تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819454768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان:توقعات ساختاري در حوزه پژوهش برآورده نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان:توقعات ساختاري در حوزه پژوهش برآورده نشده است
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان از عقب‎ماندگي در حوزه‎هاي توليد علم و عدم برآوردن توقعات ساختاري در بخش پژوهش انتقاد كرد و خواستار بهبود اين وضعيت در كلان كشور شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، تقي رياحي ظهر امروز در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشكي گلستان اظهار داشت: عدم برآورده شدن توقعات ساختاري سبب شده كه حضور پژوهش در قالب ساختارها به خصوص در دانشگاه‎ها به عنوان يك كالاي لوكس ياد شود و هنوز استنباط‎ها حاكي از آن است كه پژوهش يك كار افتخاري، هزينه‎بر و گران تلقي مي‎شود.

وي با بيان اينكه پژوهش يك الزام و ضرورت است، تصريح كرد: در ساختار و شرايط فعلي جامعه و در سه دهه گذشته، رشد عظيمي را در بسط علم‎آموزي در كشور داشتيم و خوشبختانه قالب شهرها از دانشگاه‎ها و دانشكده‎ها تامين شدند و تركيب جمعيتي دانش‎آموخته در دل شهرها و روستاها تسري پيدا كرده است و كمتر نقطه‎اي مي‎توان يافت كه دانش‎آموخته دانشگاهي وجود نداشته باشد.

رشد شاخص‎هاي پژوهشي مطلوب نيست

رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان افزود: بايد بررسي شود به تبع سه دهه رشد روزافزون در بحث علم‎آموزي آيا در زمينه توليد علم و فناوري توانسته‎ايم به همان پاياپاي و آنچه در خور و شان اين ساختار بوده، موفق عمل كنيم.

رياحي بيان داشت: بررسي‎ها نشان مي‎دهد با وجود تمام اتفاقاتي كه در دانشگاه در حوزه نشر، مقالات و ... ايجاد شده و نيز شدت يافتن ساختار توسعه‎اي اما هنوز به تبع اين توسعه، در شاخص‎هاي پژوهشي به عدد و رقم خوبي نرسيده‎ايم.

وي در خصوص تبديل شدن پژوهش به كالايي لوكس در دانشگاه‎ها خاطرنشان كرد: اين مسئله به قرابت و از هم گسيختگي مراكز پژوهش تا دل گيرندگان خدمت وجود دارد.

رياحي متذكر شد: زيبنده است كه پژوهش‎ها در رفع مداخلات و آسيب‎ها باشد اما هيچ وقت اين فاصله برداشته نشده است و هنوز نتوانسته‎ايم به محيط بقبولانيم كه پژوهش يك امر سرمايه‎گذاري و كاري با ارزش افزوده است.

وي با تاكيد بر اينكه پژوهش بايد در قالب فروش خدمت ارائه شود، يادآور شد: هنوز اين واهمه وجود دارد كه 1.5 درصد درآمدها در بخش پژوهش هزينه شود البته اين مقاومت به واسطه لجاجت نيست بلكه مقاومتي است كه هنوز مراكز بهداشتي آن را لمس نكردند.

انتهاي پيام/83001/س30

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن