تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818974893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش همدان:جامعه پرورشي آموزش و پرورش همدان پير شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش همدان:جامعه پرورشي آموزش و پرورش همدان پير شده است
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش همدان با بيان اينكه جامعه پرورشي ما تقريباً يك جامعه پير شده است، گفت: در سال‌هاي اخير نيروي پرورشي استخدام نكرديم و اين يك زنگ خطر جدي است.


حسن مظاهري امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاري فارس در تويسركان، اظهار كرد: حوزه معاونت پرورشي استان با تلاش همكاران اداره امور تربيتي و پرورشي؛ كتابي با عنوان راهنمايي فعاليت‌هاي امور پژوهشي و فرهنگي بر اساس سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تدوين و چاپ كرد.

وي با اشاره به اينكه اين راهنما در بين 2 هزار مدرسه توزيع و در اختيار معاونان و مربيان پرورشي آموزش و پرورش قرار گرفت، ابراز كرد: مربيان و معاونان پرورشي براي برنامه‌هاي سالانه خود در تمام زمينه‌ها از اين كتاب بهره خواهند گرفت.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش همدان اين كتاب را منبعي جامع و كامل براي اجراي هر برنامه و فعاليت از سوي مربيان و معاونان پرورشي عنوان كرد و افزود: علاوه بر توزيع كتاب يك دوره ضمن خدمت براي اين گروه از فعالان آموزش و پرورش در اين روزها برگزار كرديم.

وي با بيان اينكه كارگاه توانمندسازي مربيان و معاونان پرورشي در شهرستان‌ها به صورت قطبي برگزار شد، گفت: تدريس اين دوره با مسئولان اداره‌هاي امور تربيتي و قرآن، نماز و عترت بود.

مظاهري بهره‌گيري از قرآن و معارف اهل بيت(ع) را بهترين و اثرگذارترين راهكار بر موفقيت مربيان و مسئولان امر در حوزه تعليم و تربيت دانست و گفت: بنده در اين كارگاه توانمندسازي اين مبحث را تشريح و تدريس كردم.

وي با تاكيد بر اينكه مربيان بايد با تمركز بر ارزش‌هاي اسلامي و مباني ديني را سرفصل كاري خود قرار دهند، تصريح كرد: همكاران سعي كنند از ظرفيت‌هاي معنوي در راستاي تربيت دانش‌آموزان بيشتر استفاده كنند.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش همدان، با بيان اينكه تنوع و تكثر در شيوه اجرا در كسب عملكرد موفق بيشتر به دست مربي است، ابراز كرد: امروز با تلاش مربيان خود اين مهم را در مناسبت‌هاي مختلف و برنامه‌ها در مدارس به خوبي مشاهده مي‌كنيم.

وي در بخش ديگر از سخنان خود اذعان كرد: تأكيد ما بر اين است كه مربيان در مرحله نخست بيشتر بر آماده‌سازي و خودسازي شخصيت خودشان توجه كنند و از لحاظ علمي و تقوايي خود را تجهيز كنند تا بتوانند در مدرسه موفق باشند.

مظاهري بر اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي زيادي در اين حوزه از سوي آموزش پرورش اشاره كرد و گفت: ما در يكي، دو سال اخير مشكل مالي داشتيم و اعتبارات ما نيز يك مقدار كم شد، اما با اين وجود در استان همدان كارهاي خيلي خوبي انجام شد.

وي فعاليت بنيان علوي، اقامه نماز، حضور ائمه جماعات در مدارس، مبلغان در مدارس، پرسش و پاسخ، سخنراني در مناسبت‌هاي مختلف و برنامه‌هاي روشنگري را بخشي از اقدامات در اين حوزه دانست و افزود: بازديد از مدارس و ارزيابي امور اجرايي به صورت مستمر در مناطق از جمله كارها براي نهادينه شدن راهبردي برنامه‌ها در دست اجراي ما در اين حوزه است.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش همدان با بيان اينكه متأسفانه جامعه پرورشي ما تقريباً يك جامعه پيري شده است، درباره علت اين مهم گفت: ما در سال‌هاي اخير نيروي پرورشي استخدام نكرديم و اين يك زنگ خطر جدي است.

وي با بيان اينكه اين موضوع به وزارت آموزش و پرورش انتقال داده شده است، گفت: البته مسئولان اين وزارتخانه نسبت به اين موضوع مطلع هستند و اميدواريم در اسرع وقت نسبت به تكميل ظرفيت نياز حوزه پرورشي به نيروي انساني متخصص و جوان اقدام شود.

انتهاي پيام/89010/ط40

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن