تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817932961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك پژوهشگر قزويني هشدار دادزنگ خطر غبار فراموشي نام بزرگان پژوهش بين مردم قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك پژوهشگر قزويني هشدار دادزنگ خطر غبار فراموشي نام بزرگان پژوهش بين مردم قزوين
يك پژوهشگر و نويسنده قزويني گفت: عدم آشنايي مردم با نام و زندگينامه بزرگان پژوهش مانند علامه قزويني و حمدالله مستوفي زنگ خطر بزرگي است كه بايد براي معرفي آنان اقدامات بسزايي را در قزوين انجام داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، مهدي نورمحمدي صبح امروز در مراسم تجليل از پژوهشگران با بيان اينكه امروز اگر از شهروندان قزويني پيرامون علامه قزويني و حمدالله مستوفي پرسيده شود كمتر كسي اين بزرگان را مي‌شناسد، اظهار داشت: اين مهم زنگ خطر بزرگ و نگران‌كننده‌ در اين شهر محسوب مي‌شود كه بايد براي معرفي اين بزرگان به مردم اقدامات بسزايي را انجام داد.

وي با بيان اينكه استان قزوين پژوهشگران بزرگي را تربيت كرده است، افزود: از جمله اين پژوهشگران حمدالله مستوفي با داشتن سه كتاب بزرگ و مشهور در زمينه جغرافيا و تاريخ است.

نورمحمدي، علامه محمد قزويني را يكي ديگر از پژوهشگران بزرگ شهر قزوين دانست و بيان كرد: اروپاييان روش تحقيق و پژوهش را از ابوريحان بيروني برداشت كردند بعد از آن كه اين مهم در قزوين به خواب چند ساله رفت اين علامه توانست تحقيق و پژوهش را دوباره در اين شهر زنده كند.

اين پژوهشگر قزويني ادامه داد: در فضل و دانش علامه قزويني همين بس كه در كنار كتاب‌هاي خود يادداشت‌هاي را مي‌نوشت و اكنون اين يادداشت‌ها به 10 جلد كتاب رسيده كه تحقق اين مهم افتخار بزرگي براي مردم قزوين است كه بايد قدر آن را دانست.

وي با اشاره به اينكه علامه محمد قزويني جايگاه والايي در بين مردم قزوين دارد، ابراز كرد: بايد يك يا چند خيابان و ميدان شهري را به نام ايشان نام‌گذاري كرد و همچنين تنديس و مجسمه‌اي از ايشان ساخت تا نسل جوان با آشنا شدن نام اين علامه براي شناخت ويژگي‌هاي اخلاقي و زندگي‌نامه ايشان به مطالعه بيشتر بپردازند.

افزايش پژوهش در علوم انساني

نورمحمدي با اشاره به اينكه در علوم و فناوري با پژوهش و تحقيق پيشرفت‌هاي چشم‌گيري كرديم، بيان كرد: اين مهم در رشته علوم انساني به نحو مطلوبي محقق نشده است.

اين پژوهشگر قزويني با بيان اينكه علوم انساني زيربناي ساير علوم است، اضافه كرد: بايد تحقيق و پژوهش را در اين علوم ارتقا داد تا به موفقيت‌هاي بزرگي در اين زمينه برسيم كه تحقق اين مهم نياز به نگاه ويژه مسئولان مربوطه و حمايت‌هاي آنان است.

شهر قزوين پيشگام در هنر عكاسي

وي به كتاب سرآغاز عكاسي در قزوين اشاره كرد و گفت: اين كتاب سرگذشت و تاريخچه عكاسي در قزوين است كه با مطالعه آن مي‌توان به آغاز اين هنر در اين شهر پي برد.

اين نويسنده قزويني با اشاره به اينكه شهر قزوين از جمله‌ شهرهاي پيشگام در عكاسي است، ابراز داشت: جوانان و نسل جديد با مطالعه اين كتاب مي‌توانند بيشتر با آغاز اين هنر در اين شهر اطلاع يابند.

وي عنوان كرد: پژوهشگران گذشته به تاريخ كشور ما آبرو بخشيدند ولي فقط نبايد به آنان افتخار كنيم بلكه بايد از پژوهشگران امروز نيز حمايت و از تلاش‌هاي آنان قدرداني كنيم تا اهميت پژوهش و تحقيق در استان قزوين به جايگاه مطلوبي برسد.

انتهاي پيام/77009/ي30

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن