تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804611132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبخت خبرداد:هدفمندي را با رفع مشكل درماني و توليد اصلاح مي كنيم/دنبال شناسايي ماليات گريزانيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: نوبخت خبرداد:هدفمندي را با رفع مشكل درماني و توليد اصلاح مي كنيم/دنبال شناسايي ماليات گريزانيم
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: كاهش تورم به كمتر از 25 درصد و رشد اقتصادي بيش از سه درصد از اهداف مهم دولت در سال آينده است.
محمدباقر نوبخت در گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما با اشاره به اينكه سال 93 چهارمين سال برنامه پنجم توسعه است، گفت: بر اساس اين برنامه، رشد اقتصادي بايد سالانه 8 درصد باشد.
وي با بيان اينكه رشد اقتصادي در دو سال گذشته منفي بود افزود : در بودجه سال 93 در پي كاهش نرخ تورم و افزايش اشتغال هستيم.
نوبخت به برنامه هاي كارشناسي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي اشاره كرد و گفت: اميدواريم اهداف ما تحقق يابد.
وي درباره اختلاف هاي شكل گرفته در مورد بودجه هاي استاني با قدرداني از تلاش نمايندگان مجلس براي حل اين موضوع گفت: نمايندگان بايد ملي فكر كنند و كاستي ها را ببينند.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ادامه داد: واقعيت اين است كه بودجه سال 93 از بودجه 92 حداقل 7 و 3 دهم درصد كمتر است و رشد منفي دارد و از 210 هزار ميليارد تومان به 194 هزار ميليارد تومان كتهش يافته است.
نوبخت به شرايط تحريم كشور و كاهش فروش نفت و تاثيرآن بر ديگر بخشها اشاره و اضافه كرد: كشوري كه بيش از 4 ميليون بشكه ظرفيت توليد نفت دارد اكنون در حد يك ميليون بشكه صادرات دارد.
وي گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد در اقتصاد مقاومتي نيز ما را ياري كنند.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور به بودجه هاي جاري و عمراني اشاره كرد و گفت : بودجه جاري براي دستمزدهاست و به علت وجود مشكلات، با شرمندگي اضافه حقوق را 18 درصد در نظر گرفتيم.
وي ادامه داد: دولت دوستدار ملت است اما فعلا امكانات لازم را نداريم.
نوبخت با بيان اينكه بودجه هاي عمراني نيز كاهش قابل توجهي داشته است، افزود: بودجه هاي عمراني از پنجاه و شش هزار ميليارد تومان در سال 92 به سي و هفت هزار ميليارد تومان در سال 93 رسيده يعني 32 درصد كاهش داشته است.
وي به وجود حدود 2 هزار طرح عمراني براي كشور در سال 93 اشاره كرد و گفت : نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد به درستي به علت كاهش بودجه دقت كنند.
نوبخت افزود: علت كاهش بودجه در هر استان متفاوت است و شرايط طرح ها در استانها، مختلف است و دولت يازدهم در اين طرح ها كه مربوط به قبل است دخالتي نداشته است.
وي گفت: سياست ما اين است كه طرح هايي را كه در سال 93 به پايان مي رسد، عملياتي تر كنيم و طبق برآورد، 246 طرح به بهره برداري مي رسد.
نوبخت اضافه كرد : به همين علت تلاش داريم تا طرح هايي را كه بيش از 80 درصد پيشرفت داشته اند، تكميل كنيم و اين ممكن است در استان ها متفاوت باشد .
وي با رد اظهارات رسانه هاي بيگانه مبني بر افزايش بودجه ارتش و سپاه در مقابل كاهش بودجه استاني گفت : اين ظلم به اين عزيزان است و نمايندگان بايد اين موضوع را براي مردم توضيح دهند.
معاون نظارت و راهبردي رئيس جمهور با بيان اينكه دولت پس از سالها به موقع بودجه را به مجلس ارايه كرد گفت : برخي حركتها موجب ماندن خستگي در تن دولتيان شد.
وي، مهار آبهاي مرزي را از اولويت هاي فعلي دانست و گفت : در بودجه، نگاه ويژه اي به ميادين مشترك شده است.
نوبخت، نبود توازن در توسعه استانها را مربوط به سالهاي گذشته دانست و اضافه كرد: در سال آينده بايد برنامه ششم توسعه را آماده كنيم.
معاون نظارت و راهبردي رئيس جمهور ادامه داد : تلاش مي كنيم با بودجه فعلي براي آينده نيز برنامه ريزي كنيم و همه استانها را ارزيابي و شاخص هاي مختلف هر استان را شناسايي كنيم تا به طرف توسعه متوازن برويم.
وي، توازن و تعادل منطقه اي را از اهداف برنامه ششم برشمرد و گفت : تلاش مي كنيم تا طرح هاي موجود با پيشرفت زياد را به بهره برداري برسانيم تا مردم زودتر از منافع آن بهره مند شوند.
معاون نظارت و برنامه ريزي رئيس جمهور همچنين درباره هدفمندي يارانه ها گفت: اين طرحي نيست كه در چند كاغذ بگنجد و به وضع موجود از توزيع يارانه ها معترضيم.
نوبخت ادامه داد: در حال بررسي شيوه بهتري هستيم تا مشكل درماني و توليد را برطرف كنيم تا مردم سود بيشتري ببرند.
وي افزود : دولت تدبير و اميد مصمم است با ديدن همه ابعاد، قانون هدفمندي را با رويكرد مناسب تري ادامه دهد و اجرا كند .
نوبخت درباره افزايش سهم ماليات در بودجه سال 93 گفت : در سال 93 هيچ ظرفيت مالياتي افزايش نيافته و موضوع ماليات بر ارزش افزوده مربوط به قبل است.
وي ادامه داد: كارمندان به اندازه كافي ماليات مي دهند و تاجران و كسبه نيز اينگونه هستند اما بخشي از جامعه كه بايد ماليات بدهند شناسايي نشده اند و به هميت علت در پي تجهيز سازمان امور مالياتي هستيم تا اين بخش را شناسايي كنيم تا روي ديگر بخش ها فشار كمتري بيايد.
معاون نظارت و راهبردي رئيس جمهور به سهم 30 تا 40 درصدي ماليات در درآمد كشورهاي توسعه يافته اشاره كرد و گفت : اين رقم در كشورهاي در حال توسعه 20 تا 30 درصد و در ايران كمتر از 10 درصد است.
نوبخت گفت : قصد نداريم به كساني كه به طور شفاف ماليات مي دهند فشار بيايد و كسي نبايد نگران شود.
وي اضافه كرد : بر اساس دستور مقام معظم رهبري بايد 20 درصد از درآمد نفتي را به صندوق توسعه بدهيم و سالانه 3 درصد به آن اضافه كنيم تا سهم نفت در اقتصاد به مرور كم شود.
نوبخت درباره برخي خوشبيني ها در بودجه سال 93 مانند فاينانس گفت : قرار نيست از آمريكا و اروپا تسهيلات بگيريم بلكه منابع ارزي ما نزد برخي كشورهاست كه به علت تحريم نمي توانند به ما پول بدهند و با هماهنگي با آنها توافق شده است به نسبت منابع ما در دست آنها به ما فاينانس بدهند و سود بگيرند.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي به دولت اجازه داد از 6 درصد ورودي صندوق توسعه ملي منابع مورد نياز تامين شود و تا كنون 15 ميليارد دلار در نظر گرفته شده است.
معاون نظارت و راهبردي رئيس جمهور اضافه كرد: از منابع فاينانس مبلغ 15 و نيم ميليارد دلار به بودجه تزريق خواهد شد.
نوبخت ادامه داد: 20 ميليارد دلار ديگر نيز در دست پيگيري است كه مي تواند مورد استفاده استانها قرار گيرد.
وي درباره اقتصاد مقاومتي گفت : اتكا به اقتصاد داخلي و استفاده بهتر از منابع، نوعي اقتصاد مقاومتي است.
معاون نظارت و راهبردي رئيس جمهور افزود: به سمتي رفته ايم كه اگر دولت هاي زورگو تحريم هاي بيشتري اجرا كردند به مشكل برنخوريم.
3131

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن