تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819895055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه ورزشي‌ براي افراد ميانسال مناسب‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: چه ورزشي‌ براي افراد ميانسال مناسب‌تر است
افراد ميانسال نياز دارند تا روزي 30 دقيقه‌ ورزش كنند. نوع اين ورزش با توجه به شرايط فرد متفاوت است، اما ورزش‌هاي قدرتي و ورزش‌هاي هوازي از جمله پياده روي براي اين افراد ضروري هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يكي از دغدغه‌هاي افراد ميانسالي كه مي‌خواهند ورزش كنند اين است كه چه ورزشي براي آنها مناسب‌تر است. دكتر مايكل جوينر، فيزيوتراپيست‌ كلينيك مايو مي‌گويد: اين مساله بسيار متغير است. آنچه كه مشخص است، اين است كه اين افراد بايد در طول روز 30 دقيقه‌ ورزش متعادل نسبتا شديد انجام دهند تا فوايد آن را كسب كنند.

دوچرخه‌سواري، شنا و شركت در ورزش‌هاي باشگاهي، همگي مي‌توانند قسمتي از فعاليت‌هاي افراد ميانسال باشند، اما ساده‌ترين و بهترين ورزش از ديد متخصصان پياده روي است. اين ورزش مي‌تواند هم از نظر روحي و هم از نظر فيزيولوژيكي موثر باشد. پياده روي نياز به هزينه و تجهيزات ندارد و مي‌توان به راحتي روزي نيم ساعت اين فعاليت را انجام داد.

فعاليت نيم ساعته با شدت متوسطه رو به شديد بسيار مهم است. اين بدين معنا است كه ضربان قلب بايد 50 تا 70 درصد ، حداكثر ضربان قلب باشد. براي به دست آوردن اين عدد مردان مي‌توانند سن خود را از عدد 220 كم كنند و اين مقدار براي زنان كمي كمتر است. در اين حالت شما مي‌توانيد حرف بزنيد، اما نمي‌توانيد آواز بخوانيد!

مي‌توان اين نيم ساعت تمرين را در طول روز پخش كرد. افرادي كه فشار خون دارند با انجام سه دوره 10 دقيقه‌اي پياده روي در طول روز مي‌توانند شرايط فشار خون را بهتر بهبود بخشند.

تمرين قدرتي نيز تمريني مهم براي افراد ميانسال است . كلاس‌هايي كه در باشگاه‌ها به ورزش‌هاي قدرتي مي‌پردازند يا انجام شناي سوئدي و اسكات در خانه مي‌تواند مفيد باشد.

انتهاي پيام

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن