي خواهد شد.

* در دولت بعضي از وزرا با هاشمي مشورت مي كنند

وي با بيان اين‌كه هيچگاه بعد از پيروزي انقلاب تاكنون چيزي به نام دولت در سايه در جمهوري اسلامي ايران نداشته‌ايم، اظهار كرد: اين كه دولت با آقاي هاشمي مشورت كند مساله‌اي طبيعي است و در دولت‌هاي گذشته نيز اين اتفاق افتاده است حتي در دولت آقاي احمدي‌نژاد بعضي از وزرا با آقاي هاشمي مشورت مي‌كردند كه البته بعد از مدتي بلافاصله عزل مي‌شدند و يا در دولت آقاي خاتمي اكثر وزرا به آقاي هاشمي گزارش مي‌دادند و از ايشان راهنمايي و نظر مي‌خواستند. در حال حاضر هم برخي وزرا يا مسئولان دولت و يا حتي خود دكتر روحاني با آقاي هاشمي ديدارهايي دارند كه در اين ديدارها بيشتر مسائل مملكتي مطرح مي‌شود و اين ديدارهاي براي گپ و گفت نيست.

* شيوه ارايه گزارش رييس جمهور شبيه احمدي‌نژاد بود

هاشمي در نقد گزارش 100 روزه رييس‌جمهور گفت: از نظر من شيوه گزارش شبيه شيوه‌اي كه آقاي احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور قبلي در ارائه گزارش داشتند بود.

مسئول دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام توضيح داد: در آمارها و كارهاي انجام شده در گزارش ارائه شده از سوي رييس‌جمهور دقت نظر وجود نداشت. مثلا در حوزه دارو و درمان و بيماران خاص بيان‌شان به اين معنا بود كه تقريبا تمام مشكلات حل شده است در حاليكه در ميدان عمل اينطور نيست و كساني كه مبتلابه هستند مي‌گويند كه برخي داروها در بازار نيست و قيمت‌ها پايين نيامده است و چرا رييس‌جمهور گزارش مي‌دهند كه واقعيت ميداني آن را تاييد نمي‌كند، در حاليكه توقع اين بود كه آقاي رييس‌جمهور در گزارش‌شان به واقعيت‌هاي ميداني توجه كنند و گفته‌هايشان با اين واقعيت‌ها منطبق باشد.

وي با بيان اين‌كه عملكرد آقاي احمدي‌نژاد و دولت گذشته عملكرد مناسبي نبود، تاكيد كرد: به نظر من آقاي روحاني در گزارش خود زمان زيادي را به نقد عملكرد دولت گذشته اختصاص دادند و شايد اين نوع آمار دادن تداعي رفتار دولت آقاي احمدي‌نژاد را مي‌كرد.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن