تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804727838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاليباف:تحقيقات بايدازانحصاردولت خارج شود


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: قاليباف:تحقيقات بايدازانحصاردولت خارج شود
پژوهش ها نبايد توجيه گر اقدامات مديران و صاحب منصبان باشد/ما بايد روش توليد علم و نظام مندي توليد علم را از ديگران بياموزيم/پژوهش در خدمت قدرت،جامعه را به سمت فساد و تباهي مي برد/خروجي پژوهش هاي كشورهاي ديگر به درد ما نمي خورد/هر تصميم خلق الساعه محكوم به شكست است/توجه به شهرها يك ضرورت اجتناب ناپذير است نه يك اولويت/بي توجهي به كرامت انساني و حرمت انسان يكي از چالش هاي شهرهاي امروز است/ شتاب تغييرات ضرورت توجه به كارهاي ميداني را بيشتر مي كند.
شهرنوشت: دكتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران صبح امروز طي سخناني در ششمين جشنواره بين المللي برترين هاي پژوهش و نوآوري مديريت شهري ( جايزه جهاني تهران) كه در محل برج ميلاد تهران برگزار شد،ضمن خير مقدم به اساتيد دانشگاه، پژوهشگران، دانشجويان، فعالان عرصه پژوهش و تحقيقات، ابراز داشت: از همه انديشمنداني كه كمك وهمراهي كردند تا شهر را با عدالت بيشتري به سمت پيشرفت پيش ببريم، تشكر مي كنم.

وي گفت: در نشست شهرداران جهاني در ناپل، هنگامي كه بيش از يكصد شهرداراز سراسر دنيا گرد يكديگر جمع شده بودند، حدود 14 – 15 نفر فرصت سخنراني داشتند و در اين ميان به هر نفر تنها دو دقيقه فرصت داده شد. از اين رودر اين نشست نيزسعي مي كنم تا مطالب را به صورت اختصار بيان كنم.

دكتر قاليباف در ادامه با بيان اينكه «بدون شك هر اقدامي بدون پژوهش و هرتصميم خلق الساعه اي محكوم به شكست و ناكامي است»، تصريح كرد: هر جامعه ودولتي كه بخواهد مسير پيشرفت و عدالت را طي كند، ناگزير است كه به مراكزجمعيتي و مركز انساني توجه داشته باشد؛ چرا كه قدرت و معرفت و ثروت ومنزلت در اين مراكز قرار دارد؛ از اين جهت توجه به شهرها يك ضرورت اجتناب ناپذير است نه يك اولويت.

وي افزود: از طرف ديگر امروز مراكز جمعيتي و شهرهاي ما نيز با چالش هاي بزرگي روبرو هستند و شايد امروز مهم ترين چالش هاي شهرها، يكي محيط زيست و ديگري توجه كمتر به كرامت انساني و حرمت انسان ها در شهرها است. از اين جهت است كه براي اداره چنين مراكز توليد قدرت، معرفت، منزلت و ثروت نيازمند به يك پژوهش و تحقيق جدي و بستر سازي خوب براي تصميم سازي هستيم.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: يك پژوهش خوب نيازمند به اعتماد است واعتماد نيز جزبا يك حركت دو سويه امكان پذيرنيست تا بتوانيم با يك مشاركت معني دار شهر خود را اداره كنيم. مخصوصا در حوزه پژوهش همه بايد به اين نكته توجه داشته باشيم.

دكتر قاليباف در ادامه يادآور شد: تنها از باب تاكيد اين موضوع را مطرح مي كنم كه امروز شتاب تغييرات در جامعه بسيار بالا است به همين جهت درحوزه تحقيقات، بيش از همه به كارهاي ميداني نيازمنديم. بعضي اوقات به دليل آنكه در كارهاي ميداني و تحقيقات ميداني عقب مي مانيم، به دنبال آن هستيم كه از ديگران استفاده كنيم اما چون از تجربه و تحقيقات ديگران بدون توجه به زمينه تحقيق و بدون بومي سازي تحقيق استفاده مي كنيم، اين مسئله ما را دچار مشكلاتي مي كند.

وي تاكيد كرد: در كنار اعتماد و حرمت دو سويه، نيازمند اين هستيم كه با تحقيقات نظام مند و روش محور حركت كنيم تا بتوانيم گره اي را باز كنيم؛در اين ميان آنچه كه نيازمنديم از ديگران درس بگيريم اين نيست كه ازخروجي هاي آن ها استفاده كنيم چرا كه اين خروجي ها به درد ما نمي خورد،بلكه ما نيازمند آن هستيم كه روش توليد علم و نظام مندي توليد علم را ازآن ها بياموزم، در دنيا الگو بگيريم و دنبال كنيم؛ نه اينكه خروجي هاي آنها را در كاربست خودمان پيگيري كنيم.

دكتر قاليباف افزود: نكته ديگر آن است كه انديشمندان ما نبايد به گونه اي پيش روند كه تحقيقات و دانش آن ها صرفا مويد مديران و تاييد كننده وتوجيه گر اقدامات مديران و صاحب منصبان قدرت باشد. مخصوصا در جايي كه دانش، در حوزه سياست گذاري توليد دانش كرده و هدايت مي كند، اگر درموقعيتي قرار بگيرد كه بي چون و چرا در خدمت قدرت و قدرتمندان باشد جامعه
را به سمت فساد و تباهي پيش مي برد.

وي ادامه داد: راه مبارزه با اين خطر نيز آن است كه تحقيقات و توليد دانش را از انحصار دولت و دولت گرايي خارج كنيم و اجازه دهيم انديشمندان،دانشگاه ها، مراكز علمي، انجمن هاي علمي و متخصصان به درستي به كار خود بپردازند و تحقيقات را انحصاري نكنيم.

شهردار تهران در پايان تاكيد كرد: اميدوارم كه در اين دوره مديريتي جديد در شهرداري تهران توفيق داشته باشم كه قلم هاي روان و منتقد شما همراه قدم هاي ما باشد و همه ما و شما دست به دست يكديگر بدهيم تا بتوانيم فردايي روشن تر و بهتر را براي شهر، جامعه و كشور خود بسازيم.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن