تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803278720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايش بودجه 93 را بررسي كرد نمايندگان مجلس از دلايل اعتراض گفتند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: پايش بودجه 93 را بررسي كرد نمايندگان مجلس از دلايل اعتراض گفتند
پايش بودجه سال 93 را در دستور كار خود قرار داد و با دعوت از معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور اعتراض هاي نمايندگان نسبت به بودجه سال آينده را بررسي كرد.


به گزارش خبرگزاري برنا به نقل از روابط عمومي سيما ، در اين برنامه معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از بودجه ارائه شده براي سال آينده دفاع و تاكيد كرد: 73 درصد بودجه طرف هزينه هاي جاري دولت نظير پرداخت حقوق كاركنان و يارانه هاي مي شود و تنها 20 درصد اختصاص به طرح هاي عمراني دارد.

وي در ابتداي سخنان خود به كاهش 3/7 درصدي كل بودجه اشاره كرد و گفت: در بخش عمراني اين كاهش به 33 درصد رسيده است و اين در حالي است كه ميراث ما از دولت گذشته بيش از 2906 طرح نيمه تمام و خزانه‌اي خالي است.

محمد باقر نوبخت تاكيد كرد: دستان دولت خالي است و ادعا نداريم با بودجه سال آينده تمام محروميت هاي كشور را برطرف نماييم ولي از نمايندگان و مردم مي خواهيم به ما اعتماد كنند چرا كه شاخصه هاي رشد در برنامه ششم ديده شده و به مرور تمام طرح هاي نيمه تمام را به اتمام خواهيم رساند.

وي اضافه كرد: طرح هاي نيمه تمام بسياري روي دست دولت مانده كه توجيه اقتصادي ندارند بنابراين در بودجه سال آينده تلاش كرده ايم تا طرح هايي كه توجيه داشته و پيشرفت 80 درصدي داشته اند جلو ببريم به اين ترتيب و براساس پيش بيني ها تا پايان سال آينده 184 طرح به پايان خواهد رسيد.

نوبخت تمركز بر روي طرح هاي بالاي 80 درصد كه توجيه اقتصادي دارند را اقدامي موثر دانسته و تاكيد كرد: به عقيده شما آيا بهتر است براي هزاران طرح نيمه تمام بودجه اختصاص دهيم و يا اين كه بر روي طرح هايي تمركز نماييم كه در پايان سال به بهره برداري مي رسد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با بيان اين نكته كه نمايندگان حوزه هاي مختلف تلاش مي‌كنند تا مطالبات موكلان خود را به نحو شايسته اي تحقق بخشند اضافه كرد: تمام مردم ايران مديون دلاور مردي هاي مردم خوزستان هستند و هر قدر بتوانيم در رفع محروميت هاي اين استان تلاش مي كنيم . البته بايد تاكيد كنم بخش هاي بسياري از طرح هاي عمراني استاني از طريق فاينانس هاي خارجي تامين اعتبار خواهد شد.

سيد رمضان شجاعي كياسري نماينده مردم ساري در ادامه روي خط برنامه آمد و اين سوال را مطرح كرد كه: وضعيت اشتغال، پيمانكاران و بخش‌هاي توليدي و عمراني در استان‌هايي كه داراي طرح‌هاي بالاي 80 درصد پيشرفت فيزيكي نيستند چه مي‌شود؟
وي تاكيد كرد: هم از تنگناهاي بودجه‌اي با خبريم ولي به عنوان مثال در استان مازندران بودجه عمراني بيش از 37 درصد كاهش داشته است در حالي كه استان مازندران همه سال ميزبان بيش از 20 ميليون گردشگر است در حالي كه زيرساخت هاي مورد نياز فراهم نشده و با مشكلاتي همچون ساماندهي سواحل دريا و جنگل ها دست به گريبان است.

محسن بيگلري، نماينده مردم سقز و بانه نماينده ديگري بود كه در اعتراض به بودجه استاني روي خط برنامه پايش آمد و گفت: خوشبختانه امسال به دليل زود آمدن بودجه وقت چانه‌زني براي ما نمايندگان در مورد بودجه باقي مانده است ولي متاسفانه با اين ارقام بودجه عمراني نه تنها محروميت‌هاي استان كاهش پيدا نمي‌كند بلكه اين محروميت ها افزايش نيز مي يابد و اين در حالي است كه اعتقاد داريم بايد سهم استانه هاي محروم بيش از اين ها باشد.

وي بر اين نكته تاكيد داشت بودجه سال آينده تنها بخشي از طلب پيمانكاران خواهد بود و چيزي براي پايان بردن طرح ها باقي نمي ماند. در حالي كه انتظار را داشتيم دولت تدبير و اميد براي رفع محروميت‌هاي استان‌هاي محروم به ويژه كردستان توجه ويژه اي داشته باشد.

ناصر سوداني يكي از نمايندگان استان خوزستان كه در اعتراض به بودجه استعفاء داده بود فرد ديگري بود كه در انتقاد از بودجه سال آينده و در تشريح دلايل استغفاي نمايندگان استان خوزستان گفت: استعفاي نمايندگان خوزستان بغض در گلو بود و بودجه بهانه‌اي شد تا اين بغض بتركد اين استعفاء بيان درد مزمن نامهرباني با استان خوزستان و نگاه غيرعادلانه با استان ماست.

وي با تاكيد بر اين نكته كه بخش قابل ملاحظه اي از بودجه درآمدهاي استان خوزستان است در حالي كه سهم مردم اين استان از بودجه ناچيز است.

سوداني اين پرسش را مطرح كرد كه: آيا توسعه نيافتگي استاني را كه يك بخش اعظمي از كل درآمدهاي كشور را تامين مي كند، مسئولان در طول اين مدت مشاهده كرده اند؟

نماينده مردم اهواز همچنين اضافه كرد: وصول درآمدهاي دولت به طور متوسط از هر استان 2/28 درصد است ولي سهم استان خوزستان 57 درصد برآورد مي شود در حالي كه در مقايسه با تملك دارايي هاي سرمايه اي كاهش 34 درصدي بودجه هاي عمراني استان خوزستان است.

نكته ديگري كه اين نماينده مجلس بر آن تاكيد داشت در نظر گرفتن بودجه اعتباري براي انتقال آب كارون به استان هاي همجوار بود در مرود اين نكته سوداني تاكيد كرد دولت بدون قانع كردن نمايندگان استان رديفي را براي انتقال آب كارون در نظر گرفته است.
احمد توكلي تماينده مردم تهران اما دليل اعتراض نمايندگان به بودجه را رفتار تاريخي اشتباه دانست و افزود: اصولا بزرگترين اشتباه تاريخي دولت هاي ما كلنگ زدن هاي پي درپي بدون توجيه اقتصادي و به دليل فشارهاي سياسي موجود در جامعه است.

وي تاكيد كرد: اگر دوستان فكر مي‌كنند با پول ريختن مي‌توان اشتغال ايجاد كرد از خودشان بپرسند كه در اين 10- 12 ساله كه پول زيادي صرف كرديم چقدر مشكل اشتغال حل شد؟ نشد بلكه گرفتارتر شديم.
نماينده مردم تهران اولويت نگاه ملي به منطقه اي را توصيه كرد و افزود: بايد نگاه منطقه اي در ذيل منفعت ملي قرار گيرد. اگر چه اين وظيفه نمايندگان هر منطقه است تا از مناقع موكلان خود دفاع كنند.

اما احمد توكلي از بودجه 93 نيز انتقاد كرد و گفت: در تخصيص بودجه بايد پرامترهاي متعددي در نظر گرفته مي شد به عبارت ديگر دولت بايد از شاخص هاي تركيبي در توزيع بودجه بهره برداري مي كرد. به عنوان مثال ممكن است يك طرح در استاني پيشرفت اندكي داشته باشد ولي توجيه اقتصادي داشته باشد در حالي كه طرحي با پيشرفت 80 درصدي در جايي ديگر توجيه نداشته باشد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن