تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805802372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتكار: هر پروژه‌اي كه آسيبش بيش از نفع آن باشد متوقف مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ابتكار: هر پروژه‌اي كه آسيبش بيش از نفع آن باشد متوقف مي‌شود
رييس سازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد بر اين كه راه‌اندازي شوراي‌عالي محيط زيست و شوراي عالي آب، ارزيابي‌هاي زيست محيطي پروژه‌ها را جدي‌تر كرده است، گفت: هر پروژه‌اي كه آسيبش بيش از منفعتش باشد، متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در شيراز، معصومه ابتكار - معاون رييس‌جمهوري در پايان سفر يكروزه خود به شيراز در يك كنفرانس خبري در پاسخ به خبرنگار ايسنا در خصوص وضعيت سد تنگ سرخ، افزود: حق‌آبه طبعيت تحت هيچ شرايطي نبايد ناديده گرفته شده و فدا شود زيرا طبيعت حق‌آبه خود را خواهد گرفت اما با شرايطي سخت‌تر و خساراتي فراوان.

وي تصريح كرد: اگر بنا باشد هر فعاليت سدسازي يا فعاليت عمراني ديگري، آسيبي بزرگ به محيط زيست وارد كند، به حتم بازنگري خواهد شد.

ابتكار گفت: هر نوع فعاليت عمده توسعه‌اي كشور، قبل از تصميم‌گيري و نه بعد از اينكه طراحي و مطالعه شد، از نظر مسايل زيست‌محيطي با دقت ارزيابي مي‌شود و اگر فوايد آن كمتر از عوارض و آسيب‌هايش باشد،‌ با آن مخالفت خواهد شد.

وي افزود: به اندازه كافي در گذشته و به دليل اينكه بسياري از مسايل خارج از چارچوب‌ها اتفاق افتاده، بختگان‌ها و پريشان‌ها آسيب ديده‌اند، اگر بنا باشد آسيب ديگري وارد كنيم درست نيست.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست در عين حال گفت: به ظاهر وزارت نيرو فعلا پروژه سد تنگ سرخ را متوقف كرده است.

ابتكار همچنين در پاسخ به اين سئوال ايسنا كه جهاد كشاورزي قبول ندارد كه 97 درصد منابع آبي صرف اين بخش و توليد محصولات كشاورزي مي‌شود، آيا تحقيقات جدي و قابل استنادي در اين خصوص وجود دارد؟ گفت: تمام كارشناسان،‌ گروه‌هاي علمي و صاحب‌نظران اعتقاد دارند كه درصد اندكي از كم‌آبي‌ها و مشكلات خشكسالي، يعني عددي حدود 4 درصد، مربوط به بارندگي است.

وي ادامه داد: اين عدد در حوضه آبريز اروميه حتي كمتر هم بوده است، اما ميزان برداشت از سفره‌هاي زيرزميني خصوصا در سال‌هاي اخير بسيار بسيار بيشتر از آبي بوده كه به اين سفره‌ها اضافه شده است، ما ذخاير گذشته و آينده را برداشت كرده‌ايم آنقدر كه باعث خشك شدن تالاب‌ها و افت شديد سفره‌هاي آب زير زميني شده است.

ابتكار تصريح كرد: به هيچ عنوان نمي‌توان ارزش ريالي آب از دست رفته را با گندم يا ساير محصولات مقايسه كرد.

وي با بيان اينكه در شرايط مطلوب، 30 سال براي بازگشت سفره‌هاي آب زيرزميني به مرحله‌ي گذشته زمان لازم است، گفت: كاري به اعداد و ارقام نداريم،‌ اصلا نه 97 درصد، 80 درصد منابع آب صرف كشاورزي مي‌شود، كارشناسان اعتقاد دارند كه شيوه فعلي برداشت از سفره‌هاي زيرزميني در بخش كشاورزي، اشتباه است.

ابتكار تصريح كرد: بايد الگوي كشت را تغيير داد، شيوه‌هاي آبياري را اصلاح كرد، هيچ راه ديگري وجود ندارد، بايد همگام با ملاحظات زيست‌محيطي به سمت كشاورزي پايدار حركت كرد، ما كشوري هستيم كه مشكلات آبي داريم و پديده گرمايش زمين بيش از ساير نقاط جهان بر ما تاثير گذاشته و درجه حرارت را افزايش داده است.

وي با بيان اينكه بايد ممنوعيت براي كشت محصولاتي كه آب زيادي براي توليد آنها مورد نياز است، اعمال شود، خاطرنشان كرد: مردم و كشاورزان در حفظ منابع آبي بسيار بسيار نقش دارند و همه بايد در اين مسير هم‌پيمان شويم،‌ تمام وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و خصوصا مردم.

ابتكار در پاسخ به سئوال خبرنگاري در خصوص افزايش ميزان حقوق محيط‌بانان و تغيير وضعيت استخدامي آنان، گفت: ما نيز مي‌دانيم كه پايه حقوق كاركنان سازمان خصوصا محيط‌بانان كم است و به لحاظ معيشتي مشكلاتي دارند، اما دولت هم با محدوديت‌هاي اعتباري روبرو است و فعلا اجازه استخدام نيروي جديد يا تبديل وضعيت صادر نشده است، اگرچه اميدواريم با استفاده از راهكارهايي، بتوانيم در سطح حداقلي، به مشكلات رسيدگي كنيم.

ابتكار در پاسخ به سئوالي در خصوص استفاده از تصوير يوزپلنگ ايراني روي پيراهن تيم ملي ايران در جام جهاني فوتبال، گفت: كار انتخاب طرح انجام و نهايي شده و طرح مورد نظر كه توسط يكي از طراحان بنام ايران، تهيه شده بود، به فدراسيون فوتبال كشور ارايه و براي تصميم‌گيري و تصويب از سوي فيفا، ارسال شده است.

اين مقام مسئول همچنين قوانين مقابله با متخلفان شكار و صيد را كاملا مشخص دانست و گفت: در قانون برنامه چهارم مواد قانوني در اين خصوص وجود داشت اما مورد توجه دولت وقت قرار نگرفت و اجرايي نشد.

ابتكار گفت: امروز هم هماهنگي و همكاري بسيار خوبي بين دستگاه‌هاي قضايي، امنيتي، انتظامي و محيط زيست در برخورد با اقدامات غيرقانوني متخلفان وجود دارد و قوانين نيز كاملا ممنوعيت شكار را مشخص كرده است.

وي تصريح كرد: در كشور شكار هرگونه از جانداران، ممنوع است مگر براساس پروانه‌هاي صادر شده كه آنهم در شرايطي خاص و با در نظرگرفتن مسايل و با نگاهي كارشناسي انجام مي‌شود.

ابتكار تاكيد كرد: رسانه‌ها بايد مردم را آگاه كنند كه جرايم اقدام به شكار و صيد غيرقانوني چه مجازات‌هاي سنگيني براي مرتكب يا مرتكبان به‌دنبال دارد.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست همچنين موضوع احداث پالايشگاه دوم شيراز در منطقه زرقان را منتفي دانست و گفت: اين مركز صنعتي در نقطه ديگري از فارس احداث مي‌شود.

وي همچنين در خصوص ريزگردها با تصريح اينكه اين يك موضوع ملي است،‌ خاطرنشان كرد: منشا ريزگردها در داخل كشور شناسايي و برنامه‌اي با همكاري منابع طبيعي و ساير دستگاه‌هاي مرتبط براي مقابله با اين پديده در حال تدوين است.

وي تالاب‌هاي خشك شده و معادن رها شده را از جمله منشا ايجاد ريزگردها دانست و گفت: در سطح بين‌الملل هم كارگروه منطقه‌اي راه‌اندازي شده و در نشست اخير با نوري مالكي نيز مذاكراتي انجام شد.

ابتكار از رايزني‌هاي متعدد با مقامات بين‌المللي در اين خصوص خبرداد و گفت: به دنبال راه‌اندازي سريع صندوق بين‌المللي مقابله با ريزگردها هستيم و اميدواريم هرچه زودتر اين صندوق‌راه‌اندازي و منابع مديريت شود.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: من به شوراي اسلامي تمام كلان‌شهرها، خصوصا شيراز توصيه مي‌كنم كه از تجربه كميته زيست محيطي شوراي اسلامي تهران استفاده كنند زيرا در بسياري از شهرها مسايل مشابه تهران را داريم،‌ موضوعاتي نظير آنتن‌هاي تقويت امواج تلفن همراه دكل‌هاي مخابراتي و ... كه در نقاط مختلف نصب شده است.

وي اين آنتن‌ها را يك معضل زيست محيطي و مضر دانست و گفت: در تهران طرحي در خصوص ساماندهي همه آنتن‌ها و همه دستگاه‌هايي كه امواجي را منتشر مي‌كنند، مصوب، اجرايي و عملياتي شده است.

ابتكار گفت: بي‌ترديد در كشوري نظير ايران كه ميران تبخير آب زياد است، سدسازي روش مطمئني براي تامين منابع آبي بشمار نمي‌رود و بهترين راه حفظ منابع آب زيرزميني از طريق آبخوان‌داري خواهد بود البته در اين زمينه اقدامات خوبي انجام شده كه با قوت ادامه پيدا خواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: روز پنجشنبه،28 آذرماه، تفاهم‌نامه‌اي بين سازمان حفاظت محيط زيست و معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري در خصوص انجام پژوهش‌هاي كاربردي منعقد خواهد شد تا پژوهش‌ها و مطالعات كاربردي مورد نظر را براي حل معضلات زيست‌محيطي، مديريت و دنبال كنيم.

ابتكار تصريح كرد: البته ما پژوهشي را مد نظر داريم كه به تصميم‌سازي‌ها كمك كند.

معاون رييس‌جمهوري تاكيد كرد: اين سازمان يك دستگاه برنامه‌ريز است كه توسعه را مديريت مي‌كند نه متوقف، سياستگذاري، پايش، نظارت و انجام فعاليت‌هاي كارشناسي، از جمله وظايف اين سازمان است اما تمام اختيارات لازم را در موضوع حفاظت محيط زيست، هر آنچه قابل تصور باشد، دارد.

ابتكار همچنين از برپايي نمايشگاه بين‌المللي حفاظت محيط زيست با عنوان " اقتصاد سبز كليد توسعه پايدار" از 24 تا 27 بهمن‌ماه امسال در تهران خبر داد.

انتهاي پيام

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن