تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818807024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش بيني رشد اقتصادي 3 درصدي در لايحه بودجه 93


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پيش بيني رشد اقتصادي 3 درصدي در لايحه بودجه 93


لايحه بودجه ۹۳ به دنبال افزايش رشد اقتصادي است تا به 3‌درصد برسد.

به گزارش فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري در برنامه گفتگوي ويژه سيما در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه از منظر دولت آمار و ارقام ارائه شده در لايحه بودجه 93 تا چه حد قابل تحقق است؟ گفت: سال 93 چهارمين سالي است كه برنامه پنجم توسعه مورد اجرا قرار خواهد گرفت. در ماده 234 برنامه پنجم توسعه اهدافي مشخص شده است كه براساس آن بايد اقتصاد با رشد 8 درصدي مواجه شود. البته اين رشد 8 درصدي به صورت متوسط سالانه است.

وي با ااشاره به اينكه متاسفانه ما در شرايط ركود تورمي هستيم، پس بنابراين بايد به دنبال مهار تورم باشيم و آن را به زير 25 درصد كاهش بدهيم،گفت: بايد آثار ركودي اقتصادمان را تا بخش زيادي جبران كنيم. رشد مثبت 3 درصدي كه براي اقتصاد لحاظ كرده‌ايم در جهت كاهش و خروج از شرايط ركود است.

نوبخت با اشاره به اينكه سطح بودجه سال 93 از بودجه مصوب 92 كمتر است، اظهار داشت: سطح بودجه سال 93 حداقل 7.3 درصد كمتر از بودجه 92 است، به طوري كه سال آتي 7.3 درصد رشد منفي خواهيم داشت.وي با اشاره به اينكه بودجه سال 93 به 194 هزار ميليارد تومان تقليل يافته است، اظهار داشت: بودجه كشور به دو بودجه جاري و عمراني تقسيم مي‌شود، يعني بودجه 194 هزار ميلياردي بايد در اين دو بخش صرف شود.اين در حالي است كه بودجه‌هاي جاري عموما مربوط به پرداخت حقوق و دستمزدها مي‌شود. از سوي ديگر حقوق و دستمزدها را 18 درصد افزايش داده‌ايم. نامبرده با بيان اينكه بودجه‌هاي عمراني سال 93 نسبت به سال جاري نزول قابل‌توجهي داشته است، ادامه داد: براي سال‌جاري 56 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني تخصيص داده شده بود، اين در حالي است كه بودجه عمراني براي سال آينده به حدود 37 هزار ميليارد تومان مي‌رسد، پس بايد گفت اين رقم با 33 درصد رشد منفي مواجه خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه 2906 طرح عمراني در كشور وجود دارد ،گفت: برخي از اين پروژه‌ها سالهاي سال است كه متاسفانه مهمان استانها است، از اين رو تدبير ايجاب مي‌كند كه تعدادي از طرح‌هاي اصلي هرچه سريعتر اجرايي شود، بنابراين به همه اين پروژه‌ها پول داده‌ايم ولي عمده پولمان معطوف به 246طرحي‌ شده است كه در سال 93 به اتمام مي‌رسد. البته بايد گفت اين پروژه‌ها كوچك و سطحي نيست، بلكه جزو پروژه‌هاي بزرگ ملي به حساب مي‌آيند به طوري كه در آنها پروژه‌هايي همچون آزادراه‌ها و سدهاي بزرگ هم قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه دو سد بزرگ در سال آينده براي استانهايي كه نمايندگان آنها معترض بودند، افتتاح خواهد شد، ادامه داد: غير از اين تقسيم‌بندي يك طرح اولويت‌دار ديگري به نام آبهاي مرزي وجود دارد، به طوري‌كه اين پروژه برايمان از اولويت خاصي برخوردار است.

وي با بيان اينكه سال آينده قرار است برنامه ششم توسعه نوشته شود، خاطرنشان ساخت: بايد در برنامه ششم توسعه توازن و تعادل منطقه‌اي وجود داشته باشد .

نوبخت با اظهار اينكه پس از اصلاح قانون بودجه سال 92 توانستيم پيش‌پرداخت‌هاي برخي از فاينانس ها را براي خروج از ركود تامين كنيم، گفت: در بودجه سال 93 هيچ نرخ مالياتي را افزايش نخواهيم داد.اين در حالي است كه در كشورهاي توسعه‌يافته رقم ماليات در توليد ناخالص داخلي بين 30 تا 40 درصد، در كشورهاي در حال توسعه بين 20 تا 30 درصد و در كشور ما زير 10 درصد است.البته بسياري از پول‌هايي كه در خارج از مردم گرفته مي‌شود، عنوان ماليات دارد.وي با اشاره به اينكه منابع ارزي مان در برخي از كشورها وجود دارد كه بنا به تحريم، آن پول‌ها را نمي‌توانيم به كشور وارد كنيم، افزود: بخش قابل توجهي از دلار مربوط به نفت است كه وارد كشور نشده، بنابراين در برخي از اين كشورها اين پول نزد حساب بانك ارزي مي‌ماند، به طوري كه با يك هماهنگي توافق كرديم تا آن كشورها به نسبت منابع‌مان فاينانس و تسهيلات برايمان در نظر بگيرند.معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه قرار شد 7.5 درصد كشورهاي خارجي به ما فاينانس اختصاص دهند، افزود: ما توان پرداخت 7.5 درصد را نداشتيم تا بتوانيم طرح‌هاي عمراني را انجام دهيم، بنابراين با تدبير دولت و مجلس اجازه داده شد تا از 6 درصد ورودي به صندوق توسعه ملي كه ارز حاصل از نفت است را برداشت كنيم تا بتوانيم اين پيش‌پرداخت‌ها را بدهيم.وي با اشاره به اينكه در بودجه 93 اين پيش‌پرداخت‌ها لحاظ شده است، خاطرنشان ساخت: براي كارهاي عمراني كه براي سال آينده در نظر گرفته شده است، فقط 37 هزار ميليارد تومان نيست، بلكه بيش از 35 ميليارد دلار هم كه 15.5 ميليارد دلار آن كارهايش انجام شده، به كارهاي عمراني تزريق خواهد شد.



دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن