تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820230812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت انجام پژوهش‌هاي كيفرشناسانه و راه حل محور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ضرورت انجام پژوهش‌هاي كيفرشناسانه و راه حل محور
رئيس سازمان درجمع دبيران شوراي تحقيقات با تبيين اهميت وجايگاه پژوهش، ماهيت آن و اهداف و جهت‌گيري پژوهش، بر انجام تحقيقات و پژوهش‌هاي مبتني بر مباني نوين كيفر شناسي، راه حل محور تاكيد كرد.
به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، «غلامحسين اسماعيلي» رئيس سازمان زندان‌هاي كشور درجمع دبيران شوراي تحقيقات با تبيين اهميت وجايگاه پژوهش، ماهيت آن و اهداف و جهتگيري پژوهش، بر انجام تحقيقات و پژوهش‌هاي مبتني بر مباني نوين كيفر شناسي، راه حل محور تاكيد كرد و افزود كه نتايج تحقيقات بايد موجب بهينه سازي اداره امور شود و كاربرد عملي براي سازمان داشته باشد

رئيس سازمان با تبريك هفته پژوهش با استناد به آيات قرآني 78 و 79 سوره نحل گفت در اين آيات خداوند ابزار شناخت را در اختيار بشر براي پژوهش قرار داده است، اشاره كرد و نكاتي درخصوص اهميت پژوهش، ماهيت تحقيقات، اهداف تحقيق و جهت‌گيري تحقيق در سازمان نكاتي را بيان كرد.

اسماعيلي گفت: زندگي بشر بدون پژوهش و دستاوردهاي آن پوچ و بي معناست.

وي تكامل جامعه بشري و ادامه حيات بشر را در گرو دستاوردهاي پژوهشي دانست.

رئيس سازمان با اشاره به آيات قرآني افزود: خداي متعال به عنوان آفريدگار، زندگي بشر را مبتني بر تحقيق و بررسي قرار داده است و با ابزاري مانند گوش و چشم و دل و همچنين از طريق فرستادگان و هاديان، ائمه، كتاب و كلام حضرت حق، كه در اختيار انسان قرار داده است، براي اينكه بشر بتواند بررسي و پژوهش كند.

رئيس سازمان زندان‌ها درخصوص ماهيت تحقيقات گفت: كه بايد پژوهش به منظور دست يافتن به اطلاعات موجود و يا اطلاعاتي كه مورد نياز است، مبتني باشد تا توليد علم صورت پذيرد، كه اين از طريق پژوهش دست يافتني است.

اسماعيلي سه هدف را در تحقيق ترسيم كرد و گفت: يكي از اهداف تحقيق، اين است كه بوسيله تحقيق عملكرد فعلي را ارزيابي كنيم كه آيا عملكرد ما در مسير صواب است يا خطا؟

وي گفت: پژوهش مي‌تواند به ما بگويد و اين امكان را فراهم مي‌آورد كه عملكردمان را از حيث صواب و خطا بودن ارزيابي كنيم، دوم اينكه، براي بهبود ارتقا و تكامل چه كارهاي جديدي بايد انجام بدهيم و سوم در مسير حركت و كارمان با مشكلاتي مواجه هستيم، پژوهش‌ها بايد بگويد راه حل مشكل و بر طرف كردن موانع چيست ؟ راه حل‌ها بايد از دل پژوهش‌ها بيرون بيايد و در ارزيابي‌ها هم امتياز بدهيم.

وي با اشاره به پژوهش‌هاي انجام شده درسازمان با اشاره به ماده 19 آيين نامه سازمان گفت:بر اساس آيين نامه، پژوهش در برنامه كاري سازمان قرار دارد و بعلاوه جهت گيري آن هم مشخص شده است، كه كليه پژوهشها بايد مبتني بر مطالعات و تحقيقات كيفر شناسانه باشد.

وي افزود: بايد ببينيم كه تا چه اندازه تحقيقات انجام شده با اين آئين نامه سازگاري و همخواني دارد ودر اين راستا بازنگري كنيم.

اسماعيلي با انتقاد از برخي پژوهشهاي انجام شده، گفت: پژوهش نبايد اكتفا به بيان مشكل باشدكه همگان از آن آگاهيم، چرا كه ما نيازمند پژوهش‌هايي هستيم كه منتج به ارائه راه حل گردد.

اسماعيلي در پايان افزود: تبصره ماده 19 آئين نامه تكليف است ، چرا كه اشاره به كليه پژوهش‌ها شده و بايد همساز با مباني نوين كيفرشناسي باشد و نتيجه آن براي سازمان و بهينه سازي اداره امور كار برد عملي داشته باشد، بطوريكه دستورالعمل‌هاي ابلاغي سازمان براساس نتايج پژوهش‌ها تهيه و تنظيم شود.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن