تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804402727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محكوم فتنه 88 مسئول انتصابات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: محكوم فتنه 88 مسئول انتصابات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، جهانبخش خانجاني از اعضاي حزب كارگزاران سازندگي و محكوم فتنه 88 را به صورت غيررسمي به عنوان مسئول انتصابات استاني اين وزارتخانه برگزيده است.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، جهانبخش خانجاني از اعضاي حزب كارگزاران سازندگي و محكوم فتنه 88 را به عنوان مسئول انتصابات استان‌هاي اين وزارتخانه برگزيده است.

با اين حال اين انتصاب بدون حكم رسمي از سوي جنتي بوده تا راه فرار از پاسخگويي براي اين انتصاب مسئله‌دار را باز گذاشته باشند.

مشاهدات خبرنگار فارس نشان مي‌دهد كه خانجاني در دفتر وزارتي ارشاد در طبقه چهارم ساختمان ارشاد مستقر شده و تمام كساني كه احتمال پست گرفتن آنها در رده معاون وزير، مديركل و ساير سمت‌هاي حساس در وزارت ارشاد باشد در ابتدا توسط اين شخص مصاحبه خواهند شد و در صورت تاييد وي مراحل بعدي گزينش را طي خواهند كرد.

گفتني است جهانبخش خانجاني(نفر وسط با پيراهن صورتي) ، سخنگوي وزارت كشور در دوران اصلاحات در فتنه 88 به اتهام اجتماع و تباني به قصد ارتكاب جرم عليه امنيت كشور و فعاليت تبليغي عليه نظام جمهور ياسلامي و تشويش اذهان عمومي محاكمه و به 6 سال حبس محكوم شده بود.

اعترافات خانجاني در دادگاه در قالب كتاب «نقش حزب كارگزان در فتنه 88» منتشر شده است. در اين كتاب حكم بدوي و تجديدنظر وي آمده است كه به شرح ذيل ملاحظه مي‌شود:

در خصوص اتهام آقاي جهانبخش خانجاني فرزند قربانعلي، متولد 1345، فاقد سوء سابقه، متاهل، كارمند وزارت كشور، بازداشت موقت از 24/3/88، حسب كيفر خواست صادره داير بر:

1. اجتماع و تباني به قصد ارتكاب به جرم عليه امنيت كشور (به صورت سازمان يافته، با انتشار اخبار و اعلاميه ي مجعول و با القاء شبهه ي تقلب در انتخابات و تحريك هواداران به اغتشاش).

2. فعاليت بليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران (از طريق مصاحبه هاي متعدد با سايت ها و خبرگزاري هاي مختلف).

3. تشويق اذهان عمومي از طريق نشر اكاذيب (با انتشار اخبار و گزارش هاي خلاف واقع در سايت خرداد نو).

4. توهين به برخي از مسئولين نظام

لذا با رعايت ماده 47 قانون مجازات اسلامي و مستندا به مواد 610 و 500 قانون مجازات اسلامي نامبرده را در مورد بند 1 (اجتماع و تباني به قصد بر هم زدن امنيت) به تحمل پنج سال حبس و در مورد بند 2 . 3 (فعاليت تبليغي عليه جمهوري اسلامي ايران و تشويش اذهان عمومي از طرق نشر اكاذيب) به تحمل يكسال حبس محكوم مي گردد و پرونده در مورد اتهام رديف 4 مفتوح است. ايام بازداشت به استناد تبصره ي ماده ي 295 قانون آيين دادرسي كيفري كسر و محاسبه گردد.

علي جنتي در مراسم عروسي پسر جهانبخش خانجاني در مهر 92

راي دادگاه تجديدنظر در خصوص جهانبخش خانجاني نيز به شرح ذيل است:

در خصوص اعتراض و تجديد نظر خواهي جهانبخش خانجاني با وكالت آقاي سيد محمود عليزاده طباطبايي از دادنامه ي شماره ي 1085 مورخه ي 3/11/88 صادره از شعبه ي 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران كه به موجب آن نامبرده به اتهام موضوع ماده ي 610 ق.م.ا به پنج سال حبس و به اتهام موضوع ماده ي 500 به تحمل يك سال جبس محكوميت يافته است. با ملاحظه ي محتويات پرونده و لايحه ي اعتراضيه ي وكيل تجديد نظر خواه و اينكه از ناحيه ي ايشان ايراد و اشكال موجه و موثري كه مطابق شقوق مندرج در ماده ي 240 قانون دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري سبب بي اعتباري و در نتيجه نقص دادنامه ي صادره و رسيدگي بيشتر را فراهم نمايد، ارائه نگرديده است. عمده ي مطالب آورده شده و لايحه ي اعتراضيه تكرار مطالب بدو.ي است؛ لكن با لحاظ اقدامات انجام شده از سوي تجديدنظر خواه و بررسي گزارش هاي تنظيم شده عمل وي از مصاديق بارز تعدد معنوي جرم و مشمول ماده ي 47 از ق.م.ا است لذا با حذف عنوان و مجازات ماده ي 500 و به استناد تبصره ي 4 از ماده ي 22 اصلاح قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مصوب 1381، النهايه مستندا به بند الف از ماده ي 257 قانون مارالذكر ضمن رد تجديد نظر خواهي به عمل آمده، دادنامه ي معترض عنه را با اصلاح صورت گرفته تاييد مي نمايد. راي صادره به استناد ماده ي 248 همين قانون قطعي است.

حال با توجه به مواضع تند اين شخص در دوران اصلاحات و محكوميت وي در فتنه 88، اين انتصاب قطعا مغاير با شعار اعتدالي است كه از سوي دولت و ساير بخش‌هاي آن تاكنون سر داده شده است. آيا اعتدال بر مسند قراردادن شخصي است كه به دليل اقدام عليه امنيت ملي محكوم شده و حال اين شخص در مسندي حساس براي مديران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصميم‌گيري و ادعاي صلاحيت مي‌كند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن