تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798311054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با همكاري سازمان انرژي اتمي ايران بيست و ششمين نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته‌اي كشور در دانشگاه گيلان افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: با همكاري سازمان انرژي اتمي ايران بيست و ششمين نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته‌اي كشور در دانشگاه گيلان افتتاح شد
رشت- خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: بيست و ششمين نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته‌اي كشور با همكاري سازمان انرژي اتمي ايران در دانشگاه گيلان افتتاح گرديد.
در مراسم افتتاح اين نمايشگاه كه مهندس جعفرزاده نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي، دكتر مجدآبادي رئيس پژوهشكده ليزر و اپتيك سازمان انرژي اتمي ايران، دكتر عليرضا صدر ممتاز معاون پژوهش و فناوري دانشگاه گيلان و جمع كثيري از دانشجويان حضور داشتند، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه گيلان درسخناني گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي و در يك دهه اخير، صنعت هسته‌اي كشور راه پر فراز و نشيبي را براي دستيابي به آنچه حق ملت اسلامي ايران، در بهره‌مندي از كاربردهاي اين صنعت در بخش‌هاي انرژي، صنعت، درمان، تكنولوژي و رفاهي را پشت سر گذاشته است.
دكتر صدرممتاز افزود: در اين مدت، فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران تحت تأثير مناقشات هسته‌اي در عرصه بين‌المللي قرار گرفته و با وجود پيشرفت‌هاي صورت گرفته و دستيابي كشورمان به دانش بومي در بسياري از زمينه‌هاي اين صنعت، اطلاع ‌رساني چنداني به صورت عمومي و ملموس صورت نگرفته است.
وي خاطرنشان كرد: آگاه سازي افكار عمومي نسبت به دانش بومي صنعت هسته‌اي و معرفي آن به عنوان يك فنآوري مفيد در زندگي مردم و دسترسي سريع، راحت و جامع دانشگاهيان به چكيده آخرين دستاوردهاي كشور در اين صنعت، ايجاد علاقمندي و جذب كارشناسان، محققان و متخصصان دانشگاهي و جذب نخبه‌ها از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.
وي در ادامه رفع ابهام در زمينه فعاليت‌هاي هسته‌اي هم به لحاظ ايمني و زيست - محيطي و هم به لحاظ سياسي براي خنثي كردن تبليغات منفي دشمنان، تقويت خودباوري و غرور ملي از طريق مشاهده عيني و معرفي كاربردهاي جنبي اين صنعت به ويژه كشاورزي و پزشكي از ديگر اهداف برگزاري نمايشگاه تخصصي صنعت هسته‌اي كشور در دانشگاه گيلان است.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه گيلان خاطرنشان كرد: به همين منظور براي حمايت‌هاي گسترده و همه جانبه مردمي از دستيابي به اين دانش ارزشمند كه از مهمترين عوامل ايستادگي و موفقيت در برابر فشارهاي سياسي خارجي بوده، اين نمايشگاه داير شد.
دكتر صدر ممتاز در ادامه با بيان اينكه تنها با سخنراني و تبليغات رسانه‌اي نمي‌توان آنچه در صنعت هسته‌اي كشور اتفاق افتاده را نشان داد، تصريح كرد: در اين راستا، شوراي همكاري‌هاي علمي سازمان انرژي اتمي بر آن شد تا نتايج حاصل از حدود يك دهه تلاش، تحقيق جدي و مستمر فرزندان ايران زمين را در گام نخست و در قالب نمايشگاه تخصصي، براي آشنايي و علاقمندي بيشتر قشر دانشجو و محقق، به نمايش بگذارد.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه گيلان در پايان اظهار داشت: استقلال علمي كشور حاصل خون شهداي حوزه‌هاي مختلف به ويژه شهداي هسته‌اي مي‌باشد.
در ادامه مراسم دكتر مجد آبادي نيز در سخناني گفت: از سال 1945 اولين كاربردي كه از انرژي هسته‌اي شد استفاده از بمب هسته‌اي بود.ولي ايران هرگز به دنبال اين نبوده و همين غربي‌ها بودند كه براي اولين بار از بمب هسته‌اي استفاده كردند.
رئيس پژوهشكده ليزر و اپتيك سازمان انرژي اتمي ايران افزود: ما نيازمند صنعت هسته‌اي هستيم و انرژي بخشي از اين صنعت است.
رئيس پژوهشكده ليزر و اپتيك سازمان انرژي گفت: انرژي موتور حركت هر جامعه است و اورانيوم سنبل انرژي هسته‌اي است.
دكتر مجدآبادي تاكيد كرد: كشورهايي در جهان صاحب قدرت هستند كه در 2 حوزه آب و انرژي خوب عمل كرده باشند و بتوانند به موفقيت‌هايي دست پيدا كنند.

وي با تاكيد بر اينكه موضوع انرژي هسته‌اي يك بهانه براي غربي‌ها است، اظهار كرد: غرب مي‌خواهد ايران صنعت هسته‌اي نداشته باشد و كاربرد صنعت هسته‌اي بسيار زياد و بي‌نهايت است.
دكتر مجد آبادي گفت: اگر يك اتم را بزرگ كنيم و پروتون مركز هسته‌اي آن باشد، انرژي عظيمي داخل هسته قرار دارد.پس ما بايد بدانيم از اين انرژي عظيم چه استفاده‌اي كنيم.اگر هسته واپاشي شود، آلفا و بتا و گاما از آن خارج مي‌شود كه آلفا و بتا ذره و گاما موج است.اين ذرات استفاده‌هاي زيادي دارند كه از آن جمله مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:در پزشكي تمام مواد با عبور از اشعه گاما استريل مي‌شوند.ضخامت سنجي با استفاده از اشعه بتا انجام مي‌گيرد و هيچ محدوديتي ندارد.از اشعه گاما در راديوگرافي استفاده مي‌شود.در راديو دارو از بتا براي درمان در پزشكي هسته‌اي استفاده مي‌شود و...
رئيس پژوهشكده ليزر و اپتيك سازمان انرژي اتمي ايران از راه‌اندازي نخستين سامانه پرتودهي جوش خبر داد و گفت: سامانه پرتودهي با تكنيك تابش‌دهي "گاما" باعث جلوگيري از جوانه زدن به طور مثال پياز و سيب‌زميني مي‌شود و كاربرد كشاورزي دارد.
مجدآبادي، سامانه مذكور را پرتودهي تابش گاما عنوان كرد و افزود: با توجه به حساسيت‌ها و نيازهاي هر استان در آينده اين سامانه افزايش مي‌يابد.
وي گيلان را استاني حساس خواند و گفت: با توجه به استفاده بسيار خوب در محصولات كشاورزي گيلان، استفاده از اين سامانه مي‌تواند تاثيرگذار باشد مشروط براينكه مسئولان اين استان و اساتيد دانشگاه پيگير مسئله باشند.
رئيس پژوهشكده ليزر و اپتيك سازمان انرژي اتمي ايران، بيشترين كاربرد سامانه جوش را در امر كشاورزي دانست و تصريح كرد: اين سامانه بسيار قوي است و به صورت پايلوت در چند استان كشور اجرايي مي‌شود.
رئيس پژوهشكده ليزر و اپتيك سازمان انرژي اتمي خاطرنشان كرد: نبود انرژي مشكلات زيادي براي كشورها به وجود آورده است و انرژي هسته‌اي با توجه به اينكه مشكلات زيست‌محيطي ندارد يك انرژي سبز و پاك است و پسماندهاي هسته‌اي را مي‌توان به راحتي مديريت كرد.
دكتر مجد آبادي خاطر نشان كرد نگاه ما در انرژي هسته‌اي، صلح‌آميز و به كاربردهاي ان در صنعت هسته‌اي است.
دكتر مجد‌آبادي با اشاره به فعاليت 57 نيروگاه 50 مگاواتي در كشور براي توليد انرژي گفت: هر نيروگاه 4 تا 5 ميليون پسماند توليد مي‌كند كه در صورتي كه از انرژي هسته‌اي در اين نيروگاه‌ها استفاده كنيم ميزان پس ماندي كه توليد مي‌كند، ناچيز است.
در پايان مراسم مسئولين به افتتاح نمايشگاه و بازديد از آن پرداختند.
بيست و ششمين نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته‌اي كشور با همكاري سازمان انرژي اتمي ايران 23 تا 27 آذر ماه در سالن فجر دو دانشگاه گيلان داير است.
دكتر عليرضا صدر ممتاز معاون پژوهش و فناوري دانشگاه گيلان:
* آگاه سازي افكار عمومي نسبت به دانش بومي هسته‌اي و معرفي آن بعنوان يك فناوري مفيد در زندگي مردم و دسترسي سريع،راحت و جامع دانشگاهيان به چكيده آخرين دستاوردهاي كشوردر اين صنعت، ايجاد علاقمندي و جذب كارشناسان،محققان و متخصصان دانشگاهي و جذب نخبه‌ها از جمله اهداف برگزاري نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته‌اي كشور مي‌باشد
* استقلال علمي كشور حاصل خون شهداي عزيز بويژه شهداي هسته‌اي مي‌باشد
دكتر مجدبادي رئيس پژوهشكده ليزر و اپتيك سازمان انرژي اتمي ايران:
* انرژي موتور حركت هر جامعه است و اورانيوم سمبل انرژي هسته‌اي است

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن