تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818999932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زارعيان: چهار دغدغه اول دكتر معتمدنژاد دستور كار اول ارتباطاتي‌ها باشد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: زارعيان: چهار دغدغه اول دكتر معتمدنژاد دستور كار اول ارتباطاتي‌ها باشد


اولين دستور كار ارتباطاتي‌ها بعد از دكتر معتمدنژاد - 2

دكتر داود زارعيان در گفتگو با همشهري آنلاين درباره اولين دستور كار ارتباطي‌ها پس از فقدان دكتر كاظم معتمدنژاد، گفت: اولين دغدغه دكتر معتمدنژاد موضوع فعاليت انجمن ايراني جامعه اطلاعاتي بود. دكتر معتمدنژاد انتظار داشت اين انجمن فعال‌تر باشد و حوزه جامعه اطلاعاتي در ايران جدي‌تر گرفته شود لذا مهمترين كاري كه بايد انجام دهيم تغيير ساختار انجمن جامعه اطلاعاتي، برگزاري منظم جلسات، توليد ادبيات در حوزه جامعه اطلاعاتي و توسعه مطالعات تطبيقي در عرصه جامعه اطلاعاتي و مسائل مرتبط با آن است.

شاگرد دكتر كاظم معتمدنژاد، دغدغه ديگر وي را بر سر موضوع دانشگاه دانست و اظهار داشت: دكتر معتمدنژاد وقتي در سال 83 دانشگاه علوم ارتباطات را بعد از 25 سال تلاش مجدداً تاسيس كرد، انتظار اين بود كه اين مجموعه خيلي سريعتر شكل بگيرد اما متاسفانه برخي عوامل مانع از اين مهم شد. بنابراين بايد كمك كنيم گروه علوم ارتباطات ارتقا پيدا كند و به عبارتي دانشكده مستقي با عنوان علوم ارتباطات بر طبق استانداردهاي مورد نظر دكتر معتمدنژاد ايجاد شود و دانشجوياني پر توان و آگاه‌تر تربيت شوند.

وي دغدغه سوم دكتر معتمدنژاد را ناظر بر موضوع توليد ادبيات در عرصه ارتباطات، روابط عمومي و جامعه اطلاعاتي دانست و افزود: اولين كتاب‌هاي چاپ شده در حوزه روزنامه‌نگاري در ايران و اولين كتاب‌ها در حوزه جامعه اطلاعاتي نيز كتاب‌هاي دكتر معتمدنژاد هستند. اما بايد تلاش كنيم كه ادبيات بيشتري توليد و كتاب‌هاي بيشتري منتشر شود و كاري كنيم كه مطالب مورد استفاده دانشجويان حداقل در دوره‌هاي تكميلي، ايراني و بومي شود.

شاگرد دكتر معتمدنژاد با بيان اينكه وضعيت بومي‌سازي علم ارتباطات در ايران راضي‌كننده نيست، تصريح كرد: دكتر معتمدنژاد هميشه شاگردان خود را توصيه مي‌كرد كه مطالعات تاريخي داشته باشند و با توجه به مطالعات تاريخي و مطالعات تطبيقي، عرصه بومي را فعال كنند.

زارعيان، دغدغه چهارم دكتر معتمدنژاد را نظام جامع مطبوعات دانست و گفت: دكتر معتمدنژاد خيلي دنبال اين بودند كه انجمن صنفي روزنامه‌نگاران شكل بگيرد، نظام حقوقي جامع مطبوعاتي ايران كامل و تصويب شود و متعاقب آن دو كتاب حقوق ارتباطات جمعي را منتشر كرد كه بايد تلاش كنيم اين حوزه نيز به سرانجام برسد.

وي تلاش‌هاي جمعي شاگردان دكتر معتمدنژاد را شايسته ثبت و تكميل ميراث پدر علم ارتباطات ايران دانست و يادآور شد: با دوستان انجمن ايراني جامعه اطلاعاتي تصميم گرفتيم خيلي سريع انجمن را فعال كنيم و برنامه‌اي بلند مدت - حداقل پنج ساله - را تدوين كنيم.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن