تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806970959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهي و توزيع مجدد نيروي انساني‌ در اولويت آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ساماندهي و توزيع مجدد نيروي انساني‌ در اولويت آموزش و پرورش
وزير آموزش و پرورش خطاب به مديران كل استان‌ها و مناطق، گفت: خلاقيت و نوآوري نخستين بحث علمي امروز است، چراكه همانطور كه مي‌دانيد ايجاد يك ايده يا مفهوم جديد از طريق بكارگيري توانايي‌هاي ذهني و توسعه دانش است.

به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» ايسنا، علي‌اصغر فاني خلاقيت در حوزه ايده پردازي را حاصل توانايي ذهني و توسعه دانش دانست و اظهار كرد: خلاقيت در واقع در حوزه فكر و ايده‌پردازي است كه وقتي به مرحله عمل درمي‌آيد محصول آن نوآوري است.

وي سلامت رواني، انعطاف پذيري، ترجيح دادن پيچيدگي نسبت به سادگي و استقلال رأي داوري را از ويژگي افراد خلاق عنوان كرد و گفت: اگر در يك سازمان خلاقيت و نوآوري وجود نداشته باشد نمي‌توان دليل آن را استعداد نداشتن افراد دانست بلكه بايد علت آن را در شيوه‌هاي پرورشي و بحث‌هاي آموزشي جستجو كرد.

نقش مديران در پرورش خلاقيت و نوآوري

فاني به نقش مديران در پرورش خلاقيت و نوآوري اشاره كرد و يادآور شد: مديران مي‌توانند با بالا بردن آستانه تحمل شكست، كاهش كنترل و به حداقل رساندن مقررات، كاهش تقسيم كار و عدم تعريف دقيق وظايف، قبول ابهام، تحمل گوناگوني ديدگاه‌ها و تحمل راه‌هاي غيرمنتظره تأثير بسزايي در اين زمينه داشته باشند.

وي، عدم اعتماد به نفس، محافظه‌كاري و وابستگي فكري، تمايل به همرنگي، عدم توانايي در ابهام تعارض، عدم پيچيدگي ذهني، تقسيم كار شديد، و عدم انعطاف پذيري را از موانع خلاقيت سازماني دانست و افزود: انديشه افراد اگر نوسازي نشود ما را در گذشته نگه مي‌دارد و خلاقيت را از سازمان مي‌گيرد.

ساماندهي و بهسازي منابع انساني اولين سياست آموزش و پرورش در سال 93

فاني، ساماندهي و بهسازي منابع انساني را نخستين سياست آموزش و پرورش در سال 93 عنوان كرد و افزود: در حال حاضر در توزيع نيروي انساني با مشكل مواجه هستيم و يكي از كارهاي جدي ما در استان‌ها، مناطق و مدارس، ساماندهي و توزيع مجدد نيروي انساني‌ است.

وزير آموزش و پرورش گفت: آنچه كه امروز نياز است افزايش انگيزه و منزلت اجتماعي معلمان هم در معيشت و هم در جايگاه است.

وي گفت: اگر بتوانيم ساماندهي منابع انساني را در دو سال آينده داشته باشيم و هر كس در آموزش و پرورش در جايگاه خودش قرار گيرد مي‌توانيم به آينده اميدوار باشيم.

توسعه مشاركتها اولويت دوم آموزش و پرورش در سال 93

فاني، اولويت دوم سال 93 را توسعه مشاركت‌ها دانست و عنوان كرد: در حال حاضر آموزش و پرورش به شدت دولتي و به لحاظ مديريتي از بالا به پايين اداره مي‌شود، از اين رو ما به دنبال توسعه مشاركت دانش‌آموزان، اوليا و مربيان و همچنين مردم در آموزش و پرورش هستيم.

وي افزود: تجربه سال‌هاي پس از انقلاب نشان داده اتكاي مطلق آموزش و پرورش، بر بودجه دولتي بوده اما آنچه كه واضح است اين است كه، بودجه دولتي، مشكلات آموزش و پرورش را حل نكرده و آموزش و پرورش، بايد علاوه بر كمك دولت، از بودجه و امكانات مردم در توسعه و تأسيس مدارس بهره‌مند شويم.

فاني ادامه داد: در حال حاضر 8.5 درصد دانش‌آموزان در مدارس غيردولتي تحصيل مي‌كنند، و اين در صورتي است كه اگر زمينه مشاركت‌ها را فراهم كنيم ظرف دو سال آينده اين آمار به 12 درصد خواهد رسيد.

سومين اولويت آموزش و پرورش، عملياتي كردن بودجه است

وزير آموزش و پرورش، سومين اولويت عملياتي كردن و سرانه‌اي كردن بودجه دانست و گفت: ما بايد بهره‌وري در بودجه‌هاي دولتي را افزايش دهيم.

وي گفت: اگر بودجه به صورت سرانه‌اي دراختيار مدارس قرار گيرد در اين صورت مديران مدارس امكان بهره‌وري بيشتر از اعتبارات دولتي را خواهند داشت.

چهارمين اولويت آموزش و پرورش ارتقاي مديريت آمو‌زشگاهي

فاني چهارمين اولويت سال 93 را ارتقاي مديريت آمو‌زشگاهي دانست و افزود: ايجاد دفتر مديريت آموزشگا‌هي در آموزش و پرورش با هدف ارتقاي مديريت آمو‌زشگاهي شكل خواهد گرفت.

وي ادامه داد: بسياري از مدارس خوب امروز مد‌ارسي هستند كه از مديران توانمند با روابط انساني بالا برخوردارند.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به مديران، گفت: آموزش و پرورش به دنبال افزايش مشاركت‌ها در همه سطوح و درجات است و طي تحقيقي كه در سال 82 صورت گرفت، ايجاد بانك اطلاعاتي مديران در دستور كار ماست تا كليه كساني كه داوطلب مديريت مدارس هستند ، در اين بانك ثبت‌نام كنند، همچنين آموزش‌هاي قبل و حين خدمت را براي مديران در نظر داريم، كه اين آموزش‌هاي طول خدمت مي‌تواند به صورت سالانه باشد.

وي گفت: انگيزه كاركنان اداري بايد افزايش يابد و با توجه به رده‌بندي سازماني پرداخت‌هاي مناسب را شاهد باشيم، چراكه در حال حاضر شاهديم بسياري از همكاران اداري در دو سال آخر خدمت خود به مدرسه مي‌روند تا بتوانند با حقوق بيشتري بازنشسته شوند كه اين خود نيز يك نقص است.

فاني در خصوص ساماندهي منابع انساني، افزود: ساماندهي منابع انساني و توجه به نقل وانتقالات بايد حساب شده باشد به گونه‌اي كه براي سال‌هاي آينده ورودي برخي از مناطق استان‌ها را بايد به صفر برسانيم.

وزير آموزش و پرورش در خصوص آموزش‌هاي ضمن خدمت، گفت: بايد از روش صحيح و از مدل نيازسنجي به صورت درست استفاده كنيم تا مشخص شود تا چه حد به اهدافمان رسيده‌ايم.

وي گفت: ساعت موظف معلمان ابتدايي در حال بررسي است و در خصوص مدارس شبانه‌روزي بايد بگويم، موسس مدارس شبانه روزي خود من بودم و معتقدم در اين زمينه در صورتي كه مشكل از طريق روستا مركزي حل نشد بايد به سراغ مدارس شبانه روزي برويم.

گفتني است؛ برنامه‌ريزي در خصوص زمان حضور دانش‌آموز در مدارس، بي‌سوادي اولياء 1.5 ميليون از دانش‌آموزان، ساماندهي نيروهاي انساني، فعال كردن نهادهاي حاضر در مدارس، استفاده از توانمندي دانش‌آموزان در مدارس، عملياتي كردن بودجه در مناطق روستايي، چگونه نحوه بودجه‌ريزي در مدارس، ساماندهي كمي در پژوهش‌سراهاي دانش‌آموزي، كمبود نيروي انساني در برخي از مناطق، نبودن انگيزه در ميان كارمندان وزارت آموزش و پرورش، توسعه مديريت آموزشگاهي، عدم توجه به نيروهاي اداري، نبود زيرساخت مناسب براي پايه ششم و هفتم، نبود امكانات لازم براي پايه‌هاي جديدالتأسيس، عدم آمادگي لازم نيروي انساني فعلي براي تدريس در پايه‌هاي جديدالتأسيس، هماهنگ‌سازي ابلاغ موظف در دوره ابتدايي تا 25 ساعت كار، توجه به مدارس شبانه روزي، ارزشيابي و امتحانات متوسطه اول از مهم‌ترين موضوعات مطرح شده از سوي مديران آموزش و پرورش مناطق استان‌ها بود.

انتهاي پيام

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن