تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820936221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش خبــري تلاش معارضان سوري براي تأثير بر ژنو 2


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: گزارش خبــري تلاش معارضان سوري براي تأثير بر ژنو 2
جيران عزيزي

طرفين بحران سوريه نزديك به 40 روز ديگر بايد در نشست ژنو 2 در سوئيس حاضر شوند. دولت سوريه در فرصت باقي مانده تصميم دارد با تقويت توان نظامي خود و استيلا بر مناطقي كه معارضان اشغال كرده بودند، با دست پر به ميدان مونترو برود. اما در همين حال گروه‌هاي تروريستي نيز از پا ننشسته و براي تضعيف موقعيت سوريه در ژنو 2 به عمليات تروريستي خود و انفجارهاي تروريستي عليه غيرنظاميان شدت بخشيده‌اند. از جمله اين حملات تروريستي، مي‌توان به انفجار خودروي بمبگذاري شده در روستايي در رأس‌العين، انفجار در قدسيه در حومه دمشق و حمله به مردم شهر عدرا كه 80 كشته برجا گذاشت، اشاره كرد. اما گزارش‌هاي جديد نشان مي‌دهد تروريست‌هاي سوري به اين حملات اكتفا نكرده‌اند و به نظر مي‌رسد خود را براي حملات جدي‌تري آماده مي‌كنند. گزارشي از پرس تي‌وي از تلاش گروه داعش (دولت اسلامي عراق و شام) براي وارد كردن موادي پرده برمي‌دارد كه در توليد سلاح شيميايي كاربرد دارند. اين هفته نيز بازرسان سازمان ملل اعلام كرده بودند در تحقيقات خود متوجه استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در پنج نقطه از سوريه شده‌اند.
بنابر اين گزارش، اين مواد شيميايي شامل نيترات اورانيوم، اسيد نيتريك و اسيد فسفر مي‌شوند كه ظاهراً از بازار عراق تهيه شده است. بنابر اين گزارش، يكي از گروه‌هاي مسلح وابسته به داعش كه ابوبكر بغدادي فرماندهي آن را برعهده دارد، اين مواد را خريداري كرده است. ساير گروه‌هاي تروريستي حاضر در سوريه نيز مجهز به نوعي ماده سمي به اسم ال‌سي فور هستند. به كار رفتن اين مواد مي‌تواند پيامدهايي مرگبار به دنبال داشته باشد و شدت انفجارها را بيشتر و وضعيت سوريه را ناآرام‌تر سازد. اما مشكل بزرگ سوريه در اين راه، كمك برخي از كشورهاي منطقه به تجهيز تروريست‌ها است. دولت سوريه بارها عربستان را متهم به مداخله‌جويي در سوريه كرده و معتقد است رياض، سلاح‌هاي تروريست‌ها را تأمين مي‌كند. يكي از جديدترين گزارش‌ها از سوريه، فاش مي‌كند از ماه ژوئن تاكنون در مرز تركيه 47 تن سلاح براي شورشيان سوري ارسال شده است. هر چند معمولاً در ارسال سلاح‌ها عربستان نخستين مسئول شناخته مي‌شود، اما به اعتقاد مخالفان دولت رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه، آنكارا نيز در تجهيز شورشيان سوري دست دارد و از جمله مسئول 37 تن سلاحي كه اخيراً ارسال آنها براي شورشيان فاش شده، دولت تركيه بوده است. سازمان ملل نيز اين ادعا را تأييد كرده است. در چنين شرايطي سوريه بايد خود را آماده شركت در نشست ژنو 2 كند. نشستي كه لوران فابيوس، وزير خارجه فرانسه از هم اكنون نااميدي خود را از به نتيجه رسيدن آن اعلام داشته و جان كري، همتاي امريكايي او نيز با اذعان بر اين كه سوريه تبديل به پناهگاه امن القاعده شده است، راه حل سياسي براي اين درگيري‌ها را دشوار توصيف كرده است.

تمايل اروپا براي ترميم روابط با حزب‌الله لبنان

منابع آگاه اعلام كردند برخي كشورهاي اروپايي در تلاشند با الگو گرفتن از توافقنامه اخير غرب و ايران و با توجه به تأثير حزب‌الله در حل مسائل منطقه‌اي، روابط خود را با اين جنبش اصلاح كنند.
پاتريك پاولي، سفير فرانسه در لبنان اخيراً با برخي از اعضاي حزب‌الله پارلمان از جمله علي فياض و نوار الساحلي و همچنين عمار الموسوي، رئيس دفتر امور بين‌المللي حزب‌الله ديدار كرد. شاخه نظامي حزب‌الله از ژوئيه گذشته به اتهام دست داشتن در حمله به گردشگران اسرائيلي در بلغارستان، از سوي اتحاديه اروپا تحريم شده است. خبر ديگر آن كه بنابر اعلام ارتش رژيم صهيونيستي، در تيراندازي يك نظامي لبناني به سمت نظاميان اسرائيلي در مرزهاي اراضي اشغالي و لبنان، يك سرباز اسرائيلي كشته شد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن