تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819655464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيازي به استعفاي نمايندگان نيست/ مجلس مي‌تواند در حين بررسي، بودجه را تغيير دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نيازي به استعفاي نمايندگان نيست/ مجلس مي‌تواند در حين بررسي، بودجه را تغيير دهد
يك نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اعتراضات برخي نمايندگان درباره اعتبارات پيش‌بيني شده در برخي استان‌ها گفت: نيازي به استعفا وجود ندارد و با توجه به اين كه بودجه در اختيار مجلس است نمايندگان مي‌توانند برخي پيشنهادات خود را در جريان بررسي مطرح كنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) محمدرضا خباز، معاون امور تقنيني معاونت پارلماني رئيس جمهور، در حاشيه جلسه علني صبح امروز(چهارشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران اظهار كرد: يكي از ابتكارات خوب دولت يازدهم اين است كه پروژه‌ها اولويت‌بندي شده يعني به جاي اينكه اعتبارات 38 هزار ميلياردي عمراني قطره قطره بين همه پروژه‌ها تقسيم شود به پروژه‌هاي تعلق مي‌گيرد كه پيشرفت فيزيكي خوبي داشتند.

وي افزود: دولت 245 تا از پروژه‌هايي كه بالاي 90 درصد پيشرفت داشتند را تفكيك كرده و به آنها اعتبار لازم را مي‌دهد تا اين پروژه‌ها به بهره‌برداري برسند و مردم هم هرچه زودتر شيريني اين پروژه‌ها را بچشند.

وي يادآور شد: طبيعي است كه اين 245 پروژه در همه كشور نيست و اعتراض نمايندگان هم به اين موضوع است، دولت اكنون دو راه دارد يكي اينكه مثل دولت گذشته جدولي را به بودجه اضافه كند و هركسي كه خواست پروژه‌اي اضافه شود و اعتباري براي آن منظور شود اما اين غيرواقعي سخن گفتن با نمايندگان است و صداقت حكم مي‌كند واقعيت به نمايندگان گفته شود كه اعتبارات كم شده است.

اين نماينده پيشين مجلس ادامه داد: دولت دو راه بيشتر ندارد يا اينكه به صورت قطره چكاني به پروژه‌ها اعتبار تزريق كند يا به آنها‌يي كه احتمال بهره‌برداري در سال جاري را دارند اعتبار بدهد و مابقي را به سال‌هاي بعد موكول كند.

خباز با بيان اينكه لايحه بودجه 93 پيشنهاد دولت است و نمايندگان مي‌تواند در حين بررسي آن را تغيير دهند گفت: نياز به استعفاي نمايندگان وجود ندارد بودجه در اختيار مجلس است و اراده مجلس حرف نهايي را مي زند.

وي همچنين گفت: اگر اعتباري وجود داشته باشد و هزينه نشود اين كار درستي نيست، اما دولت توانش را به كار بسته كه همه اعتبارات را براي پروژه‌هايي كه روبه اتمام هستند لحاظ كند، زيرا اگر بخواهد اعتبار قطره‌اي بدهد به هيچ پروژه‌اي چيزي نمي‌رسد و حتي كارگاه پروژه‌اي هم راه نمي‌افتد، بنابراين كل پروژه‌ها براساس ميزان پيشرفت دسته‌بندي شده و به فضاي جغرافيايي يا به حوزه خاصي نگاه نشده است.

وي در پايان در پاسخ به سوالي گفت كه ممكن است برخي از پروژه‌هاي مهر ماندگار در ميان اين پروژه‌ها وجود داشته باشد يا نباشد.

انتهاي پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن