تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820203568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از خمير دندان ممنوع!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: استفاده از "خمير دندان" ممنوع!
"خمير دندان" يك ماده استريل نيست و به دليل خميري شكل بودن در جدار پوست نفوذ كرده و وارد موضع سوختگي مي‌شود.


پروين تقي‌پور پرستار در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آمار سوختگي در مناطق مختلف متفاوت است و با شروع فصل سرما بروز موارد سوختگي نيز افزايش پيدا مي‌كند.

وي ادامه داد: وقتي فردي دچار سوختگي مي‌شود، با توجه به اقدامات اوليه نبايد از هيچ ماده‌اي در جهت پوشش ناحيه استفاده كند و استفاده از خمير دندان، سيب زميني رنده شده، انواع كرم‌ها و حتي بانداژ همه جزء مواردي است كه وضعيت سوختگي را حادتر مي‌كند.

تقي‌پور با بيان اينكه خمير دندان يك ماده استريل نيست افزود: "خمير دندان" به دليل خاصيت خميري داشتن روي ‌جدار پوست نفوذ كرده و وارد موضع سوختگي مي‌شود، در نتيجه هنگام پاك كردن از روي سوختگي ‌اجبارا فشاري به زخم وارد شده و باعث تشديد وضعيت سوختگي مي‌شود.

وي توصيه كرد: فقط براي تسكين درد سوختگي درجه يك مي‌توان از آب سرد استفاده كرد و همچنين پماد‌هاي سوختگي و اكسيد دو زنگ در بهبود موثر است.

پروين تقي‌پور ياد آور شد: خمير دندان يك عامل‌ضمينه ساز براي ايجاد عفونت بوده و فقط بدون اثر خنك‌كنندگي دارد، تبديل به يك باور شده كه در واقع مي‌توان آب سرد را نيز با آن جايگزين كرد.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن