تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820089238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمزگشايي از پريدن شبانه شارژ موبايل‌هاي اعتباري


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رمزگشايي از پريدن شبانه شارژ موبايل‌هاي اعتباري
بررسي‌ها نشان مي‌دهد شارژ برخي تلفن‌هاي اعتباري، عمدتا در تاريكي شب و وقتي مشتركان در خواب هستند كم مي‌شود.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از سايت صبحانه آنلاين، كم شدن ناگهاني و خودكار شارژ تلفنهاي همراه اعتباري چند وقتي است كه به دغدغه ميليونها نفر مشتركين اين تلفن ها تبديل شده است و در كنار دهها طرح به ظاهر متفاوت اپراتورهاي تلفن همراه كه سردرگمي خيلي از مشتركان را به همراه داشته و بسياري عطاي اين خدمات را به لقايش بخشيده‌اند، حكايت پريدن خودكار شارژ تلفن‌هاي اعتباري هم مزيد بر علت شده است.

شارژهاي چند هزار توماني اگرچه به لطف خدمات پرداخت الكترونيكي و اينترنتي به راحتي به دست مي آيند اما گاهي مشتركان را در حسرت چند دقيقه مكالمه نگه مي‌ دارند و به قول شيمي دانها "تصعيد" مي شوند.

يكي از دارندگان تلفن هاي همراه اعتباري در اين خصوص به صبحانه مي گويد: يك شارژ دو هزار توماني براي خودم و يكي براي همسرم خريدم. فرداي آن روز كه خواستم تماس بگيرم ديدم هيچ شارژي ندارم. فكر كردم موبايل من مشكل دارد ولي وقتي با تلفن همراه همسرم هم خواستم تماس بگيرم متوجه شدم مشكل فقط مربوط به تلفن من نيست.

برخي ديگر از دارندگان تلفن هاي همراه اعتباري نيز همين عقيده را دارند و از پريدن ناگهاني شارژ خود ابراز گلايه و شگفتي مي كنند.

يكي ديگر از افرادي كه تاكنون با اين مشكل مواجه شده، ماجرا را اينگونه توضيح مي دهد: "حدود دو هفته پيش شارژ هزار توماني خريدم و هيچ استفاده اي از آن نكردم. چند روز پيش كه خواستم مبلغ شارژم را بدانم كد مربوطه را زدم و ديدم فقط 700 تومان شارژ دارم. روز بعد هم كه دوبار كد زدم ديدم شارژم 600 تومان شده. مطمئن هم هستم كه هيچ تماس يا پيامكي در اين مدت نزده ام!"

نكته جالب تر اينكه شارژهاي تلفنهاي اعتباري، عمدتا در تاريكي شب و وقتي مشتركان در خواب هستند، در مي روند، لذا پيگيري آنها جز از طريق رسانه ها قابل به نتيجه رسيدن نيست!

يكي ديگر از مشتركان تلفن هاي همراه اعتباري در اين باره به صبحانه مي گويد: 9 شب شارژ تلفن همراهم را چك كردم و ديدم مبلغش 4 هزار تومان است. صبح كه از خواب بيدار شدم و دوباره چك كردم ديدم مبلغ شارژم 3600 تومان شده است!

براي پيگيري اين موضوع، بهترين راه گفتگو با مسئولان شركتهاي ارائه دهنده سيم كارت هاي اعتباري است. آرش كريم بيگي سخنگوي شركت ايرانسل در پيگيري هاي ما، اين موضوع را تكذيب نمي كند اما در خصوص آن دلايلي را ذكر مي كند.

وي اعلام مي كند كه كم شدن و يا تمام شدن شارژ تلفنهاي اعتباري اين شركت دلايل متعددي دارد و ادامه مي دهد: "به عنوان مثال سيستم عامل گوشي هاي هوشمند براي به روز رساني يا چك كردن ايميل به طور اتوماتيك از اينترنت همراه ايرانسل استفاده مي كند."

كريم بيگي يادآور شد: سرويس هاي ديگري هم هست كه مي تواند باعث كم شدن اعتبار و شارژ تلفن همراه شود. به عنوان مثال مشترك ممكن است سرويس هايي را در ويترين ايرانسل فعال كرده باشد كه شامل دريافت پيامك و يا پيام چند رسانه اي باشد و با دريافت اين خدمات اعتبارش كم شود.

در انبوه مشكلات و گرفتاريهاي روزمره، شايد خيلي‌ها اصلاً پريدن شارژ تلفنشان و يا افزوده شدن برقم قبض ماهيانه‌شان را متوجه نشوند اما براي بسياري از افراد كه دستي در حساب و كتاب دارند ولي علت واقعي كم شدن شارژ تلفنشان را نمي‌دانند، اين اتفاق ممكن است سنگين تمام شود.

يكي ديگر از مشتركان تلفن هاي همراه اعتباري در اين باره مي گويد: مي خواستم سيم كارت خود را دور بيندازم. طوري شده كه ديگر به طور مداوم هزار تومان هزار تومان شارژ مي گرفتم و مدتي است از سيم كارت ايرانسل استفاده نمي كنم.

البته سخنگوي ايرانسل با اطمينان دادن به مشتركان اين شركت مي گويد: سيستم صورتحساب گيري اين شركت يكي از پيشرفته ترين و با اعتمادترين ها دربين شركتهاي تلفن همراه جهان است.

كريم بيگي تاكيد كرد: مشتركان مي توانند براي اطلاعات بيشتر و رفع ابهامات در خصوص نحوه شارژ شدن و مقدار اعتبارش با شماره 700 از تلفن همراه ايرانسل و شماره 09377000000 براي تماس از ساير خطوط با كارشناسان مركز شبانه روزي ايرانسل تماس بگيرند و كارشناسان ما به طور دقيق علت كم شدن شارژ را به آنها مي گويند.

كم شدن خودكار شارژ تلفنهاي همراه كه البته با ورود نسل جديد تلفنهاي هوشمند بيشتر هم شده، كاسه صبر خيلي از دارندگان 39 ميليون تلفن همراه اعتباري را دركشور لبريز كرده و مشتركان مي پرسند چرا شركتهاي تلفن همراه كه دهها نوع تبليغ رنگارنگ را براي جذب مشتري به خورد مردم مي دهند، براي جلوگيري از كم شدن خودكار شارژ تلفنها، اطلاع رساني دقيق نمي كنند؟

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن