تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819461637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس يمن عمليات پهپادهاي امريكايي را در اين كشور ممنوع كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: مجلس يمن عمليات پهپادهاي امريكايي را در اين كشور ممنوع كرد
چند روز پس از حمله يك هواپيماي بدون سرنشين به يك كاروان جشن عروسي در يمن كه شمار زيادي كشته بر جاي گذاشت، مجلس صنعا با تصويب قانوني عمليات و حمله پهپادها را در خاك اين كشور ممنوع كرد.
خبرگزاري رسمي يمن (سبا) پس از يك نشست مجلس گزارش داد: قانونگذاران به ممنوعيت حملات هواپيماهاي بدون سرنشين راي داده‌اند.
ارتش امريكا هدايت تمام پروازهاي هواپيماهاي بدون سرنشين در يمن را در حمايت از آنچه كه مبارزه يمن عليه القاعده مي‌خواند به عهده دارد. ادعا شده كه طي حملات شديد سال جاري ده‌ها شبه نظامي وابسته به القاعده كشته شده‌اند.
قانونگذاران روز يكشنبه بر "اهميت حفاظت از تمام شهروندان در مقابل هرگونه تعرض" و "اهميت حفظ حاكميت برحريم هوايي يمن" تاكيد كردند. حمله روز پنجشنبه يك پهپاد به يك كاروان جشن عروسي در شهر رداع در استان بيضاء 17 كشته برجاي گذاشت كه عمدتا غير نظامي بودند. اين حمله محرك اعتراضاتي دراين كشور فقير شبه جزيره عرب شد.
كميته عالي امنيتي يمن به رياست عبد الربوه منصور هادي رئيس جمهوري اين كشور روزجمعه با صدور بيانيه‌اي تاكيد كرد كه اين حمله يك اتومبيل متعلق به يك رهبر القاعده را هدف قرار داده است.
در اين بيانيه گفته شده است: در اتومبيل "رهبران ارشدي بودند كه طرح چندين حمله تروريستي را عليه نيروهاي مسلح، پليس، غير نظامي و تاسيسات دولتي" را ريخته بودند.
دربيانيه اشاره‌اي به شمار تلفات غير نظامي نشده ولي به گفته منابع امنيتي و شاهدان دوموشك شليك شده ازپهپاد به قيمت ازدست رفتن جان بسياري از غير نظاميان شد.
عفو بين الملل يك گروه طرفدار حقوق بشر گفته است كه سردرگمي در مورد اينكه چه كسي مسئول اين حمله بوده "نشانگر فقدان جدي پاسخگو بودن در قبال مرگ ده‌ها غير نظامي دراين كشور است".

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن