تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803263160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده سوريه در سازمان ملل: رژيم آل سعود انواع كمك در اختيار تروريست ها در سوريه قرار داده است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نماينده سوريه در سازمان ملل: رژيم آل سعود انواع كمك در اختيار تروريست ها در سوريه قرار داده است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/22
00:17:18.07
سفير و نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد، با بيان اينكه رژيم آل سعود از تروريست هاي تكفيري در سوريه حمايت مي كند و انواع كمك هاي مالي و تسليحاتي در اختيار آنها قرار داده است، تاكيد كرد: از زمان ظهور اسلام مسلمانان سوريه از رفتن به حج منع نشده بودند، اما امسال رژيم آل سعود از رفتن مسلمانان سوريه به حج جلوگيري كرد.
بشار الجعفري در سخناني كه در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك ايراد كرد گفت: برخي رژيم ها مدعي اند كه براي بهبودي وضع انساني سوري ها و ارائه طرح هايي تلاش مي كنند و در اين خصوص از كشورهاي عضو سازمان ملل متحد مي خواهند كمك هاي انساني به سوريه ارائه دهند، اما اين رژيم ها خود از ارائه هر نوع كمك هاي انساني يا كمك به فعاليت هاي سازمان ملل متحد در اين خصوص خودداري مي كنند. اما سخاوتمندانه ميلياردها دلار براي كمك مالي و تسليحاتي و براي امر آموزش در اختيار گروه هاي تروريستي مسلح قرار مي دهند كه از مرزها عبور مي كنند. برخي از اين گروه ها وابسته به شبكه القاعده هستند. اين رژيم ها براي انتقال اين گروه ها مرزهاي مشترك خود با سوريه را به روي آنها باز مي كنند تا تروريست ها و تسليحات به خاك سوريه و عراق و برخي ديگر از كشورهاي عربي وارد شود.
وي گفت: اكنون در اين لحظه كه من با شما سخن مي گويم گروه هاي تروريستي تكفيري كه مورد حمايت كشورهاي حوزه خليج فارس هستند در حال قتل صدها سوري در شهر «عدرا» كه شهري كارگرنشين واقع در بين دمشق و حمص است مشغول هستند. اين گروه ها از ابتداي اين هفته صدها نفر از سوري ها را در مناطق «دير عطيه»، «قاره» و «معلولا» به قتل رساندند. شرم آور است كه رژيم هاي موجود در اين كشورها به حمايت از تروريسم سازمان‌يافته با رويكرد طايفه گري ادامه مي دهند، تروريسمي كه مردم را بر اساس گرايش هاي طايفه اي به قتل مي رساند. همه اين اقدامات در حالي صورت مي گيرد كه همه در اين سالن مي دانند كه سازمان ملل متحد در ده ها قطعنامه خود جنايت هاي انساني را به هر شكلي كه باشد محكوم كرده است.
بشار الجعفري تاكيد كرد: آيا كسي و فردي فعال در زمينه امور انساني مي تواند در اين سالن براي ما بيان كند كه چگونه ممكن است رژيم هاي حاكم در عربستان سعودي، قطر و تركيه مدعي اند كه از وضع انساني سوري ها ناخرسند هستند، در حالي كه خود تروريست هاي تكفيري را از عربستان، ليبي، يمن، تونس، مصر، تركيه، چچن، آمريكا، استراليا، كانادا، بلژيك، انگليس، هولند و فرانسه روانه سوريه مي كنندتا با ارتكاب جنايت هاي هولناك مردم سوريه را مرعوب كنند؟
در اينجا توجه شما را به مقاله روزنامه انگليسي «ايندپندنت» در تاريخ نهم ماه كنوني با عنوان «دوستان سعودي ما عمليات كشتار گروهي در خاورميانه را تامين مالي مي كنند»جلب مي كنم. كسي مي تواند به ما بگويد كه چگونه رژيم سعودي مدعي است كه از مردم سوريه حمايت مي كند، در حالي كه از ابتداي بحران به هيچ شهروند سوري اجازه نداده است حتي با عنوان پناهنده به خاك عربستان وارد شود؟ همچنين امسال به سوري هاي اجازه رفتن به حج براي انجام مراسم حج را نداده است و اين اولين بار از زمان ظهور اسلام به عنوان دين آسماني است. از هزار و چهار صد و سي و چهار سال تاكنون به هيچ وجه سوري ها از رفتن به حج منع نشده بودند، اما امسال رژيم سعودي از رفتن سوري ها به حج جلوگيري كرد.
بشار الجعفري افزود: بسيار تاسفبار و اندوه بار است كه برخي ها در داخل اين سازمان بين المللي همچنان خواهان اين هستند كه به گروه هاي تروريستي تكفيري- كه عربستان سعودي، قطر و تركيه از آنها حمايت مي كنند- صفت مخالفان سوري بدهند. برخي ها همچنان اين گروه هاي تروريستي تكفيري را گروه هاي مخالف سوري مي نامند، در حالي اين گروه ها در فهرست گروه هاي تروريستي شوراي امنيت قرار دارد.
وي تاكيد كرد: نمي توان بدون پرداختن به فشارهاي سياسي، اقتصادي و تبليغاتي گسترده اي كه دولت سوريه با آن مواجه است، درباره تامين نيازهاي انساني در سوريه سخن گفت. مهم ترين اين فشارها تدابير و تحريم هاي بي رحمانه يكجانبه است كه آمريكا و كشورهاي اتحاديه اروپا و اتحاديه عرب بر ملت سوريه از زمان آغاز بحران اعمال كرده اند. اين تدابير شديد مشكلات و موانع زيادي در برابر تلاش هاي دولت سوريه براي فراهم كردن نيازهاي اساسي به ويژه در بخش هاي بهداشتي، غذايي و برق و ايجاد نظام بانكي براي وارد كردن دارو و تجهيزات پزشكي ايجاد مي كند كه در نهايت سبب تشديد وضع بد بهداشتي و انتشار برخي بيماري هامانند فلج اطفال از خارج به سوريه شده است. علاوه بر اين، اين تدابيرو تحريم هاي آنها مانع از رفع نيازهاي مردم سوريه شده است زيرا هزينه نقل و انتقال مواد به داخل سوريه افزايش يافته است و پرواز بسياري از شركت هاي هواپيمايي به فرودگاه هاي سوريه متوقف شده است. بنابراين، تلاش براي تشديد بحران وضع انساني درهمه مناطق سوريه و براي وادار كردن سوري ها براي آواره شدن در كشورهاي همسايه و مهاجرت از مناطق زندگي خود با هدف افزايش فشارها بر دولت سوريه صورت مي گيرد تا دولت سوريه را بد نام كنند و مدعي شوند كه دولت اقدامات كافي را براي كمك به مردم خود در چارچوب انساني انجام نمي دهد تا كساني كه چنين اهدافي دارند در مرحله بعد طرح دخالت خارجي را مطرح كنند؛ به اين معنا كه مي خواهند به مسائل انساني جنبه سياسي دهند. بنابراين، مي توان گفت كه بخش عمده از بحران انساني در سوريه ساختگي با انگيزه هاي سياسي است كه هدف از آن اعمال فشار بر دولت سوريه و بدنام كردن آن در نزد افكار عمومي جهان است.
نماينده سوريه در سازمان ملل افزود: با وجود همه اين فشارهاي كه به صورت گروهي عليه دولت و مردم سوريه وجوددارد، دولت سوريه از ابتداي بحران به مسئوليت خود در برابر شهروندان عمل كرده و به تلاش ها براي ارائه كمك هاي انساني به همه شهروندان ادامه داده است. دولت سوريه به انواع همكاري هاي خود با سازمان هاي بين المللي و سازمان هاي غير دولتي در سوريه ادامه داده است.

وي در ادامه به تلاش هاي سوريه در خصوص كمك به مردم اين كشور گفت: دولت سوريه با گشايش سه دفتر فرعي سازمان ملل متحد موافقت كرده است تا به اين ترتيب و مراكز اصلي بين المللي به شش مركز افزايش يابد تا بتوانند همه مناطق سوريه را تحت پوشش قرار دهند. همچنين دولت به ورود مستقيم كمك هاي انساني از گذرگاه هاي اصلي و رسمي مشترك با اردن، لبنان و عراق اجازه داده است. همچنين پل هوايي براي هواپيماهاي حامل كمك هاي انساني به استان حسكه را از طريق خاك عراق داده است. گروه هاي مسلح طي دو ماه گذشته از ورود كمك هاي انساني به اين استان از طريق زميني جلوگيري كردند.
بشار الجعفري گفت: اكنون ماهيت بدخواهان و شرارت طلبان عليه سوريه براي همگان مشخص شده است. ما اكنون شاهد هستيم كه ده ها كشور در حال بازنگري مواضع خود درباره تحولات سوريه هستند. شايد همه ما مي دانيم كه راه حل در سوريه كدام است و شايد همه ما اهميت اقدام جامعه به اصطلاح جامعه بين الملل را بر اساس قطعنامه هاي شوراي امنيت در زمينه مبارزه با تروريسم بدانيم و آن اين است كه كشورهايي را كه آشكارا از خشونت و تروريسم در سوريه حمايت مي كنند و به آتش افروزي فتنه و طايفه گري و مذهب گرايي مشغول هستند مجازات كند. برخي از كشورهايي كه در ريخته شدن خون مردم سوريه سهيم هستند نمي توانند مدعي شوند كه نقش ياري كننده به مردم سوريه و خاموش كننده آتش را در آن بازي مي كنند، در حالي كه خود مشغول آتش افروزي و ارتكاب جنايت قتل و تروريسم در كشور من و اعمال تحريم براي گرسنه نگه داشتن مردم سوريه هستند.
راه حل بحران انساني در سوريه از طريق رفتارهاي سياسي و متهم كردن دولت سوريه كه تلاش هاي بزرگي براي مردم انجام مي دهد ممكن نيست بلكه از طريق متوقف كردن كمك و حمايت از تروريست ها و پايبند بودن به اصول حمايت هاي انساني و قطعنامه هاي شوراي امنيت ممكن است.
00:32:41.04

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن