تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803011939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت الله مكارم شيرازي:اقبال مردم به اماكن زيارتي با وجود تبليغات مسموم تكفيري‌ها بيشتر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت الله مكارم شيرازي:اقبال مردم به اماكن زيارتي با وجود تبليغات مسموم تكفيري‌ها بيشتر مي‌شود
يكي از مراجع تقليد قم گفت: با وجود تبليغات مسموم و گسترده دشمنان از جمله جريان‌هاي تكفيري روز به روز اقبال و توجه مردم به اماكن زيارتي بيشتر مي‌شود؛ بايد باور كنيم اين سرمايه جوشان عنايت الهيه است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از دفتر آيت‌الله مكارم شيرازي، اين مرجع تقليد در ديدار با استاندار خراسان رضوي با اشاره به اينكه در كل كشور خراسان رضوي به دليل وجود بارگاه منور حضرت علي بن موسي الرضا(ع) يگانه است، اظهار كرد: اين سرمايه روحاني و معنوي را خداوند به اين مملكت داده است و بايد به بهترين شكل ممكن از اين سرمايه استفاده شود، همان گونه كه شهر مقدس قم سرمايه‌اي همچون حرم حضرت معصومه و مسجد جمكران را دارد.

وي با تاكيد بر خدمت رساني مطلوب به زوار علي بن موسي الرضا(ع) تصريح كرد: مهم ترين كار استاندار، شخصيت‌ها و مسئولان اين استان اين است كه مشكلات زوار را به خوبي حل كنند.

آيت الله مكارم شيرازي مسافرت سالانه 28 ميليون نفر كه 160 هزار نفر از آنها با پاي پياده از نقاط مختلف به مشهد مقدس سفر مي‌كنند را بسيار مهم و ارزشمند خواند و خطاب به استاندار خراسان رضوي گفت: بايد به گونه‌اي برنامه ريزي شود كه زائران امام رضا(ع) با رضايت و خشنودي از سفر به مشهد برگردند و در تنگنا واقع نشوند و حتي كساني كه با پاي پياده مشرف مي‌شوند مورد مراقبت نهادهاي مرتبط در مشهد مقدس قرار گيرند.

وي با تاكيد بر اينكه هدف از آمدن به مشهد مقدس تنها نبايد زيارت ظاهري باشد، تاكيد كرد: مساله مهم تر از زيارت اين است كه افرادي كه به اين مكان مقدس مشرف مي‌شوند با معرفت لازم برگردند و ما نيز در سخنراني‌هاي متعددي كه در حرم مطهر رضوي داشته‌ايم اين نكات را براي زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) بيان كرده‌ايم كه نشانه قبولي زيارت تحول روحيات است.

استاد حوزه علميه قم همه نهادها و ارگان‌هاي خراسان رضوي را براي تحقق اين مسئله مهم به تعامل بيش از پيش توصيه كرد و ادامه داد: نكته ديگري كه بايد به آن توجه داشت اين است كه نبايد گذاشت اين مراسم روحاني و پرشكوه با خرافات آلوده شود، در اين راستا بايد آموزش‌هاي لازم به افراد تاثيرگذار از جمله مداحان و خطباي محترم داده شود.

وي با تاكيد بر اينكه با وجود تبليغات مسموم و گسترده دشمنان از جمله جريان‌هاي تكفيري روز به روز اقبال و توجه مردم به اماكن زيارتي بيشتر مي‌شود تصريح كردند: بايد باور كنيم اين سرمايه جوشان عنايت الهيه است.

آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به جنبه‌هاي توريستي مشهد مقدس بر ضرورت رعايت موازين ديني و شرعي از جمله حجاب تاكيد كرد و بيان داشت: بايد به گونه‌اي عمل كنيد كه برخي مظاهر نامناسب جنبه‌هاي معنوي اين شهر را خنثي نكند و روز به روز جنبه‌هاي روحاني و معنوي فوق العاده آن تقويت شود.

وي اضافه كرد: مسئله حجاب را مي‌توان از ادارات، بيمارستان‌ها و مراكزي كه مستقيم يا غيرمستقيم زير نظر دولت است شروع كرد، دانشگاه‌ها و مدارس و ديگر ارگان‌ها نيز بايد مسئله حجاب را بيش از پيش جدي بگيرند؛ صدا و سيما نيز به صورت مستقيم و غير مستقيم بايد مبلغ اين مسئله باشد.

آيت الله مكارم شيرازي در ادامه امر به معروف و نهي از منكر را يك فريضه ديني و اجتماعي دانست و تصريح كرد: ما همواره تاكيد مي‌كنيم اين مهم بايد با زبان خوب و محبت آميز صورت گيرد تا عده‌اي خيال نكنند امر به معروف و نهي از منكر خشونت است؛ متاسفانه برخي براي حذف اين واجب به عمد يا از روي ناداني به گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه امر به معروف و نهي از منكر مرادف با دعوا و خشونت است، در حالي كه اين گونه نيست.

وي در پايان براي استاندار و معاونين در راستاي خدمت رساني به زائران و مجاوران حضرت علي بن موسي الرضا(ع) آرزوي توفيق كرد.

انتهاي پيام/2258/ح

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن