تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران سوريه، بزرگترين خطر براي امنيت جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بحران سوريه، بزرگترين خطر براي امنيت جهان
همزمان با درخواست ‌سازمان ملل براي جمع آوري 6/5 ميليارد دلار به عنوان بالاترين ميزان كمك براي مردم سوريه، سازمان جهاني غذا نسبت به خطر قحطي در سوريه هشدار داد و اعلام كرد: تا يك سال ديگر حدود ۷۵ درصد سوري‌ها به كمك‌هاي خارجي وابسته خواهند بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از شبكه خبري دويچه وله، آنتونيو گوتيرس، عضو ارشد كميسارياي پناهندگان سازمان ملل در كنفرانس مطبوعاتي در خصوص اوضاع انساني سوريه گفت: ما در سوريه با شرايط "وحشتناكي" روبرو هستيم و تا پايان سال ۲۰۱۴ بيشتر جمعيت سوريه يا آواره و يا نيازمند به كمك‌هاي بشردوستانه مي‌شوند.

همچنين براساس برآورد كارشناسان سازمان ملل، تا پايان سال ۲۰۱۴ ، نزديك ۳ / ۹ ميليون نفر در داخل سوريه و حدود ۸ / ۶ ميليون نفر در كشورهاي همسايه به كمك‌هاي بين‌المللي نياز خواهند داشت.

كميته امداد اضطراري سازمان ملل نيز براي ياري‌رساني به ۱۷ منطقه بحراني جهان در سال آينده، به نزديك ۱۳ ميليارد دلار بودجه نيازمند است كه نيمي از اين مبلغ بايد به شكل مستقيم به سوريه يا كشورهاي همسايه سوريه مانند اردن و لبنان كه از پيامدهاي بحران سوريه آسيب ديده‌اند، ارائه شود.

ده‌ها سازمان و نهاد فعال در عرصه كمك‌هاي بشردوستانه نيز اعلام كرده‌اند كه براي ياري به مردم سوريه به مبلغي بيش از ۳ / ۴ ميليارد دلار نياز هست كه درژوئن گذشته تقاضا شده بود. آنها گفته‌اند كه تا كنون تنها دوسوم تعهدات مالي پرداخت شده و از جامعه جهاني خواسته‌اند كه در ياري به مردم سوريه جدي باشند.

در همين راستا رابرت ليندنر، از مسئولان بنياد "اوكسفام" در آلمان گفت: با توجه به فرا رسيدن سرماي شديد، بهتر است كه كشورهاي اهدا كننده هرچه زودتر به تعهدات خود عمل كنند.

خطر قحطي در سوريه

از سوي ديگر سازمان جهاني غذا اوضاع سوريه را "وخيم‌ترين" بحران انساني دهه‌هاي اخير توصيف و اعلام كرد: حدود نيمي از جمعيت سوريه در مرز گرسنگي قرار دارند و حدود يك سوم مردم به طور مبرم و فوري به كمك غذايي نيازمند هستند.

به نظر اين نهاد بين‌المللي سازمان‌هاي امدادرسان بايد حدود هفت ميليون سوري را زير پوشش بگيرند و به ويژه به وضعيت كودكان و دانش‌آموزان رسيدگي كنند.

طبق گزارشي كه روز دوشنبه توسط "كميته نجات بين‌المللي" ارائه شد، مردم سوريه از كمبود نيازهاي اوليه معيشتي رنج مي‌برند و قيمت نان از زمان آغاز جنگ داخلي شش برابر شده است، پتو به شدت ناياب است و قيمت كالاهاي ضروري برابر حقوق ماهانه‌ي يك كارمند است. همچنين بيشتر مردم سوريه از كمبود مواد غذايي و به ويژه آب آشاميدني در عذاب هستند.

آوارگان سوري در مرز تركيه

سازمان ملل در تلاش است حداقل امكانات را براي آوارگان سوري فراهم كند، اما به خاطر شرايط وخيم امنيتي، امدادرساني به مردم دشوار شده است.

عصر يكشنبه نيز سازمان ملل با اعزام يك هواپيما، ارسال مواد كمكي را به سوريه از سر گرفت. هواپيماي مزبور از شهر اربيل در كردستان عراق به شهر "قامشلي" در استان "الحسكه" در شرق دمشق اعزام شد.

به گفته سازمان امداد جهاني وابسته به سازمان ملل، اين امدادرساني در ۱۲ روز آينده ادامه خواهد داشت. بدين منظور سازمان ملل دو هواپيما كرايه كرده است كه روي هم تا آخر ماه دسامبر ۲۳ پرواز انجام خواهند داد و به بيش از شش هزار خانوار سوري مواد غذايي خواهند رساند.

سازمان ملل همچنين به زودي سه هزار تن كمك‌هاي انساني، شامل لباس و پتو و دارو به سوريه مي‌فرستد كه قرار است به دست ۶۰ هزار آواره سوري برسد. به نظر سازمان‌هاي امداد اين مقدار كمك از سطح نيازهاي واقعي بسيار پايين‌تر است.

انتهاي پيام

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن