تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802742968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از ديدار از سوريهمعاون دبيركل سازمان ملل: شاهد بزرگترين بحران انساني تاريخ معاصر هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: پس از ديدار از سوريهمعاون دبيركل سازمان ملل: شاهد بزرگترين بحران انساني تاريخ معاصر هستيم
شدت گرفتن موج سرما در سوريه، معاون دبيركل سازمان ملل در امور بشردوستانه را به اين كشور كشاند. خانم والري آموس پس از سفر به دمشق تصريح كرد: «سوريه شاهد بزرگترين بحران انساني در تاريخ معاصر است.» وي گفت: «امروز بيش از دو ميليون سوري پناهنده به كشورهاي مجاور و شهروندان داخل سوريه نياز فوري به كمك و حمايت دارند.» جنگ سوريه ميليون ها نفر از مردم سوريه را آواره كرده است. وي با بيان اينكه بحران انساني سوريه، يكي از بزرگترين بحران هاي تاريخ معاصر است، تاكيد كرد: «وضعيت انساني در سوريه هر لحظه در حال وخيم تر شدن است.» به دنبال سفر اخير آموس به سوريه براي پيشگيري از وقوع فاجعه انساني در سوريه همزمان با شدت گرفتن موج سرما، سازمان ملل تصميم گرفت بسيج بين المللي با هدف ارسال بزرگترين پيام انساني براي كمك به مردم سوريه ايجاد كند. به گزارش ايسنا به نقل از بي.بي.سي وي در ادامه هشدار داد تعداد آوارگان سوري تا پايان سال 2014 به 4/10 ميليون تن مي رسد. بارونس اِيموس فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه، هم بحران اين كشور را يكي از "بدترين بحران هاي عصر حاضر" دانسته و گفته آوارگان سوري "فكر مي كنند دنيا آنها را فراموش كرده است."

قتل عام 80 غيرنظامي سوري به دست تروريست هاي مسلح در دمشق

اين در حالي است كه همزمان با تهديد جاني سرماي زمستان، گروه هاي تروريستي هم جان مردم سوريه را تهديد مي كنند. به گزارش شبكه الميادين منابع پزشكي در شهر "عدرا" اعلام كردند، 80 تن از غيرنظاميان و ساكنان بومي اين شهر توسط گروه هاي تكفيري قتل عام شدند، تروريست‌ها سر بعضي از قربانيان را دربازار آويزان كردند.همزمان درگيري ارتش سوريه با نيروهاي تكفيري نيز ادامه دارد. ديده بان حقوق بشر سوريه اعلام كرد درگيري ها ميان ارتش سوريه و گروه هاي مسلح تكفيري در شهر"عدرا" در ريف دمشق همچنان ادامه دارد و ارتش سوريه توانسته است در ادامه پيشروي هاي خود در اين منطقه مناطق وسيعي از آن را تحت كنترل درآورد.

نامه 13 رسانه بين المللي در اعتراض به تهديد جاني خبرنگاران بين المللي در سوريه

نگراني از اقدامات تروريستي گروه هاي مخالف بشار اسد همچنين جان خبرنگاران بين المللي را هم تهديد مي كند. بي.بي.سي گزارش داده است كه 13 رسانه بين المللي با انتشار نامه اي خواستار كاهش خطر به گروگان گرفتن خبرنگاران شدند. به گزارش بي.بي.سي مشكل اصلي خبرنگاران در سوريه اين است كه در برخي موارد حتي دليل ربوده شدن آنان مشخص نمي شود. براي نمونه گروه "حكومت اسلامي عراق و شام" بعد از گروگان گرفتن خبرنگاران نه درخواست پول مي كند و نه با خانواده هاي آنان تماس مي گيرد. به باور ناظران، اين آدم ربايي ها با اين هدف انجام مي شود كه در آينده در صورت نياز به چانه زني، بتوانند از اين خبرنگاران استفاده كنند. گروگان گرفتن خبرنگاران خارجي از زماني در سوريه شدت گرفت كه برخي از گروه هاي افراطي از سپتامبر گذشته در صفحه هاي اينترنتي به نيروهاي خود اعلام كردند "تمام خبرنگاران خارجي"، به خصوص آنهايي كه "مشكوك به جاسوسي براي كشورهاي ديگر" هستند، را گروگان بگيرند. مديران بي بي سي، رويترز، آسوشيتد پرس، فرانس پرس، اكونوميست، گاردين و 7 روزنامه و خبرگزاري بين المللي از جمله امضا كنندگان اين نامه هستند.

تركيه 47 تن سلاح به شورشيان سوريه داده است

با وجود اعتراض ها به اقدامات گروه هاي تروريستي، حمايت ها از اين گروه ها ادامه دارد. روزنامه حريت كشور تركيه گزارش داده است كه اسناد سازمان ملل نشان مي دهند تركيه در چند ماه گذشته حجم هاي متنوعي از تسليحات را براي شورشيان سوري فرستاده كه بيشترين ميزان آن در يك ماه مربوط به ماه سپتامبر است كه معادل 29 تن سلاح بوده است. اين آمار در بانك اطلاعاتي مربوط به تجارت كالاي سازمان ملل موسوم به Comtrade كه آمار تجارت بين الملل در آن برحسب كالاها و كشورهاي شريك ثبت شده موجود بوده است. "لونت گمركچو"، سخنگوي وزارت امور خارجه تركيه پيشتر اين آمار را رد كرده بود اما چندي بعد در مصاحبه با روزنامه حريت تاييد كرد كه آمار سازمان ملل براساس اسناد سابق موسسه آمار تركيه بوده كه به ثبت تسليحات فرستاده شده به سوريه به عنوان تسليحات بدون استفاده نظامي پرداخته اند. تركيه در حدود 3 سال گذشته پي در پي دولت سوريه را به كشتار مردم اين كشور تهديد كرده است. از سوي ديگر وزارت خارجه ايتاليا اعلام كرد كه رم با اختصاص بندري براي انتقال سلاح هاي شيميايي سوريه ميان كشتي ها و امحاي اين سلاح ها در دريا موافق است. اين مسئول ايتاليايي در ادامه به اين مساله كه اين بندر كدام بندر است، هيچ اشاره اي نكرد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن