تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818897192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تماس تلفني وزير امور خارجه ايران با همتاي آمريكايي خودخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: تماس تلفني وزير امور خارجه ايران با همتاي آمريكايي خودخبرگزاري موج -


۲۵ آذر ۱۳۹۲ (۱۷:۹ب.ظ)

تماس تلفني وزير امور خارجه ايران با همتاي آمريكايي خود
خبرگزاري موج - محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران ضمن اشاره به تماس تلفني با همتاي آمريكايي خود در روزهاي اخير گفت: من با مقام هاي آمريكايي و ساير مقام هاي گروه 1+5 و كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا صحبت كرده‌ام.

به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از بي بي سي، محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران ضمن اشاره به تماس تلفني با وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرد: پس از توافق ژنو با شش قدرت جهاني، اين اولين باري نيست كه لازم ديده‌ايم كه هم در گفت‌وگو‌هاي علني و هم در گفت‌وگو‌هاي خصوصي شركت كنيم.
ظريف گفت: من با مقام هاي آمريكايي و ساير مقام هاي گروه 1+5 و كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا صحبت كرده‌ام.
به گفته وزير امور خارجه ايران؛ ظاهرا زمان انجام يكي از گفت‌و گوهاي او و جان كري وزير امور خارجه آمريكا، اواخر هفته گذشته و در زمان حضور سرگئي لاورف، وزير امور خارجه روسيه در تهران بوده است.
وزير امور خارجه ايران در پاسخ به سئوالي كه به محتواي صحبت هاي رد و بدل شده ميان او و وزير امور خارجه آمريكا اشاره داشت، گفته است كه ترجيح مي دهد گفت‌و گوهاي خصوصي، خصوصي باقي بماند اما توضيح داد كه چيزي كه مي‌توانم بگويم اين است كه ما در گفت‌وگو‌هايي براي اطمينان يافتن از اينكه همه به توافق ژنو متعهد هستند، شركت داريم. چيزي كه من از جان كري و خانم اشتون شنيده‌ام اين است كه آنها به نهايي كردن سريع روند مذاكرات ژنو با هدف رسيدن به يك توافق جامع متعهدند.
ظريف همچنين تصريح كرد كه به عنوان وزير امور خارجه ايران، در اين هدف با كاترين اشتون و جان كري، شريك است.
اولين ديدار وزيران امور خارجه ايران و آمريكا در حاشيه نشست امسال مجمع عمومي سازمان ملل و در چارچوب ديدار وزراي خارجه ايران و گروه 1+5 انجام شد.
در جريان توافقهسته اي ايران وشش قدرت جهاني در ژنو، ايران پذيرفت كه توسعه برخي از فعاليت هاي هسته اي اش از جمله غني سازي 20 درصدي را براي شش ماه در برابر توقف وضع تحريم هاي جديد و كاهش برخي از تحريم هاي پيشين، به تاخير بيندازند. اما ايران مي گويد افزوده شدن نام 19 فرد و شركت ايراني به تحريم هاي پيشين، خلاف "روح" توافق ژنو بوده است.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن