تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكنولوژي و ساخت مشعل دمنده دار در اردبيل بومي سازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تكنولوژي و ساخت مشعل دمنده دار در اردبيل بومي سازي شد
اردبيل – خبرگزاري مهر: مديرعامل شركت گاز استان اردبيل از بومي سازي تكنولوژي و ساخت مشعل دمنده دار براي اولين بار در سطح كشور در شركت گاز اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فيروز خدايي بعد از ظهر دوشنبه در آئين‌ بهره برداري از اين تكنولوژي نوين بومي افزود: با بهره مندي از اين تكنولوژي حداقل 30 درصد در مصرف سوخت صرفه جويي خواهد شد.

وي با بيان اينكه با نصب مشعل دمنده دار در يكي از ايستگاه هاي تقليل فشار سالانه 135 هزار متر مكعب صرفه جويي مي وشود، تصريح كرد: انتظار مي رود ساليانه بيش از 132 هزار و 400 متر مكعب در مصرف گاز طبيعي هيتر با ظرفيت 60 هزار SCMH صرفه جويي حاصل شود.

مديرعامل شركت گاز استان تصريح كرد: با توجه به اينكه در سال هاي گذشته براي هيتر ايستگاههاي CGS مشعل هاي اتمسفريك با راندمان احتراق پايين مورد استفاده قرار مي گرفت، شركت گاز اردبيل به منظور افزايش بهره وري مصرف انرژي در ايستگاههاي CGS را كه همان جايگزين كردن مشعل هاي اتمسفريك با مشعل هاي دمنده دار بود در دستور كار خود قرار داد تا از اين طريق مشكل پيش آمده در ايستگاه هاي تقليل فشار را به حداقل رساند.

وي عدم تطابق ظرفيت حرارتي مشعل و هيتر، سيستم كنترلي نامناسب و عدم وجود قابليت تنظيم مناسب را از معايب مشعل هاي اتمسفريك برشمرد و تاكيد كرد: در حالي كه مشعل هاي دمنده دار از راندمان احتراق بالا، دامنه تنظيم مناسب، ظرفيت حرارتي بهينه، كار كرد آسان و... برخوردار است.

خدايي با بيان اينكه پروژه‌ طراحي، ساخت و نصب مشعل دمنده دار در هيتر ايستگاه CGS ارجستان اردبيل در سال 89 براي اولين بار در سطح كشور تعريف و تصويب شد، يادآور شد: پس از تصويب اين پروژه‌ عظيم، حوزه پژوهش شركت گاز استان اردبيل، عمليات مهندسي بر روي اين پروژه را آغاز كرد و در سال 1391 اين پروژه به سرانجام رسيد كه امروز مي توان با گسترش اين تكنولوژي، در جاي جاي كشور از آن استفاده كرد.

وي با تاكيد بر اينكه صحت پيش بيني ها و تخمين هاي علمي اعلام شده پس از آزمايشات و بررسي هاي به عمل آمده بر روي اين پروژه‌ي نوين كاملا مثبت ارزيابي شده است، بيان داشت: ميزان مصرف گاز و پايش دما از دو مشعل دمنده دار و اتمسفريك موجود در ايستگاه تقليل فشار ارجستان، به خوبي صحت و سقم اين عوامل را به اثبات مي رساند.

خدايي ابراز اميدواري كرد با همكاري شهروندان و همچنين همياري و همدلي يكايك دستگاه هاي اجرايي، بتوانيم در اصلاح الگوي مصرف و همچنين مصرف بهينه‌ سوخت، كوشاتر عمل كنيم تا نسل هاي آينده نيز از اين نعمت الهي بهره مند شوند.

كد خبر: 2196981

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۷:۲۱

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن