تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819021625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل: تركيه 47 تن تسليحات در اختيار معارضان سوريه قرار داده است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سازمان ملل: تركيه 47 تن تسليحات در اختيار معارضان سوريه قرار داده است
سرويس خارجي: سازمان ملل متحد در گزارشي اعلام كرد تركيه حجم بالايي از تسليحات را در اختيار معارضان سوريه قرار داده است. بنابر گزارش سازمان ملل، تركيه از ژوئن امسال بيش از 47 تن تسليحات براي معارضان سوري فرستاده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، فقط در ماه سپتامبر ميزان تسليحات ارسالي تركيه 29 تن بوده است. «ليونت گومروكو» سخنگوي وزير خارجه تركيه ابتدا خبر انتقال سلاح را تكذيب كرد اما پس از آن در گفت‌وگو با روزنامه حريت گفت عددي كه سازمان ملل اعلام كرده بر مبناي آماري است كه پيش از اين اداره آمار تركيه نيز اعلام كرده بود. گفتني است پيش از اين مخالفان سوري مدعي شده بودند كه 400 تن تسليحات از تركيه به دستشان رسيده است. در اين حال جان كري وزير خارجه آمريكا اعلام كرد از سرگيري كمك‌هاي غيركشنده به معارضان سوريه كه هفته گذشته به دنبال تصرف يك مخزن توسط افراط‌گرايان به حال تعليق درآمد، خيلي سريع از سرگرفته ‌مي‌شود.

وي ضمن تأكيد بر اينكه بحران گسترده انساني در سوريه وجود دارد، گفت: هيچ‌كس در آمريكا خواستار اعزام ارتش به سوريه نيست. اگر ما در آنجا نيرو داشتيم مي‌توانستيم سريع‌تر مواد غذايي وارد اين كشور كنيم اما اين گزينه در دسترس نيست و در واقع هيچ‌كس خواستار ورود به جنگ سوريه نيست زيرا اين تا حد زيادي يك جنگ قومي است بنابراين شما مجبوريد با ابزارهايي كه در اختيار داريد و مجاز است، كار كنيد. كري گفت: سوريه با توجه به درگيري هاي داخلي تروريست ها و افزايش قدرت القاعده دچار آشفتگي فرقه اي گسترده شده و تلاش آمريكا را براي يافتن راه حل سياسي براي اين درگيري با مشكل روبرو كرده است.

دليل حضور حزب الله

معاون دبيركل حزب‌الله لبنان با تاكيد بر اين كه امكان ندارد حزب‌الله نسبت به مقاومت بي‌تفاوت باشد، گفت: حضور حزب‌الله در سوريه با هدف دفاع از مقاومت و طرح‌هاي آن است، نه براي دفاع از شخص، نظام يا محدوده جغرافيايي خاص در اين كشور. نعيم قاسم گفت: آنچه امروز در سوريه شاهد هستيم، تلاش دشمنان براي ضربه زدن به نيروهاي مقاومت در سوريه پس از ناتواني‌شان در لبنان، فلسطين و ايران است. وي تلاش‌ها براي ضربه زدن به مقاومت را بخشي از طرح خاورميانه‌ جديد با هدف تغيير معادلات در منطقه و سلطه اسرائيل بر خاورميانه دانست و تاكيد كرد: امكان ندارد حزب‌الله نسبت به مقاومت بي‌تفاوت باشد چرا كه آنچه محور مقاومت را هدف قرار دهد، ساير نيروهاي مقاومت را در اماكن ديگر نيز هدف قرار خواهد داد.

معاون دبيركل حزب‌الله تصريح كرد: به عقيده من حل بحران سوريه بسيار پيچيده است و اگر كنفرانس ژنو 2 برگزار شود نياز به زمان بيشتري براي آغاز به كار دارد به ويژه اينكه گروه‌هاي تكفيري در حال حاضر نه تنها بخشي از راهكار سوريه نيستند بلكه به حل بحران از طريق كشورهاي غربي اعتماد ندارند. لذا حل بحران سوريه طول مي‌كشد. وي تاكيد كرد برخي كشورهاي عربي با وجود شكست طرح‌ها و توطئه‌هايشان در سوريه مي‌خواهند بحران را طولاني كنند و هدف اين افراد نابودي كشور و ملت سوريه است. از سويي رئيس پارلمان سوريه در نامه‌اي به روساي پارلمان‌هاي كشورهاي مختلف نسبت به خطرات ناشي از انتشار افكار وهابي در جهان هشدار داد و عربستان را مسئول ترويج اين افكار و حمايت از تروريست‌ها در سوريه دانست. محمد اللحام گفت: اسامي آن دسته از علماي دين كه فتواهاي فتنه انگيز صادر مي‌كنند، بايد در ليست حاميان تروريسم قرار گيرد.

تهديد شيعيان

ارتش آزاد سوريه در بيانيه‌اي تهديد كرد شيعيان ساكن شمال سوريه را خواهند سوزاند. گروه تروريستي «گردان آزادگان سوريه» وابسته به ارتش آزاد در بيانيه‌اي، اهالي دو شهرك شيعه‌نشين «نبل» و «الزهراء» را تهديد به سوزاندن كرد. گروه‌هاي مسلح اهالي دو شهرك مذكور را هدف گرفته و از ماه‌ها قبل حلقه محاصره خود بر اين دو شهرك را تنگ‌تر كرده‌اند، ولي هر بار در تصرف آن ناكام مانده‌اند. خبر ديگر اينكه گروه تروريستي «امارت اسلامي عراق و شام» موسوم به داعش كه از چند روز قبل سيطره خود را بر ريف ادلب اعلام كرده بود، تاكيد كرد: از تمامي كساني كه آنها را مفسد مي‌نامد، انتقام مي‌گيرد. در همين راستا داعش اولين انتقام خود را با ترور «أبو سليمان» از سركرده‌هاي گروه تروريستي جند الشام معروف به «فرقه سليمان» آغاز كرد. «عبد الصمد عيسي» ملقب به «أبو سليمان الحموي» از سركرده‌هاي گروه‌هاي تروريستي معروف منطقه بود كه با تشكيل گروهي تروريستي در شهر حما، دامنه فعاليت‌هاي خود را به شهرهاي حلب و ادلب گسترش داد.

در تحولي ديگر نيروهاي ارتش سوريه، گروه‌هاي مسلح مستقر در حلب را با بشكه‌هاي مواد منفجره هدف گرفته و خسارت‌هاي زياد به آنها تحميل كردند. از سويي ارتش سوريه، عرصه را بر تروريستهايي كه چند روز پيش به شهر كارگري عدرا در ريف دمشق حمله ور شدند و به جنايات وحشيانه اي دست زده اند، تنگ تر كرده است. در چنين شرايطي گروه‌هاي مسلح با حمله به يك نيروگاه برق، جريان برق را در دو استان حلب و ادلب قطع كردند.



سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن